Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Automatisk inn/utfelling av sidespeiler når nøkkel er i nærheten...

Startet av ProsjektX, torsdag 27. juli 2017, klokken 10:01

« forrige - neste »

ProsjektX

Denne "finessen" irriterer meg mer og mer. Hvem har funnet på at det er smart å brette ut speilene når en nærmer seg bilen med en nøkkel? Hvorfor ikke bare når en låser opp, eller starter bilen!?! Hva trenger en speiler for når man står utenfor bilen??

* Er stadig ut og inn av garasjen for forskjellige ting, og speilene flyr ut og inn hele tiden (siden jeg har nøkkelen i lomma)
* Hvis en passerer forfra og det er trangt så blokkerer speilen.. smart
* Men det mest irriterende, måtte rygge ut en bil på en veldig trang plass med noen cm klaring til Ioniq'en, og hva skjer da..? jo speilene flyr ut i det jeg kjører den andre bilen ut for jeg har nøkkelen til Ioniq'en også i lomma.. var bare millimeter fra å smadre speilen

Dagens Ioniq frustrasjon... ;)

(ja jeg veit en kan deaktivere hele greia, men innfelling av speilene er normalt noe jeg vil ha på)
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

Synes det er irriterende nok på min bil at speilene går ut bare en dør åpnes. Ville helst hatt dem ut når bilen starter.

Men personlig har jeg deaktivert. Så ikke en eneste god grunn til å felle dem inn (har ikke trang garasje), kun ulemper.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Crown

Har slått det av, de gangene man vil ha inn speilene er det jo bare å trykke på knappen. Har også slått av det meste annet, som setet som går bakover for å lette inn/utstigning, follow me home-lys (hva er vitsen med at de lyser ut i hagen og jeg går motsatt vei...). Tenker også at det bruker strøm fra 12V-batteriet, pluss at speilfunksjonen er skummel i frost og mye snø.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

geear

Lenge siden jeg prøvekjørte Ioniq nå, men mener å huske at det var en knapp eller touch-punkt på håndtaket for å låse opp? På fossilbilen min (med keyless access), så legger jeg fingeren et lite millisekund på håndtaket for å låse bilen, holder jeg litt lenger, så folder den inn speilene (og lukker evt. vinduer/panorama om en holder enda lenger). Altså uten å ha på noen autofunksjon. Syns det er helt ideelt - det eneste som irriterer meg er at den vipper ut speilene igjen så fort man tar i håndtaket (låser opp), den kunne godt ventet til tenningen ble slått på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA