Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AUX in (MMCS)

Startet av lettrus, fredag 14. juli 2017, klokken 10:12

« forrige - neste »

lettrus

Hei, er det noen som vet en enkel måte å få aux-in gjennom en vanlig 3,5mm jack? Finner bare USB-kontakt på min (2017).

Funker det med en overgang mellom USB og 3,5mm?

Bruksanvisningen er lite hjelpsom, instruksjonsboken for MMCS viser til bilens instruksjonsbok, som viser til MMCS...

blazius

Jeg tror ikke det finnes noen overganger fra AUX til USB.  Det er sikkert teoretisk mulig å få til, men sannsynligvis enklere og billigere å kjøpe en AUX-til-Bluetooth-adapter (se f.eks. http://www.ebay.com/bhp/bluetooth-aux-adapter) og koble til dingsen din via Bluetooth.

lettrus

OK, ikke godt å forstå hvorfor de ikke lagde aux-inngang. I det hele tatt fremstår MMCS (og appen for å styre varmen) som designet av amatører. Trist på en ellers super bil.

RayBomb

Jeg frykter at MMCS aldri heller kommer til å få noen oppdatering. Har Mitsubishi noen sinne kommet med oppdatering for systemet?
Tror VW kommer med sånt


- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Svk

Får du ikke lyd om du bruker usb kabel? Må det være minijack?

lettrus

Jeg synes minijack er enklere (i hvert fall enn BT), har ikke forsket på USB ennå.

For øvrig er MMCS og brukeropplevelse på programware en skuffelse og føles ganske tilårskommet. Har de anstrengt seg for å gjør navigasjonen knotete? Og på fjernvarme-appen - hvorfor kan jeg ikke velge en temperatur, nå møtes jeg enten av et kjøleskap eller en varmeovn. I tillegg til at den er supertreg (og vanskelig å oppnå kontakt når man ikke står rett ved bilen). Dette er forbedringer som hadde økt kvalitetsfølelsen uten at det koster mye.

Finnes det en oppskrift på sms-start av varme for 2017 (som bilen selvsagt skulle hatt innebygget)?

Beklager negativiteten, men jeg synes MMCS trekker ned helhetsopplevelsen av en eller god bil.

gspott

Meget enig i mye som skrives her. Skulle gjerne fått montert inn en slags sms boks i stedet.
Dette gikk vel på 13-15 biler mener jeg å ha lest her inne en plass?
Selv har jeg iphoner og bruker da carplay som fungerer veldig bra. Savner dog støtte for Google maps og ikke apple sine dritt kart.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA