Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vampire drain

Startet av Counterpointer, lørdag 10. juni 2017, klokken 13:34

« forrige - neste »

Counterpointer

Virker som det er et tap når bilen står uten lader tilkoblet.

Tok ikke bilde i går men mener bestemt at appen viste 69% i går kveld når den var parkert. I dag viser den 67%



Noen andre som har erfaringer med dette?

Ipadjove

Har bare sett at km-tallet endrer seg litt. Ikke prosent-tallet.

Counterpointer

Det er sikkert tempersturavhengig med km

Counterpointer

Jeg skal kvalitetssikre målingen og ta et nytt bilde i kveld og i morgen slik at hukommelse tas bort som usikkerhetsmoment.

DagfinnN

Vampire drain er å forvente. På Tesla er det fra ca 3 km i døgnet om strømsparing er på og kommunikasjon er slått av og opp til ca 9 km pr. dag om alt er på.
Blir spennende å se hvor mye det er på AmperaE. Jeg har også lagt merke til at det skjer.
Har sett etter, men ikke funnet noen form for strømsparing som kan slås på.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer



Kveldens status, så får vi se i morgen. Bilen står ute ikke plugget i lader.

Ipadjove

Du sjekker at det er oppdatert, sant? Jeg ble overasket i starten av helt feil tall, frem til jeg fant ut at jeg må dra ned bildet slik at det oppdaterer seg selv. :)

Counterpointer

Er klar over det Må holde litt også til sirkelen spinner.

pilt

Prosenten synker, mens rekkevidden stiger...
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Counterpointer



Ser ikke ut til å være noe på 10 timer

AmocoCadiz

Merker du økende Vampire Drain hvis du "kontakter" bilen flere ganger over litt tid,
eller går den stabilt i dvale?

elhansen

Har ikke hatt noe drain på 3 dager. Bilen har stått uten tilkobling, hverken % eller km.

Counterpointer

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 11. juni 2017, klokken 17:37
Merker du økende Vampire Drain hvis du "kontakter" bilen flere ganger over litt tid,
eller går den stabilt i dvale?
Ser nå ut som det ikke er noe drain.

I kveld lader jeg bilen, så sjekker videre senere.

pilt

Hva er egentlig anbefalingene? Ingen av bilene jeg har hatt eller har, har jeg plugget i etter endt kjøretur sånn at den alltid står med kabelen i. Her lades det når jeg trenger det, om det så bare blir en gang i uka.

Søstera mi har nettopp kjøpt seg Tesla, og de kobler alltid til bilen når de parkerer.  Om den lader, eller bare er koblet til, det vet jeg ikke. Er det noe spesielt med Teslaene? Leaf'en vi har kan jeg ikke huske at har mistet så mye av batteriet selv etter at den har stått stille i 3 uker mens vi er på ferie. Men sørger alltid for at den ikke er fulladet når vi drar, men heller et sted mellom 50% og 70%. (Noe jeg fikk høre at jeg burde gjøre med den første elbilen min, og at den så skulle fullades før jeg kjørte den når jeg kom hjem fra ferien.) Det er planen å gjøre med Ae også, om ingen her har lest eller hørt noe annet.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

sylwester

Sier brukermanualen noe om lengre tids parkering ala 3 ukers ferie? Mange som har gått på en smell der på andre biler og sommeren nærmer seg.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA