Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offisiell sluttermin for produksjon av B250e

Startet av M@rtin, fredag 16. juni 2017, klokken 11:00

« forrige - neste »

PaulusA

Ja, tror ikke Bertel har kjøpt inn 500 ferdige biler, det ville isåfall være første gangen de har gjort det med slikt volum
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Bjorn

Det innebærer vel at det er svært tvilsomt at det vil være mulig å oppgradere til større batteri i fremtiden. Skulle heller ikke støtte for hurtiglading komme, så vil det være uheldig for annenhåndsverdien.

krl

Ikke kjøp B Electric som "turbil". Det er og blir en bybil / pendlerbil for kortere distanser. Imidlertid dekker den antageligvis behovet for 95% av befolkningen. Så hvis man ikke MÅ kjøre landet rund annenhver måned, så er det lite å lure på. Dette er den klart beste elbilen med tanke på plass og komfort. Hvis man ser bort ifra Tesla med tanke på plass. Setene i B250e Urban er forøvrig langt bedre enn alt Tesla har kommet opp med. Og app-løsningen til Mercedes fungerer bra. Man kan til og med sjekke spylervæske :)

RickI

Lit of topic - eller teasing kanskje, men til slutten az videoen viser de en mercedes meg JDEMO plate...Det er kjent at Tony Williams jobber med saken for ettermontert hurtiglading som for roadster.


https://www.youtube.com/watch?v=hAX2hj-idrY

Pigeonbay

Sendte mail til han tidligere. Dei jobber med det men skal ta for seg den amerikanske først. Deretter den europeiske.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


RickI

#20
 :) Veldig fint, han sikkert får noen kunder her også  :+1:
Altid greit om noen andre tester det først...

DieselVegard

Sitat fra: PaulusA på fredag 23. juni 2017, klokken 21:54
Hehe, ja, enig

Men, tenkte på det idag, da jeg kom fra en ny Octavia 2018, 4x4, 150 TDi med 7DSG, at den er litt tung i svingene
Ikke noe spesielt for B, alle elbiler er slik og de andre verre, men definitivt ikke like svingvillig som en lettere bil

Ikke misforstå meg, elsker B, men Octaviaen er mere morsom og behageligere når svingene kommer tett

Hvis du synes en Octavia 150 Tdi er morsom når svingene kommer tett, tror jeg du må utvide bilhorisonten din litt  ;)
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

PaulusA

Hehe,
Sier en BMW fantast?
i3 er ihvertfall ikke morsom i svingene, alt for vinglete og topptung, men er enig i at en bil med bedre firehjulsdrift er bedre enn Octavia i svingene.
Uansett, sammenlignet med elbil ikke alt annet

Bortsett fra det er det vel å banne i BMW kirka å si at jeg foretrekker ekte quattro eller Subaru foran BMW, Hehe
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

jkirkebo

Sitat fra: PaulusA på torsdag 10. august 2017, klokken 21:55
Hehe,
Sier en BMW fantast?
i3 er ihvertfall ikke morsom i svingene, alt for vinglete og topptung, men er enig i at en bil med bedre firehjulsdrift er bedre enn Octavia i svingene.

Hvordan kan en i3 være topptung, med batteriet i bunn og lett karosseri av CRP og karbonfiber?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Softblue

Kanskje på tide å rette overskriften på Mercedes B tråden,
"Nå kommer Mercedes med sin B-klasse i elektrisk versjon."
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

RickI

 ;D helt enig med Softblue. Nå ble det satt siste spikeren i kysta, so long elektrisk Mercedes...

PaulusA

Kirkebo: Fordi den kjører på stylter
Smal og høy, med smale hjul, vil mest ut av svingen
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

jkirkebo

Sitat fra: PaulusA på fredag 11. august 2017, klokken 15:52
Kirkebo: Fordi den kjører på stylter
Smal og høy, med smale hjul, vil mest ut av svingen
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PaulusA

Ren fysikk, Hehe
Uansett, høres ikke ut som om du har kjørt den på svingete vei?
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Knut Røe

Nei, har du?
Greit å sjekke noe grundig før man uttaler seg.
Din svertekampanje er ganske åpenlys, men i3 var vel litt for kul for deg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA