Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når kommer bilen...

Startet av Britt Helen Helland, fredag 30. juni 2017, klokken 07:01

« forrige - neste »

Britt Helen Helland

Bestilte meg ny bil i mars 2017 og håpet på å få den i juni/juli.
Snakket med selger nå og plutselig kan dette både bli august eller faktisk enda senere.
Noen som har bestilt på samme tid og fått bilen ?

Dnn .

Fått inntrykk at selgere lyver rett ut om levering for å få solgt mest mulig. Jeg spurte dette med levering da jeg skrev kontrakt 10februar da jeg viste de hadde forsinkelser. Selger påsto at de ikke hadde forsinkelser lengre (Noe jeg viste var tull)
Vi skrev levering i juli på kontrakt(som var viktig for meg) og fikk mail for måneds tid siden med levering i oktober.
Du må nok belage deg på lengre ventetid enn august desverre.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


afitch80

Vi bestilte en av de første dagene i mars. Da hadde selger akkurat solgt den siste bilen de hadde med levering i juni. Så da ble det tidlig juli i følge selger. Men nå er det i beste fall slutten av august. Og det er HVIS bilen går med båt nå i månedsskiftet.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Johage

Tror du må smøre deg med tålmodighet. Jeg bestilte hvit med soltak, teknikk og skinn 31 januar. Den blir ikke produsert før juli. Forventet levering oktober. Mulig spesifikkasjoner og farge påvirker hvilke produksjonslinje bilen havner i, men bestilling i mars ?? november tenker jeg er et mer edruelig estimat.

Geir K.

Det er dessverre lang leveringstid på mange el biler nå. Jeg bestilte Ioniq 20 desember 2016 og fikk den  30 mai 2017. Vært å vente på heldigvis.
Hyundai Ioniq electric 2017, Marina blue, teknikk og skinn.

Kristine O. Øksnes

Bestilte min 12.desember og fikk tlf i dag om at den er klar for levering på mandag. Men jeg hadde egentlig ettersport å få bryte kontrakten siden jeg måtte ha bil til 1.juni... så nå er jeg den heldige Eieren av 2 biler  :o så i neste uke kommer det en for salg hehe

Jon Vidar Strand Johnsen

Vi bestilte i mars -17 og skulle få bilen i August. I slutten av juli spurte jeg forhandleren om dato for levering, men da fikk jeg svar to dager etterpå at den er utsatt til januar 2018. Men kan jeg stole på det ? Har sendt to mail til hyundais hovedkontor i Norge, uten å få svar på noen av de. Service yter de ikke. Noen som tror at jeg kan regne med å få bilen i januar ?

Ionisert

Hyundai hovedkontor er ikke ditt kontaktledd i systemet, det er din selger som skal ta kontakt med hovedkontoret om han/hun ikke kan svare deg.

Jeg bestillte februar å får bil i desember, du bestillte i mars og får bil i januar, høres vel logisk ut...
Å slik går køen... Du kan nok regne med å få beskjed snart om at bilen er på båt og en estimert leveringsdag.

Det er som sagt din selger som er din kontaktperson, selger og hyundai vet ikke noe før bilen er på båt de heller.
Å vi som venter kan fint bruke logikk til å regne oss frem til at du kommer til å få beskjed (det er lov å mase på selger) innen 14 dager om at din bil er på båt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA