Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

17" eller 16" på vinterhjul

Startet av Counterpointer, søndag 18. juni 2017, klokken 10:47

« forrige - neste »

Counterpointer

Orginal dimensjon er 215/50-17

Jeg vurderer 215/60-16 ( dette gir +2% som er innenfor lovkravet)

Argumentene mine er komfort og mer beskyttelse for felgen. Bør kunne gi noe rekkevidde men er usikker på om det er vesentlig.

Har fått tilbud på AXE felg fra Megahjul. Har prøvd denne på bilen og med innpress ET 40 er det nok klaring til hjulopphenget.



Vekten på felgen er 9,3 kg. Jeg synes det høres bra ut. Er det det?

Har fått tilbud på Nokian R2 99XL med en pakkepris med Tpms til 11400.

Tar gjerne synspunkter, argumenter og erfaringer med tilsvarende.

Gordon Retriever

Jeg ser poenget med høyere sidevegger og bedre komfort.
Likevel, hvis du går for 205/60-16 har du også høyere sidevegger, men mindre misvisning på speedometer.  Siden dekket er noe smalere, kan det gi mindre sporing og noe lavere støy.  Dette er også en rimeligere dimensjon enn 215/60-16.

Med mindre du er veldig misfornøyd med komforten i bilen, synes jeg også du kan vurdere 205/55-16, som er en av dimensjonene med desidert best utvalg, og som regel vesentlig rimeligere enn 215/60-16.

Zuexi

Fikk du pris på 17" pakke med original dimensjon?

Counterpointer

Sitat fra: Zuexi på søndag 18. juni 2017, klokken 23:41
Fikk du pris på 17" pakke med original dimensjon?
Ja til omtrent samme pris, men da Vredenstein ikke Nokian

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA