Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av ny Soul

Startet av Busser, tirsdag 12. desember 2017, klokken 13:37

« forrige - neste »

Busser

Hei
Venter på ny Kia Soul nå og har fått beskjed om at levering vil skje ila Januar. Ennå kan selger ikke bekrefte om den faktisk kommer i Januar. Flere som har det slik? Burde ikke en merkeforhandler ha litt peiling på leveringstidpunkter?
S

stianl

Opplevde det samme.
Der kunne ikke forhandler si noe mer eksakt før bilen var bekreftet på båt (det kunne de se i systemet).

goggo

Motor Sør http://www.motorsor.no/  skryter i lokalpressen og på Facebook av at de kan levere nye biler før jul, hvis det er noen som trenger bil levert raskt.

mvh
Hugo


Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ramnes

Sitat fra: Busser på tirsdag 12. desember 2017, klokken 13:37
Hei
Venter på ny Kia Soul nå og har fått beskjed om at levering vil skje ila Januar. Ennå kan selger ikke bekrefte om den faktisk kommer i Januar. Flere som har det slik? Burde ikke en merkeforhandler ha litt peiling på leveringstidpunkter?
S
Alle KIA Soul som blir solgt i Norge kommer via Tyskland. Derfor vet ikke forhandlerne noe om når bilene ankommer før omtrent 14-30 dager før.
Jeg fikk min i går og ble varslet for ca tre uker siden.

Det står i serviceheftet at bilen er "bruktimportert" fordi den har vært innom Tyskland.

Men, det er bare å glede seg, for bilen er bedre enn jeg hadde forventet da jeg prøvekjørte en 2017 modell.

Jørn
Jørn

hanche

Sitat fra: Ramnes på tirsdag 12. desember 2017, klokken 17:24
Alle KIA Soul som blir solgt i Norge kommer via Tyskland.
Så vidt jeg fikk med meg, kom min via Frankrike og Amsterdam. Tror ikke den var innom Tyskland. Levert i juli 2016. Den ble kraftig forsinket pga diverse transportstreik i Frankrike – i utgangspunktet var det antydet levering i april. Men kan hende er det annerledes nå.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Ramnes

Sitat fra: hanche på tirsdag 12. desember 2017, klokken 21:43
Sitat fra: Ramnes på tirsdag 12. desember 2017, klokken 17:24
Alle KIA Soul som blir solgt i Norge kommer via Tyskland.
Så vidt jeg fikk med meg, kom min via Frankrike og Amsterdam. Tror ikke den var innom Tyskland. Levert i juli 2016. Den ble kraftig forsinket pga diverse transportstreik i Frankrike – i utgangspunktet var det antydet levering i april. Men kan hende er det annerledes nå.
Ja, har hørt om flere landvarianter, en bekjent fikk sin via Sverige om alle er bruktimportert vet jeg ikke da, men da skal det stå om det i serviceheftet, som i mitt tilfelle.
Min bil kan ikke ha kjørt langt i Tyskland, for da jeg hentet den i går hadde den kjørt 5 KM.
Jørn

Ecotrip

Jeg har vurdert Soul frem til nå, men føler den er litt ukurant ift. rekkevidde og pris i markedet?

Badola

Er på leting etter en pent brukt Soul. På Finn er det få som skriver om bilene er 24 eller 30kw. Er det noe lett måte å se dette på? Ev. Fra hvilket årgikk det over til 30?

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Skal man være pirkete, så måles nok batterikapasitet best i kWh.  ;)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA