Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Navigasjon til hurtiglader

Startet av yhafting, lørdag 22. juli 2017, klokken 23:19

« forrige - neste »

yhafting

Jeg synes det mangler en rekke ladestasjoner (mange fra Grønn kontakt og Cricle K) i Navigasjonsappen.
F.eks kjørte jeg strekning Grimstad - Oslo i dag, og i området omkring Drammen manglet det en rekke stasjoner, og jeg ble henvist til stasjoner i Moss, fremfor ting som lå både nærmere og langs ruta jeg fulgte (i navigasjonssystemet) langs E18.

Løsningen denne gangen ble å benytte en ladeapp, på mobilen, fremfor å benytte navigasjonssystemet som burde være ganske ferskt (jeg fikk bilen fra forhandler i midten av juni).

Er det fler som har denne erfaringen, eller kjenner til noe jeg kan gjøre for å bedre dette?.
Per i dag har jeg bare én kontakt aktivert (Combo), for jeg ønsker kun å stoppe på hurtigladere. 
2021 Energica SS9+ 
2017 Hyundai Ioniq

400VDC

Oppdatering av kart (og ladestasjoner) er etter steinalderprinsippet. Forhandler hogger det i steinen hver gang (én gang i året) bilen er inne til service - og da er ladetasjonene fra et halvår før det igjen... Så bruk app og glem bilens navigasjon, den er helt på tryne...
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

ProsjektX

Jepp. Og ikke får du brukt egne POI heller, som kunne rettet på det...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Radiobil1

Så man er tilbake på mobiltlf da eller ?

Balaklava

Sjekk hvilke stasjoner som er i google maps så kan du evt vurdere Androide Auto. Da kan du trykke "snakkeknappen" og si "ladestasjoner" så får du de opp på kartet på skjermen i bilen.

Zimon

testet det på Ioniq'en min som jeg kjører Android Auto på. Funka som bare det, trykket inn snakke knappen på rattet og sa ladestasjoner, vips switchet den over til google maps og viste de nærmeste ladestasjoner! :)  :+1:
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA