Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys Ioniq.

Startet av HPSE, fredag 04. august 2017, klokken 23:01

« forrige - neste »

HPSE


Vurderer å bytte lyspærer for fjernlys. Lest litt her https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-lysparer-for-bil/ og lurer på disse: Philips X-tremeVision +100 %. men de eneste eg finner er +130%.. Er vel bedre kanskje? Noen som vet hvilken type pære man skal kjøpe? Har ikke peiling på sånt.... H7? H3? annet? :D

Og hvilke pærer er det som står i? Vet ihvertfall at de er dårlige...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ecinnaj

Tror det er h7 som står i.
Ja helt utrolig av en moderne elbil å bruke lyspærer som ble brukt for 10 år + siden..

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


Esp1gr1

Sitat fra: HPSE på fredag 04. august 2017, klokken 23:01

Vurderer å bytte lyspærer for fjernlys. Lest litt her https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-lysparer-for-bil/ og lurer på disse: Philips X-tremeVision +100 %. men de eneste eg finner er +130%.. Er vel bedre kanskje? Noen som vet hvilken type pære man skal kjøpe? Har ikke peiling på sånt.... H7? H3? annet? :D

Og hvilke pærer er det som står i? Vet ihvertfall at de er dårlige...
Det er HB3 eller 9005 som den også heter som er fjernlys. Se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31081.0.html for omfattende diskusjon rundt fjernlysene på Ioniq. Jeg har satt inn noen LED-pærer som gir relativt bra lys i forhold til det som finnes av Halogen.
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business Galaxy Blue bestilt 29/11-2019, levert 20/3 2020

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

tuono

Etter en hel vinter langt oppe i nord med Nightbreakers: Kjøp heller øl for pengene.

DBR

Sitat fra: tuono på mandag 07. august 2017, klokken 13:19
Etter en hel vinter langt oppe i nord med Nightbreakers: Kjøp heller øl for pengene.
Da burde du prøve en vanlig pære mot nightbreaker. Forskjellen er stor. Men lyset blir ræva hvis du monterer feil, eller hvis du tar på glasset med fettete fingre.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


tuono

#6
Bare tøv. Jeg har prøvd. En hel forbanna nordnorsk vinter. Det nytter ikke med allverdens pære om reflektoren er begrensningen. Uten en tilstrekkelig stor og korrekt utformet reflektor (som faktisk er selve "lyskasteren") kan man glemme disse såkalte 120% pærene.
Kjøp LED planke om dere skal ha bedre lys. Har sett noen fine montasjer på FB-siden.

DBR

Da anbefaler jeg deg å skaffe ordentlig verktøy for å måle lys, så har du bevis at de lyser endel bedre. At det ikke virker sånn pga led nærlys er en annen sak.
Ledbar er uten tvil det beste, men mange liker det kanskje ikke og/eller trenger bare fjernlys par dager iløpet av året.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


tuono

Effekten av "120% pærer" er lite å snakke om siden det ikke eksisterer en reflektor som kan omsette og styre et lyspunkt i tilstrekkelig grad. Men, så lenge du mener at det gir en effekt, så er alt i orden. For din del.
Placeboeffekten er også en effekt.

DBR

Så du mener at fysiske målinger er feil? Ville du ment at jorden er flat og da? Det blir for dumt...

Du har din dumme mening, mens jeg har min dumme mening :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


tuono

Lysmålinger utført på autoriserte verksteder og hos seriøse instanser følges av en utskrift. Den første som kan komme med en utskrift som viser at en "120%" pære på en Ioniq gir merkbart bedre lys enn standardpæren skal få en uforbeholden og særdeles ydmyk beklagelse fra meg.

leholtet

Noen som har link til LED-pærer som passer, og som har montert de?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA