Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Berlingo kutter strøm ved fullt rattutslag ?

Startet av Grumle, fredag 14. juli 2017, klokken 12:48

« forrige - neste »

Grumle

Hei.

Har lagt merke til at min Berlingo kutter strømmen ved fullt rattutslag..  Er dette normalt ?

Ved fullt rattutslag så stopper motor og bilen vlir helt svart ett sekund eller to for så å slå seg på igjen. Bilen fungerer normalt etter at dette har skjedd..

Kan det være en kortsluttning som gjør det ? Usikker på om det er til begge sider da jeg ikke ønsker å fremprovosere det.

Noen andre som har noen tanker rund hva årsaken kan være eller berolige meg med at det er normal oppførsel ? :p

Elmo

Her er en med samme problem, men det er kanskje din bil ??  :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Har du link ? :)

Da tolker jeg det til at det ikke er normal oppførsel ? :p 

Elmo

#3
Definitivt ikke normal oppførsel.
Vil heller tro det blir brudd i en ledning enn kortsluttning, for ved kortsluttning burde en sikring gått.

Når du sier at den slår seg helt på igjen etterpå, mener du da også motoren? så du kan kjøre uten å vri om nøkkelen ?  Det syns jeg i så fall er veldig rart fordi den funksjonen slår seg av bare man åpen døra.

Det var jo meningen å legge inn linken da, men det glemte jeg tydeligevis :-[ :(
Her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18195.0.html
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Takker for link, ikke min bil :)

Etter blackouten slår den seg på helt automatisk og jeg kan kjøre som om ingenting har hendt. Eller...  I dag parkerte jeg på en litt trang plass og klarte å få blackout to ganger på rappen

Rav4_EV

Hvor gammelt er 12 volt batteriet ditt da?
Den elektriske servopumpa drar litt ekstra når du "bunner" i rattutslaget.

Dersom dette er gammelt og slitt knekker dette gjerne DC/DC slik at nytt batteri til 600 kroner er en god investering.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Grumle


Elmo

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 15. juli 2017, klokken 12:32
Hvor gammelt er 12 volt batteriet ditt da?
Den elektriske servopumpa drar litt ekstra når du "bunner" i rattutslaget.
Veldig godt poeng Rav4_EV :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle


Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA