Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekker ikke å bøtlegge fler.

Startet av Griffel, torsdag 08. juni 2017, klokken 09:04

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Sele på tirsdag 13. juni 2017, klokken 10:44
For øvrig en meget god artikkel som forteller sannheten.

Tja, det er vel mer et leserinnlegg enn noen artikkel, noe teksten bærer tydelig preg av.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sele

Hvis feilen var at jeg kom til skade for og omtale leserinnlegget som en artikkel så ber jeg dypt om unnskyldning for det.

Men det forandrer ingenting rundt sannheten.

cra

Sitat fra: Sele på onsdag 14. juni 2017, klokken 17:33
Hvis feilen var at jeg kom til skade for og omtale leserinnlegget som en artikkel så ber jeg dypt om unnskyldning for det.
Men det forandrer ingenting rundt sannheten.

Var ikke for noe annet enn at jeg synes det er viktig å skille de to sjangrene. I en artikkel forventer jeg saklighet, at fakta er sjekket og en viss grad av upartiskhet. Et leserinnlegg derimot kan inneholde bl.a. satire. Når det innledes med "rumpa full av goder flotter de seg med sine doninger i bussfeltet" er upartiskheten avlivet, og sakligheten holdes i beste fall kunstig i live i resten av innlegget.

Nå kjenner jeg ikke til strekningen som omtales utover det jeg leser i nyhetene, men innlegget er sikkert tuftet på sannheter, og i alle fall hans personlige opplevelser. Jeg mistenker at innlegget er ment å være mer humoristisk/satirisk vinklet enn han (når jeg leser det) klarer å få fram, så summa summarum sitter jeg bare igjen med inntrykket av at dette er en misunnelig trafikkant som har satt seg (litt) inn i de fleste sider, untatt elbilistens: (Av Ole Schreiner tidvis bilist, motorsyklist, syklist, fotgjenger og «rulleskøytist»)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Ny fangst i dag av 11 elbilister som ikke klarer å forholde seg til regelverket. Det er nok bare et spørsmål om tid før forbudet skjerpes.

https://www.budstikka.no/politikontroller/e18/kollektivfelt/fortsatt-storfangst-for-politiet-i-kollektivfeltkontroller/s/5-55-502617
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ingeniøren

Sitat fra: Griffel på tirsdag 20. juni 2017, klokken 12:01
Ny fangst i dag av 11 elbilister som ikke klarer å forholde seg til regelverket. Det er nok bare et spørsmål om tid før forbudet skjerpes.

https://www.budstikka.no/politikontroller/e18/kollektivfelt/fortsatt-storfangst-for-politiet-i-kollektivfeltkontroller/s/5-55-502617

Tja, er vel og et resultat av at noen mener vi skal tilbake til hest og har lukket øynene for befolkningseksplosjonen i Oslo regionen. E18 er vel den samme som for 30 år siden. Samtidig har antall innbygger i Oslo økt fra 450' i 1990 til nærmere 700', og kanskje enda mer i nærområdene til Oslo.

Videre er det vel og slik at selv om man stopper folk i fartskontroll med jevne mellomrom så stenger man ikke veien for det.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Griffel

Med 11 elbiler og 1 fossilbil stoppet for ulovlig kjøring i kollektivfeltet kan en vel si at elbilister er overrepresentert i dette tilfelle.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ingeniøren

Sitat fra: Griffel på onsdag 21. juni 2017, klokken 23:15
Med 11 elbiler og 1 fossilbil stoppet for ulovlig kjøring i kollektivfeltet kan en vel si at elbilister er overrepresentert i dette tilfelle.

Helt klart ikke bra - skjerpings folkens.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA