Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading av Ampera-e hos Arctic Roads på Vestby

Startet av Gnilre, onsdag 21. juni 2017, klokken 21:19

« forrige - neste »

Gnilre

Håper at det ikke blir så mange innlegg her om motstand mot Arctic Roads, jeg har bare tenkt å presentere et problem med laderen på Vestby.

Jeg har hatt et månedsabonnement hos Arctic Roads og har benyttet laderne på Lillehammer, Dombås og Bjorli. Ser ut som om laderne på Hjerkinn, Lom og Aurland er av samme type som de på Bjorli og Dombås, så det ville vel gått bra der også. Men de to gamle laderne på Vestby ville ikke kommunisere med min Ampera-e i går, til tross for ca 5 forsøk og to samtaler med servicetelefonen hos Arctic Roads. Antagelig forstår ikke ARladeren Ampera-e. Laderen stod ihvertfall og ventet på kommunikasjon med bilen min, men avsluttet etter omlag 1-2 minutter. Den tredje laderen på Vestby er en nyere type som leverer 100kW og virker muligens på årskort eller brikke, men det er jeg usikker på. Det endte med at jeg ladet hos Grønn Kontakt som har to ladere cirka 50 meter unna Arctic Roads.

Da jeg snakket med Arctic Roads i mai sa de at de ville trekke tilbake muligheten til månedsabonnement til 399 kr, så for min del har jeg antagelig ladet hos AR for siste gang.

Så advarselen er at dersom laderen på Vestby er viktig for deg med Ampera-e, så er neppe Arctic Road sitt abonnement lurt å kjøpe.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

3irikur

Jaja, jeg hadde tenkt å bruke litt penger på å sjekke hva den 100kW-laderen kunne levere til bilen min, men da slipper jeg det :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA