Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offisiell sluttermin for produksjon av B250e

Startet av M@rtin, fredag 16. juni 2017, klokken 11:00

« forrige - neste »

PaulusA

Det er her du missforstår
Du går inn på MB E forumet kun med klagende kommentarer uten erfaring med produktet.
Hva hadde du sagt hvis jeg fylte opp Tesla delen med tilsvarende kommentarer?

En Mercedes B er ikke en typisk langtursbil, og derfor brukes den også mye som drosje i bymiljøer.
Derfor forventer heller ikke de fleste å bruke bilen til langkjøring. Den er perfekt som liten familiebil.
Det samme gjelder UP, Polo etc, uten å sammenligne bilene.
Kjører ikke daglig vår B Electric, men veldig god følelse å kjøre den to ganger denne helgen.
Jeg vil selv ikke nedverdige meg selv til å kalle andre biler for tullebil
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

bno

Det synet respekteres. Dette er dit syn og da er vi uenig i sak....

PaulusA

Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pigeonbay

Sitat fra: EBO på torsdag 24. august 2017, klokken 16:35
Tror nok det er en meget god bil, men hvor lang rekkevidde har den på motorvei(110-120km/t) på vinteren?
Er dump at den ikke kan hurtiglades om man skal 10 mil på vinteren/motorvei og tilbake en time eller to senere.
Slik jeg har forstått tar det 3-4t på "semihurtiglader" evt?
Viss du kjører i 80-sone og ikkje i fullt snøvær så kjem du langt. Vil tippe 170 km basert på egen erfaring.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


turfsurf

Nå ble det jo spurt spesifikt om motorvei i 110-120 her da...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PaulusA

Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

lenny36

Den er fullstendig akterutseilt i forhold til konkurrentene og det ser MB. Er derfor den avvikles. Får håpe de snart kommer med en up to date elbil i samme segment.


Sent from my iPhone using Tapatalk

PaulusA

150km på motorvei er ikke akterutseilt, egentlig kun konkurrenter med utvidet batteripakke som klarer bedre. Vanlig Golf, Zoe, Leaf, i3, Soul klarer ikke dette.
At MB velger å ikke relansere bilen med større batteri tenker jeg kun er sunt, og et varsel om at de tenker mer på fremtidige modeller istedenfor å lappe på eldre modeller.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

moby666

Fordelen til de andre  (også første gen.) Er at de kan stoppe og hurtiglade på de mange hundre laderne som står rundt omkring.

Mb b electric er desverre utdatert på så si alle områder.

3 eksempler;
- høyt forbruk-kort rekkevidde
- ingen hurtiglading
- mangler acc som premium elbiler har

Sitat fra: PaulusA på lørdag 23. september 2017, klokken 23:36
150km på motorvei er ikke akterutseilt, egentlig kun konkurrenter med utvidet batteripakke som klarer bedre. Vanlig Golf, Zoe, Leaf, i3, Soul klarer ikke dette.
At MB velger å ikke relansere bilen med større batteri tenker jeg kun er sunt, og et varsel om at de tenker mer på fremtidige modeller istedenfor å lappe på eldre modeller.

02jan

Sant nok 15 mil på 100/110 motorvei går ikke med i3 60ah.

Men

Hadde en tur ned til Tønsberg med min i3 Igår , gamle utgaven med lille batteriet. Men den lader raskt. 29 mil t/r. Kjørte uten noe form for sparing, holder 110gps fart i 110, og samme fart som andre bmw/audi i 80-100 sone.

3 ladinger 9 minutter på Grenland, på retur 15 min Horten og 8 min Billingstad. Med alle ladere som nå er satt opp planlegger jeg ikke noe lading.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Pigeonbay

Sitat fra: moby666 på søndag 24. september 2017, klokken 06:14
Fordelen til de andre  (også første gen.) Er at de kan stoppe og hurtiglade på de mange hundre laderne som står rundt omkring.

Mb b electric er desverre utdatert på så si alle områder.

3 eksempler;
- høyt forbruk-kort rekkevidde
- ingen hurtiglading
- mangler acc som premium elbiler har

Sitat fra: PaulusA på lørdag 23. september 2017, klokken 23:36
150km på motorvei er ikke akterutseilt, egentlig kun konkurrenter med utvidet batteripakke som klarer bedre. Vanlig Golf, Zoe, Leaf, i3, Soul klarer ikke dette.
At MB velger å ikke relansere bilen med større batteri tenker jeg kun er sunt, og et varsel om at de tenker mer på fremtidige modeller istedenfor å lappe på eldre modeller.
ACC er ikkje nødvendig. Den har cruise control som holder I massevis for dei fleste.
Rekkevidden er ok, holder til alt i det daglige og vel så det men langtur må planlegges. Forbruk er ikkje spesielt høgt. Alt etter korleis og kor ein kjører.
Mangel på hurtiglading er eit minus men ikkje noko du merker savnet av med mindre du kjører mykje langturer.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Egil Fonn

Mangel på hurtiglading gjør den uaktuell som langtur bil.
Det jeg er mest misfornøyd med Belectric er software som hindrer manuell styring av batteri varming. Er batteripakken kald kobles 6kw batteri varming inn for å varme batteriet. På småkjøring om vinteren fører dette til et skyhøyt forbruk og er idiotisk sløsing med energi og rekkevidde. 
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

PaulusA

Det er forståelig at vi har ulike kriterier.
Jeg ville uansett ikke brukt en elbil jeg må lade flere ganger underveis som langtursbil. Slik form for tålmodighet finnes ikke i mine gener.

Oppvarming av batteriet tror jeg man får igjen for i levetiden til batteriet, men enig i at den drar litt vel mye.
Tror det er 4kW, ikke 6?
Bruker mye forvarming når tilkoblet vår ladestasjon som er tilkoblet 400V, 10A (6,9kW), så lite problem for oss at den drar mye strøm da.
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Oddaa

Sitat fra: oveduesund på søndag 24. september 2017, klokken 19:31
ACC er ikkje nødvendig. Den har cruise control som holder I massevis for dei fleste.
Akkurat her er jeg uenig. Etter mine begrep er vanlig cruise control så godt som ubrukelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

PaulusA

Interessant nok savner jeg ACC i Merca og vanlig cruise control i bilen jeg kjører til vanlig. Sier derfor ja takk begge deler
ACC er helt topp i kø, ellers er vanlig cruise å foretrekke
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA