Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteripakker og skråplan

Startet av hansig, mandag 31. juli 2017, klokken 00:25

« forrige - neste »

hansig

Hei, jeg vurderer å vippe min Peugeot 106 over på siden ifbm. sveising av rust i karosserikanalene.
Noen som har noen kommentarer til om dette er skadelig for batteripakkene?
Kan kjøleveske evt. batteri vann lekke ut??

Det er snakk om vipping fra 20 til 90 grader.

Mvh. Hans


Elmo

Lekke vil det nok ikke for det skal være tett.
For kjølevesken er det garantert ikke noe problem, men om elektrolytt kan flytte seg mellom batteriene hvis du vipper mer enn 50 grader er jeg litt usikker på.

Jeg overtok for en tid siden en komplett 6'er pakke som hadde ligget lagret opp ned i flere uker. Jeg trodde at det skulle være døden for batteriene men overraskende nok så var alle helt ok, og manglet hverken kjølevann eller elektrolytt.
Men det gikk kanskje bra fordi de hadde vært fullstendig opp-ned og blitt snudd raskt både til og fra ??

Men når det er sagt.
Heller enn å sveise, er det ikke enklere og bedre å få tak en delebil med OK karosseri men andre defekter (batteri/elektronikk/??), og så flytte over dine deler.
Min erfaring er at de færreste av disse bilene har rust-problemer, og du får jo stort sett en delebil for bare litt over vrakpant nå til dags.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA