Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på 2017 og 2018 Kia soul

Startet av chriso89, søndag 25. juni 2017, klokken 17:19

« forrige - neste »

chriso89

Hei.  Hva er forskjellene på nye og gamle kia soul hvis man ser bort fra større batteri og andre dekk?   Har den fått no bedre frontlys?

Captn Morgan

Foruten det du har nevnt;  Andre felger og armlene i baksetet. Ellers tror jeg ikke det er noe forskjell. Lyktene er de samme. Har hatt min -18 mod i 2 uker nå. Storfornøyd sålangt  :)
Fersk elbil eier.
-18mod Kia Soul, levert juni 2017.

Soulglow

#2
I tillegg til det Captn Morgan nevner så skal det være nytt at det er led-belysning innvendig i bagasjerom/taklys/kartlys.
Jeg fikk min bil i juni, og er strålende fornøyd. 30 kwh batteri gjør at rekkevidden er litt bedre, og soltaket vi fikk kan anbefales! Kan både åpnes og tiltes. Fikk også 3 års service inkludert i prisen på toppen av det hele, mitt beste bilkjøp noen gang ;)

hanche

Sitat fra: Soulglow på tirsdag 27. juni 2017, klokken 11:57
I tillegg til det Captn Morgan nevner så skal det være nytt at det er led-belysning innvendig i bagasjerom/taklys/kartlys.
Jøje meg. Jeg har liksom tatt det for gitt at det selvsagt er LED-pærer her, uten å sjekke etter. Så feil kan man altså ta.

Forresten, hvis man er litt usikker på hvilken årsmodell man har, er dette noe man kan lese ut av understellsnummeret på noe vis? Eller andre steder? Jeg kjøpte min i fjor sommer, men det slo meg liksom ikke at det kanskje (sannsynligvis?) dreide seg om en 2017-modell.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Svein Evensen


chriso89

LED lts innvendig er det på tidligere modeller også med soltak.

Er ikke led uten soltaket

hanche

Sitat fra: Svein Evensen på tirsdag 27. juni 2017, klokken 14:12
Her er modelloversikt. 10 bokstav i ch. Nr
Takk.  :) Da slipper jeg endre signaturen min. (Og jeg ser at kunne googlet meg frem til det samme selv.  :P)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

jman76

Hvor mye mer rekkevidde får dere i praksis ut av nye Soul kontra den gamle?

chriso89

Bytter fra 2017 til 2018 modell neste uke så kan gi deg svar etter litt testing:)

Svein Evensen

Rekkeviddeøkning: 3 mil på sommeren. 15 km påvinteren.

hanche

Sitat fra: Svein Evensen på fredag 30. juni 2017, klokken 16:22
Rekkeviddeøkning: 3 mil på sommeren. 15 km påvinteren.
Er det målt, eller basert på fabrikantens tall? Batteriet er bare 10% større, stemmer ikke det? Da ville jeg også forvente 10% større rekkevidde, gitt at alt annet er likt.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Sitat fra: Soulglow på tirsdag 27. juni 2017, klokken 11:57
Fikk også 3 års service inkludert i prisen på toppen av det hele, mitt beste bilkjøp noen gang ;)

Ikke alle forhandlere som opplyser om dette men kjøper du Soul EV før 31/8 får du det med

Sommertilbud!
Kjøp innen 31.8 og få 3 års gratis service!
(Gjelder Basic serviceavtale 3 år/45.000 km med bremsevask.)

http://www.kia.com/no/modeller/soul-ev/opplev-soul-electric/
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Mjuring

Hei.
Jeg er helt ny her, og vurderer sterk om jeg skal kjøpe en 2018 Kia Soul i sommer. Lurer bare på et par ting. Rekkevidden øker jo med voldsom fart om dagen. Om 3-4 år er sikkert rekkevidden det dobbelte av hva den er i dag. Hvor lett er det da å bli kvitt en 2018 modell? Er for eksempel Kia interessert i å ta den i innbytte? Hørte om en kar som skulle ha en nye Nissan Leaf, der Nissan nektet å ta den gamle i innbytte.
En annen ting jeg lurer på er lading på for eksempel. en bensinstasjon. Hvordan fungerer egentlig dette?
Takknemlig for gode svar :-)

chriso89

Hei.  Verdien synker raskt på elbil da neste år  er det allerede dobbel rekkevidde.    Som jeg ser det så er elbil bruk og kast.  du sparer den inn de årene du har den i sparte bensin utgifter:)   å selge brukt selv er nok det beste om noen år og du får noe før den absolutt:)

Når det kommer til lading så er ikke dette standard på bensinstasjoner men mange rundt fartsårer har allerede fått hurtigladestasjoner der du lader opp på halvtimen.  Det kommer flere og flere av disse:)

hvis du sjekker elbil.no, grønnkontakt.no og fortum så kan du se hvor ladestasjonene er.  Du må velge chademo for hurtiglading til kia og type 2 for semihurtig.  dog på langtur er det kun chademo som funker

Sitat fra: Mjuring på tirsdag 11. juli 2017, klokken 09:19
Hei.
Jeg er helt ny her, og vurderer sterk om jeg skal kjøpe en 2018 Kia Soul i sommer. Lurer bare på et par ting. Rekkevidden øker jo med voldsom fart om dagen. Om 3-4 år er sikkert rekkevidden det dobbelte av hva den er i dag. Hvor lett er det da å bli kvitt en 2018 modell? Er for eksempel Kia interessert i å ta den i innbytte? Hørte om en kar som skulle ha en nye Nissan Leaf, der Nissan nektet å ta den gamle i innbytte.
En annen ting jeg lurer på er lading på for eksempel. en bensinstasjon. Hvordan fungerer egentlig dette?
Takknemlig for gode svar :-)

Ebe

Mine tanker:
Elbiler selger godt på det private markedet i dag, så det skal nok ikke bli noe stort problem i fremtiden heller. De fleste av dagens elbiler dekker hverdagsbehovet for folk flest, så de vil alltid ha en bruksverdi for folk. Dvs. de blir ikke spesielt vanskeligere å selge enn andre biler. Bruktbilprisene på 3 år gamle elbiler var spådd rett i dass, men holder seg som sagt greit i forhold til markedet ellers.

Så lenge politikerne holder en relativ forutsigbar linje, så vil elbiler fortsette å selge godt.

Ellers vil det alltid være bedre biler i horisonten. Med å bytte fra fossil til elbil allerede nå, så vil du sannsynligvis spare en del de tre årene du vurderer å vente. Så tipset fra de fleste er bare å hoppe på toget allerede nå.

Man lader på egne hurtigladerstasjoner. Disse er plassert rundt om i landet, både på bensinstasjoner og helt andre steder. Anbefaler delforumene her som handler om lading, det meste står allerede der.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA