Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 fjernlys

Startet av jkirkebo, onsdag 08. november 2017, klokken 19:59

« forrige - neste »

jkirkebo

Vi lurer på å muligens bytte vår 6 år gamle Leaf i en ny i3. Leafen har mildt sagt begredelige fjernlys, og det har vel vært problemet på i3 før også. Er dette fikset nå? Mener å ha lest at det nå er LED fjernlys også? Er disse gode, og er de standard?

Ser at det går an å bestille Apple Carplay forberedelse nå, noen som har testet dette? Er det kun for kabel eller også via BT? Tar uansett med BT Professional om vi bestiller.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Agmuns

Den nye i3 har LED som standard både i nær- og fjernlys. Om de er gode kan vel ingen svare på enda.

Apple carplay er med kabel sist jeg sjekket.

Hvorfor må du ha BT professional?

jkirkebo

Sitat fra: Agmuns på onsdag 08. november 2017, klokken 20:30
Den nye i3 har LED som standard både i nær- og fjernlys. Om de er gode kan vel ingen svare på enda.

Apple carplay er med kabel sist jeg sjekket.

Hvorfor må du ha BT professional?

Så vidt jeg skjønner er det en fordel når man er to som bruker bilen og vil kunne koblet opp alt av telefoner uten problemer. Uten BT Professional så må man manuelt bytte mellom telefoner etter hva jeg skjønner om man skal bytte hvem som spiller musikk via Spotify eller bruker handsfree. Vi sliter med det i Leafen.

Så ingen har fått levert i3 med LED-fjernlys ennå altså?

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Agmuns

Sånn sett. Da tror jeg man må ha BT Pro ja.

Har ikke sett noen har fått den nye hverken her eller på Facebook enda. Regner med vi hører det når de første kundebilene blir utlevert.

JorgenM

i3 facelift skal komme i løpet av november og i3s i desember slik jeg forstår det. Demobiler burde være straks rundt hjørnet.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Plenklipper

Jeg lånte en 530e med Apple Carplay her i høst, der fungerte det fint å operere telefonen med kun BT-tilkobling. Det skal sies at jeg aldri testa kart/navigasjonsfunksjonene da, men telefon, spotify og podcast gikk som smurt.

Agmuns

Måtte Google litt for jeg ble usikker, så fant jeg dette:

"As The Verge notes, the 2017 BMW 5 Series will be the first car to offer wireless CarPlay."

https://jalopnik.com/youll-soon-be-able-to-use-apple-carplay-without-a-cord-1792689683

Da er det vel bare Android som gjenstår før vi blir trådløse :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA