Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offisiell sluttermin for produksjon av B250e

Startet av M@rtin, fredag 16. juni 2017, klokken 11:00

« forrige - neste »

Trond.m

Har hatt flere Mercedes og så fram til at de skulle komme med noe bra. Trodde nesten ikke det var sant når jeg kjønte at det verken var hurtiglading og eller DAB (i kombinasjon med range pakken). Men nå har de altså innsett at de må følge sitt eget slagord "Das beste oder nicht"  ;)

Gordon Retriever

Jeg har kjørt i3 på svingete vei og der er den bedre enn svært mye annet. Og siden i3 fortsatt er i produksjon, får flere muligheten til å prøve svingvilligheten også.

Vedr. fysiske mål så er i3 22mm lavere og har 27mm større sporvidde enn B250e.

KTS

Dab+ og rangepakke kan man få sammen. Men varme i frontruten og Dab+ kan man ikke få sammen... Så kan man jo diskutere hvorfor de ikke har fikset dette med å ha antennen et annet sted. Varmetråder i ruten var originalt i rangepakken.

Hurtiglading hadde selvsagt vært supert...

Får satse på at Mercedes kommer med nye biler med lang rekkevidde og hurtig lading om kort tid!

Trond.m

#33
Sitat fra: KTS på fredag 11. august 2017, klokken 18:48
Dab+ og rangepakke kan man få sammen. Men varme i frontruten og Dab+ kan man ikke få sammen
Je, det stemmer i dag. Men det var en endring importøren "klarte" å få til etterhvert og som man stolt presenterte på elbilforum. Man fikk da mulighet for å bestille range pakken uten oppvarmet frontrute. Utrolig nok måtte man likevel betale det samme  :o Det er synd de ødela sine muligheter til å ta en stor markedsandel ved høy pris i starten og 2 idiotiske mangler.

PaulusA

Tigern
Ja, har kjørt den. Likte den godt FØR jeg prøvekjørte og var den første elbilen jeg vurderte.
Ingen svertekampanje, kun min personlige mening
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

PaulusA

Ang Mercedes B Electric
Ser det ofte fokuseres på hva den ikke har, men for de fleste som skal ha elbil vil denne fortsatt være noe av det beste du kan få:
1. God nok rekkevidde
2. Kraftig motor
3. Komfortabel
4. God plass, fungerer som familiebil
5. Med oppgradering det beste stereoanlegget i klassen
6. Eneste med premium finish og følelse
7. Upåklagelig kvalitet i alle ledd

Slik jeg ser det er det for øyeblikket ingen over og ingen ved siden så lenge ikke man kjører veldig langt hver dag.
Savner egentlig kun 4x4 på vinteren
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

EBO

Tror nok det er en meget god bil, men hvor lang rekkevidde har den på motorvei(110-120km/t) på vinteren?
Er dump at den ikke kan hurtiglades om man skal 10 mil på vinteren/motorvei og tilbake en time eller to senere.
Slik jeg har forstått tar det 3-4t på "semihurtiglader" evt?

CitB59EL

Har ikke kjørt så fort over lengre tid men vår erfaring er at bilen går 11-12 mil på vanlig lading ved normal fart (maks 80 km/t) og lett terreng i -13 til -24 grader. I 110 på motorvei  i -20 ville jeg ikke satset på mer enn 7-8 mil maks på vanlg 100% lading-noe lengre med range+. Luft motstanden blir temmelig drøy når lufta er så kald+110 km/t. Bilen bruker 3 timer fra 0-100% på 16A 400V. Vårt lengste ladestopp er 2.5time  under turen jeg beskrev ovenfor.   

bno

Sitat fra: EBO på torsdag 24. august 2017, klokken 16:35
Tror nok det er en meget god bil, men hvor lang rekkevidde har den på motorvei(110-120km/t) på vinteren?
Er dump at den ikke kan hurtiglades om man skal 10 mil på vinteren/motorvei og tilbake en time eller to senere.
Slik jeg har forstått tar det 3-4t på "semihurtiglader" evt?
Det med qc var dealbreaker for meg. Helt på trynet faktisk. I så måte en tullebil.

bno

Sitat fra: TM på fredag 11. august 2017, klokken 17:13
Har hatt flere Mercedes og så fram til at de skulle komme med noe bra. Trodde nesten ikke det var sant når jeg kjønte at det verken var hurtiglading og eller DAB (i kombinasjon med range pakken). Men nå har de altså innsett at de må følge sitt eget slagord "Das beste oder nicht"  ;)
:+1: :+1:

PaulusA

BNO
Hvis en Polo ikke har nok plass til meg så er det en tullebil?
At Tesla model X har seter som ikke passer min kropp, så er det en tullebil?
Ganske dumme kommentarer du kommer med egentlig, en bil passer ikke for alle og sånn SKAL det være
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

bno

Mercedes Electric er en tullebil mener jeg. Den leiren som mener det er stor. Det er mange grunner til at man avvikler den.

turfsurf

Hurtiglading er utelatt med vilje for å begrense salget. Da er det en tullebil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PaulusA

Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

bno

#44
 @PaulusA
Synes man kan hokde seg til sak. Man må tåle at noen har en mening om MB el som en tullebil uten å kalle noen ved navn. Polo er en bybil som kan kjøre langt, MB er en langtursbil med god kvalitet som ikke kan brukes som det. Dermed en tullebil. Ønsker ikke å elaborere dette. Nå blir vi kvitt den slik at de som ønsker forskjellsskapende forbruk etter hvert får sin MB som ikke er tulĺebil. I mellomtiden har MB mistet kunder til Tesla MX.Gjelder de som ikke greide å holde seg med å vise seg frem og det er for øvrig ofte de som også sitter fremst i flycabinen for å si d slik..
Skjønner?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA