Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Og likevel elsker vi vår Soul EV :)

Startet av goggo, søndag 14. mai 2017, klokken 09:33

« forrige - neste »

moby666

Var i Legoland med Soul i fjor sommer. Familie på 4. Funket fjell. Den turen hadde jeg ikke tatt med Zoe- uansett versjon.

AppleKnocker

Sitat fra: goggo på søndag 14. mai 2017, klokken 18:53
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 16:44
Soul er sikkert er bra bil for de som liker beige, har minimalt med bagasje, kjører veldig sakte og har hår som vokser ut av ørene.
Faen i hælvete, AppleKnocker - hva er det som er problemet ditt? Tror du at du er morsom eller noe?
Har du noengang hørt om ordet folkeskikk, og har du noen anelse om hva dette ordet betyr?

mvh
Hugo
Vel, hvis du ikke synes det var morsomt så beklager jeg. Jeg vet at det var andre som synes det, men det var selvsagt en generalisering av eiere og ikke myntet på noen enkeltperson. Jeg har ofte blitt satt i bås pga ulike biler jeg har hatt, og synes det er morsomt å få servert ting som er satt på spissen.

Det er likevel sjelden jeg opplever noen som er så hårsåre som Kia Soul eiere. Lurer virkelig på hvorfor.
Jeg liker ikke bilen, og synes det er rart folk ikke kjøper Ioniq i stedet for Soul. Jeg liker heller ikke Toyota Avensis og Skoda Octavia, men har aldri opplevd samme hårsårhet hos eiere av de bilene.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

brako79

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 23:13
Sitat fra: goggo på søndag 14. mai 2017, klokken 18:53
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 16:44
Soul er sikkert er bra bil for de som liker beige, har minimalt med bagasje, kjører veldig sakte og har hår som vokser ut av ørene.
Faen i hælvete, AppleKnocker - hva er det som er problemet ditt? Tror du at du er morsom eller noe?
Har du noengang hørt om ordet folkeskikk, og har du noen anelse om hva dette ordet betyr?

mvh
Hugo
Vel, hvis du ikke synes det var morsomt så beklager jeg. Jeg vet at det var andre som synes det, men det var selvsagt en generalisering av eiere og ikke myntet på noen enkeltperson. Jeg har ofte blitt satt i bås pga ulike biler jeg har hatt, og synes det er morsomt å få servert ting som er satt på spissen.

Det er likevel sjelden jeg opplever noen som er så hårsåre som Kia Soul eiere. Lurer virkelig på hvorfor.
Jeg liker ikke bilen, og synes det er rart folk ikke kjøper Ioniq i stedet for Soul. Jeg liker heller ikke Toyota Avensis og Skoda Octavia, men har aldri opplevd samme hårsårhet hos eiere av de bilene.
Hva er galt med Octavia?
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

rolandvg99

#18
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 23:13
Sitat fra: goggo på søndag 14. mai 2017, klokken 18:53
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 16:44
Soul er sikkert er bra bil for de som liker beige, har minimalt med bagasje, kjører veldig sakte og har hår som vokser ut av ørene.
Faen i hælvete, AppleKnocker - hva er det som er problemet ditt? Tror du at du er morsom eller noe?
Har du noengang hørt om ordet folkeskikk, og har du noen anelse om hva dette ordet betyr?

mvh
Hugo
Vel, hvis du ikke synes det var morsomt så beklager jeg. Jeg vet at det var andre som synes det, men det var selvsagt en generalisering av eiere og ikke myntet på noen enkeltperson. Jeg har ofte blitt satt i bås pga ulike biler jeg har hatt, og synes det er morsomt å få servert ting som er satt på spissen.

Det er likevel sjelden jeg opplever noen som er så hårsåre som Kia Soul eiere. Lurer virkelig på hvorfor.
Jeg liker ikke bilen, og synes det er rart folk ikke kjøper Ioniq i stedet for Soul. Jeg liker heller ikke Toyota Avensis og Skoda Octavia, men har aldri opplevd samme hårsårhet hos eiere av de bilene.

Ioniq - en flott, energieffektiv bil, men jeg har testet biler nøye siden november, prøvepakket utstyr, sammenlignet begrensninger, både bilenes og mine, og kommet til konklusjonen at hadde Ioniq hatt større bakseteplass, bredere bagasjerom, 5 cm høyere sittestilling, mulighet for sykkelstativ og takstativ, ja, da hadde jeg kjøpt Ioniq tvert.

Renault ZOE 40- ypperlig dersom den hadde hatt 40/60 baksete, bredere bagasjerom, mulighet for hurtiglading (tregere fremdrift enn Nissan e-NV200 Evalia på turer av lengde der ZOE krever to ladinger), godkjent takstativ og mulighet for sykkelstativ uten fare for å ødelegge bakluke.

Nissan Leaf - fullstendig ubrukelig til mitt formål grunnet bagasjerom og gjennomføring av dette til baksete. Den bilen jeg fikk pakket minst utstyr i. Selv ZOE moste Leaf.

Nissan e-NV200 Evalia  - kun valgt bort pga veldig variabel kjørelengde. Stigning over lange avstander uten mange muligheter for å regenerere er drepen.

VW e-Golf - Noe treg og uberegnelig hurtiglading, veldig kronglete adkomst til midtsete, samt laveste nakkestøtte på samme plass av samtlige, uryddig infotainment og instrumentering, multifunksjonsratt uten tydelige markeringer/overganger mellom de mest brukte bryterene, ikke rattvarme, noe lav sittestilling, ratt skjulte instrumentering i min idealposisjon og litt for høy pris.

Tesla S og X - ikke prøvd, altfor dyr, for lang, for brei, for tung og dårlig utnyttet volum kontra areal.

Model 3 - sedan med alle ulemper det medfører = uaktuell. 5-dørs til kr 300 000 = kanskje

Opel Ampera-E - ikke prøvd og usikker/lang leveringstid etter prøvekjøring = uaktuell. For dyr.

BMW i3 - Ikke prøvd og for meg generelt for liten som bil nummer 1.

Renault Kangoo Maxi - Ikke prøvd grunnet mangel på hurtiglading.

MB 250e - ikke prøvd grunnet mangel på hurtiglading.

Soul EV - snaut bagasjerom med undergulvsinnlegg på plass, litt liten dybde i bagasjerom, over gjennomsnittet i forbruk -  spesielt i hastigheter over 80 km/t. Savner ACC fra Ioniq/e-Golf, dynamiske LED-lys med fjernlysassistent fra e-Golf, skyvedører til baksete og klappbord fra e-NV200 og multifunksjonsrattet til ZOE med musikkstyring på egen konsoll.

Fra min nåværende kommer jeg til å savne individuelt justerbare, vippbare og utagbare bakseter, frontlys (som lyser bedre enn samtlige elbiler - med fjernlys på >600 meter rekkevidde), 120 liter med oppbevaringsplass i kupé, klappbord, justerbar midtkonsoll, helt flatt gulv for baksetepassasjerer, delt bakrute, de ca 2000 literene med bagasjeplass med nedfelte bakseter og de ca 1000 literene bak baksetene.

Jeg har andre hobbyer å bruke penger på enn å leke meg med å kjøpe ny bil hvert/annethvert år. Har hatt alle bilene mine til de har rullet over 10 år.

"I like soul with a capital S"

jkirkebo

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 23:13
Det er likevel sjelden jeg opplever noen som er så hårsåre som Kia Soul eiere. Lurer virkelig på hvorfor.
Jeg liker ikke bilen, og synes det er rart folk ikke kjøper Ioniq i stedet for Soul.

Det er da mange grunner til å velge enten det ene eller andre. Om vi skulle byttet ut Leafen nå hadde i3 stått høyest på ønskelista mi, men om kona ikke likte den hadde neste bil vi ville sett på vært Soul. Ioniq hadde neppe vært aktuell, slik jeg oppfatter den (har ikke prøvesittet) er den ganske lav. Kona liker biler med høy sittestilling, som vår Model X. i3 og Soul er vel de to små med høyest sittestilling? Soulen kan også fåes i en del kule fargekombinasjoner jeg tror hun hadde satt pris på. Det går feltet i fronten av Ioniq hadde derimot garantert ikke blitt satt pris på ;)
Bagasjeromsplass og rekkevidde er ikke noe stort poeng for vår nr.2 elbil, men den bør ha brukbar bakseteplass med god nok takhøyde da vi innimellom har voksne i baksetet. Jeg innbiller meg at Soul også er bedre på det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rolandvg99

Ser at 2018 modellen nå er inkludert i tabellen med litt bedre resultater enn <2017.
"I like soul with a capital S"

geear

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 23:13
Sitat fra: goggo på søndag 14. mai 2017, klokken 18:53
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 14. mai 2017, klokken 16:44
Soul er sikkert er bra bil for de som liker beige, har minimalt med bagasje, kjører veldig sakte og har hår som vokser ut av ørene.
Faen i hælvete, AppleKnocker - hva er det som er problemet ditt? Tror du at du er morsom eller noe?
Har du noengang hørt om ordet folkeskikk, og har du noen anelse om hva dette ordet betyr?

mvh
Hugo
Vel, hvis du ikke synes det var morsomt så beklager jeg. Jeg vet at det var andre som synes det, men det var selvsagt en generalisering av eiere og ikke myntet på noen enkeltperson. Jeg har ofte blitt satt i bås pga ulike biler jeg har hatt, og synes det er morsomt å få servert ting som er satt på spissen.

Det er likevel sjelden jeg opplever noen som er så hårsåre som Kia Soul eiere. Lurer virkelig på hvorfor.
Jeg liker ikke bilen, og synes det er rart folk ikke kjøper Ioniq i stedet for Soul. Jeg liker heller ikke Toyota Avensis og Skoda Octavia, men har aldri opplevd samme hårsårhet hos eiere av de bilene.
Du hadde fått to likes av meg i denne tråden om mulig. ;)

Har fått et par Soul-eiere på nakken selv. Den ene var vel på grunn av bruk av betegnelsen "konebil".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA