Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestille nå, levering sommer 2018

Startet av 1000kwh, tirsdag 04. juli 2017, klokken 18:05

« forrige - neste »

1000kwh

Sendte epost til Centragaragen og fikk beskjed om at de kunne levere bil i januar hvis jeg bestillte nå.

Så når de skulle regne på inbytte fikk jeg beskjed om at tidligste levering er sommeren 2018.

Er dette vanlig nå over hele landet? Kan jo like gjerne kjøpe brukt i januar da.

HPSE

Var en på facebook gruppen som hadde fått svar fra Hyundai at man nå måtte regne med ca 11 mnd levering!!
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Gordon Retriever

Spekulasjon:  Produksjonen av 2017-modellen er utsolgt, og ny, oppgradert Ioniq EV som skal konkurrere mot Leaf 2.0 kommer først neste sommer?

Hebb74

Man kan begynne å lure. De må jo konkurrere med riktig modeller i 2018, slik som Ioniq 2.0. Ellers blir de utkonkurrert


Sent from my iPhone using Tapatalk

kentroger1

Har akkurat bestilt og fått forespeilet 6-8 mnd leveringstid. Det er ikke planlagt en Ioniq 2.0 ennå, men det vil komme mulighet for å velge størrelse på batteripakken etterhvert i løpet av 2018 sa forhandleren min.

Ioniq Electric lanseres i disse dager flere steder i verden som f.eks Australia og jeg tviler sterkt på at de hadde gjort det, hvis den skulle endres/faceliftes i 2018.

Så ser ut som eneste endringen i 2018 vil være mulighet til å velge større batteri til et sted mellom 25 til 30.000 ekstra vil jeg tippe.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

Elmo

Sitat fra: kentroger1 på fredag 07. juli 2017, klokken 10:55
. . . men det vil komme mulighet for å velge størrelse på batteripakken etterhvert i løpet av 2018 sa forhandleren min.

Fikk du det skriftlig ??  (selgere juger så de tror det selv)

Jeg tviler ikke på at det kommer, men det store spørsmålet er om de som allerede har bestilt får "oppgradere" batteripakka på et senere tidspunkt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Crown

Eneste endringen jeg har hørt om er et baksetet blir montert lavere, slik at hodeplassen bak blir bedre.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Trond.m

Sitat fra: Elmo på søndag 09. juli 2017, klokken 11:46
Jeg tviler ikke på at det kommer, men det store spørsmålet er om de som allerede har bestilt får "oppgradere" batteripakka på et senere tidspunkt.
Oppgradering av batteriet er det bare å glemme. Erfaringen med alle andre leverandører er at prisen blir så høy at det er rimeligere å selge bilen og kjøpe ny.

Elmo

Sitat fra: TM på søndag 09. juli 2017, klokken 19:39
Sitat fra: Elmo på søndag 09. juli 2017, klokken 11:46
Jeg tviler ikke på at det kommer, men det store spørsmålet er om de som allerede har bestilt får "oppgradere" batteripakka på et senere tidspunkt.
Oppgradering av batteriet er det bare å glemme. Erfaringen med alle andre leverandører er at prisen blir så høy at det er rimeligere å selge bilen og kjøpe ny.

Her var det vel snakk om å oppgradere til større batteripakke før bilen er levert. Altså få levert større pakke enn opprinnelig bestilt. Men jeg tror selv det er "vanskelig" på de fleste merker.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trond.m

OK, da misforstod jeg. Dersom det blir en opsjon med 2 batteripakker, så er det vel ikke helt utenkelig at man kan oppgradere før bilen går i produksjon. Men ingen andre leverandører har tilbudt det ennå. Både Nissan og BMW lanserte biler med større batteri som en egen modell, og ikke som en opsjon til eksisterende modell.

Jørgen von Schnellfahrer

Fra post av hyundai på FB:

LEVERINGSTID PÅ IONIQ electric

Hyundais nye IONIQ electric har tatt markedet med storm i langt større grad enn man turde drømme om på forhånd. Mange kjøpere har derfor måtte vente lenge på sin bil, og pr. i dag er ventetiden ca åtte – 12 måneder. Ordrereserven på IONIQ electric er pr. juli 2017 ca 1 500 biler.

Den planlagte produksjonskapasiteten for IONIQ er dessverre ikke høy nok for det antall biler verdensmarkedet etterspør i dag.  Hyundai har kun hatt tilgang til det antall batterier som korresponderer med antall biler planlagt produsert, derfor har man ikke uten videre kunne øke produksjonstakten. Det har blitt jobbet hardt med å øke batteritilgangen og utover høsten vil produksjonskapasiteten for IONIQ electric økes. Norge vil fremdeles være det landet i Europa som får flest biler fra fabrikken, så vi forventer at dette vil forbedre leveringssituasjonen noe. 

FORSKJELLIG VENTETID
Noen få kunder opplever lenger ventetid, selv om de har bestilt bil på samme tidspunkt som andre kunder. For å være mest mest mulig effektive produserer fabrikken større serier av samme modell og farge om gangen, avhengig av etterspørsel på verdensmarkedet.  Dette kan i noen tilfeller påvirke leveringstidspunktet for enkelte modellkombinasjoner.  Som importør har vi dessverre ikke tilgang til hvilke tidspunkt serieproduksjonen av forskjellige farger eller tekniske spesifikasjoner foregår.

HVORFOR FÅR NOEN BILEN SIN TIDLIGERE ENN ANTATT?
Når enkelte kunder opplever å få bilen sin tidligere enn antatt, kan dette skyldes at de i sin bestilling har truffet produksjonen tidsmessig godt ift farge og utstyr man har bestilt. Det kan også skyldes at en lokal kunde har gått fra kontrakten sin og dermed blir det ledig en bil.

Vi beklager at kunder opplever lang ventetid, ofte lenger enn forventet, men kan forsikre at både produsent, importør og forhandlere tar saken alvorlig, og at alt blir gjort for å øke produksjonskapasiteten og forutsigbarheten.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Myrvang

Fikk oppgitt levering mellom februar og april ved bestilling i dag.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA