Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

+ og - ved Ampera-e

Startet av Lyse Tanker, søndag 04. juni 2017, klokken 12:43

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 27. juni 2017, klokken 14:57
Prøvde varmeseter i dag, skinnseter blir fort kaldt.

Veldig dårlig effekt, her er BMW langt bedre.
Min erfaring også. Det virker som sete ikke har elementer i yttekant rundt.

bno

Leste historien for kona. Dere (å ja jeg har en historie oppover en 8% bakke jeg og der en MB cab. tøffet seg å måtte melde pass gitt) er så barnslige. :P

Counterpointer

Sitat fra: bno på tirsdag 27. juni 2017, klokken 22:12
Dere ....er så barnslige. :P
Tja, jeg er ganske sikker på at min er større enn din......

Ipadjove

Jeg har alltid hatt trege gamle biler før.. i Stockholm for noen dager siden drev en hvit lamborgini å ruste motoren ved siden av meg i lyskryss. Og bråkte voldsomt og suste fra meg (som kjørte vanlig). Litt lengre fremme ble vi ståendes ved siden av hverandre på rødt lys. Adrealinet kriblet og jeg trykte inn sportknappen og stod klar. Gav full gass etpar sekund og den hvite bilen stod omtrent igjen. Jaja denne gangen kjørte den hvite helt rolig. Haha. Har Opelen noe sjangs mot slike, f.eks 0-5 meter?
Sporer helt bort i tråden men aksen er et +.

Counterpointer

I lyskryss handler det mer om reaksjonstid. Da kan Ae ta mange fossiler på grunn av maks dreiemoment fra 0

chriso89

#65
Sitat fra: Tom E. på tirsdag 27. juni 2017, klokken 19:00
Var ute på en lengre jobbtur i dag og ble forbikjørt av en Kia soul på ei slette på en fjellovergang her i sør Norge. Min umiddelbare respons var; " Denne gutten blir ikke forbikjørt av en Elbil".

Så gikk det plutselig opp for meg i min Ampera E at jeg også satt i en Elbil.......

Kia Soulen kjørte som en gal mann i svingene og nedoverbakkene, men min mektige Ampera E og jeg fant en meget bratt motbakke og viste soul gutten hvor mye hestekrefter som bor i en Ampera E. Bilen er helt rå. Han så ut som han var parkert når jeg fosset forbi ham.

Hvorfor kjøpe en Soul når en Ampera E er så meget bedre?
Fordi selve bilen er bedre:). bedre klima anlegg, bedre seter med lufting, romslige bakseter.  Husk rekkevidde og motorkraft er ikke alt:)
+
Du kan og få den umiddelbart og spare ganske menge tusen som man så kan bruke på hurtiglader de gangene man trenger rekekvidde og enda spart mye

geear

Når karene i en kjip fremhjulsdrevet Opel kaller bilen sin for "Mektig" og tror de kan spise Lamboer (hvorav de fleste har firehjulstrekk)...

Reaksjonstid og motor/gassrespons er forøvrig to helt forskjellige ting, til han som mener dreiemomentet har noe med reaksjonstid å gjøre.

Tom E.

Min Opel Ampera E oppleves ikke som kjip, snarere tvert om! Bilen er fullstappet med utstyr, har skinnseter og plenty med plass. At bilen også kan kjøres over 40 mil uten å lades har kurert meg for all rekkeviddeangst og er utrolig praktisk i hverdagen.

Bilens motor og trekk kraft oppleves som "mektig" av meg som ikke har råd til en tesla modell S eller en Lamborghini. En nabo av meg har en slik bil og det er like morsomt hver gang når jeg sitter på terrassen og ser ham legge ut planker ved fartshumpen og krysse denne på skrå for å ikke ta nedi. 

Det eneste jeg misliker ved min eminente og mektige Ampera E er setene.

Como

Sitat fra: Tom E. på onsdag 28. juni 2017, klokken 14:03
Det eneste jeg misliker ved min eminente og mektige Ampera E er setene.
Helt enig, setene er det eneste jeg virkelig misliker.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Stinger

Dette forklarer hvorfor Ampera-e er dyrere å forsikre enn eGolf:

https://youtu.be/g6S68MYcmck
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

3irikur

Det er ikke noe veldig stort problem, men jeg savner å få oppgitt batteristatus i tall. Enten i kWh eller i prosent. Tallene eksisterer jo siden det både finnes en graf i bilen og appen viser prosent, hvorfor kan jeg ikke se det i bilens display?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

bno


Ipadjove

Helt enig. Når batteriet har vert ladet til 100% kan en bruke kWt brukt, men det går ikke når en har ladet underveis.

Trond.m

Er forsåvidt enig i at det har en viss akademisk interesse å kunne se % SOC. På den annen side kan jeg ikke huske å ha sett en bensin eller dieselbil hvor tankeinnholdet har vært angitt i %  :). Med så stort batteri, så er vel egentlig den grafiske visningen av batteriets ladenivå tilstrekkelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA