Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plassering av bombrikke

Startet av anki, mandag 19. juni 2017, klokken 09:35

« forrige - neste »

Ipadjove

Har akkurat festet min inne i hjørnet til høyre for speilet. Den er da nærmere metall enn de 3 cm som står i instruksen, men kanskje det går bra(?).

bno

#16
Hadde bombrikke i hanskerommet, men det ble for ustabilt. Har gjort følgende:

Plassert bombrikke på innsiden av fremre støtfanger bilde 1. Stakk inn på kjøkkenet og lagde meg en passe stor plastpose mot fukt. Til det brukte jeg vacuum maskinen vår. og forseglet denne. (Tulle inn i tape gjør samme nytten)
1 Åpnet panser og stakk hånda/armen inn under låsemekanismen til panser (med håndflata opp går det ganske greit) til jeg lokaliserte / følte innsiden av støtfangeren og trykket litt samtidig som jeg så mot trykkpunktet fra utsiden.

2. Jeg festet borrelåsen (begge sier men tok av første for å feste til pakningen)  som fulgte med brikke på utsiden av forpakningen (brikken) på motsatt side festet jeg en kort hyssing med kraftig tape se nedenfor angående hyssingen.

3. brukte våtservietten med isopropanol som fulgte med brikka og "vasket" innsiden hvor brikka skulle festes.

4. Dernest tok jeg av og eksponerte andre siden av borrelåsen og førte denne forsiktig mot og inn under støfangerområdet som jeg hadde valgt ut og festet jeg brikke ved å klemme godt og holdt litt slik at det festet seg.

5. Tok så forsiktig fatt i hyssingen uten å dra i den og surret forsiktig rundt en kabel som går på tverrs i området. Dette har kun med å fange opp og sikre at man får tak i brikken om den skulle løsne.

6. Lot dette får "godgjøre" / limet på borrelås herde seg.

Ferdig.
Funksjons testen gjorde jeg i forbindelse med kjøring Stavanger - Stord i går og det funket som en drøm.

Bilde 1 der jeg feste brikke på undersiden av støtfanger litt til venstre for emblemet over knekken hvor det er grei flate.

Bilde 2 viser innsiden med flate for feste av brikke og kabel for forankring av brikke

Bilde 3 samme som bilde 2 men med brikka festet

I samme slengen som en digresjon viser jeg bilde av mitt arrangement for deadpedal bilde 4.




trykkertor

Hvorfor alle disse "stuntene" med å plassere en bombrikker på "vanskelige" steder?
Selv lakket jeg min brikke og festet med sort matt lakk.
Når den henger oppe bak/vedsiden av speilet kan den knapt ses.

bno

En detaljert beskrivelse. Tenker jeg brukte en halvtime på dette. Men ville ha denne brikka ut av veien synet.  ::)

Trond.m

Er brikken egentlig av betydning, bortsett at man må ha bestilt den ? Bomstasjonen leser skiltet uansett, så jeg får aldri noen faktura selv om brikken ikke leses.

Radar70

Gjorde som flere andre her inne:
Festet bombrikken bak speilet på høyre side. Funker perfekt. Og den er ute av synet ::) ;)
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Counterpointer

Sitat fra: TM på fredag 30. juni 2017, klokken 05:52
Er brikken egentlig av betydning, bortsett at man må ha bestilt den ? Bomstasjonen leser skiltet uansett, så jeg får aldri noen faktura selv om brikken ikke leses.
Det betyr at dit skilt blir manuelt sortert og sjekker og du bidrar til mer utgifter for bomselskapet som igjen tipper dette over på trafikantene . Det er sånt som forer fossiltrollene i pepperland.

Synes at når vi har en gratis tjeneste så kan vi følge opp og ikke lage merarbeid

bno

Sitat fra: Radar70 på fredag 30. juni 2017, klokken 09:37
Gjorde som flere andre her inne:
Festet bombrikken bak speilet på høyre side. Funker perfekt. Og den er ute av synet ::) ;)
Det er en ok løsning bevares. Jeg synes min løsning åneliminere den var bedre for meg å ville dele erfaringen. Så skal jeg få montert dashcam og da er det greit at den er ute av veien også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA