Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

+ og - ved Ampera-e

Startet av Lyse Tanker, søndag 04. juni 2017, klokken 12:43

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Den gule demobilen fra messene hadde forbausende mye lakkfeil for en bilmodell som skal vises frem fra sin beste side, med bl.a. "rennestriper" godt synlig.

Mulig den gikk gjennom lakkrobotene på et tidlig tidspunkt i produksjonsprosessen,
men når Opel valgte å bruke den for å presentere bilen,
tenkte jeg det var lurt å sjekke lakkkvalitet på leveringsbiler.

bno

Dead-pedal uten beskyttelse av teppe mot skitt er ikke bra, men her er et alternativ jeg har kjøpt og skal lime på teppe i passelig nivå.

Counterpointer


bno

#48
He,he enig!
Tror om du regner timepris på arbeidet så er nok denne rimeligere vil jeg tro?   ;D Raskt levert var det også ferdig frakta for en lapp med en fisk på. Nå skal jeg forsøke å få tak i for pedalene også så det blir helhet i dette.

Counterpointer

Har sett på den, men er tvilende til kvaliteten siden den er til lavkvalitetsmerket Mercedes ......

bno


Trond.m

Nå har bilen stått parkert ute i regnvær i et døgn. Ikke antydning til overflaterust på skivene. Hadde det vært en BMW hadde de vært helt brune på samme tid. Kan de ha brukt rustfrie stål i skivene ?

bmw2002

Setene er i allefall bedre enn jeg trodde. Alle som har prøvd dem har sagt de er bra uten at jeg har spurt.

Det jeg liker minst er:
- klimanlegg: kan ikke styres individuelt, mangler lukking av dyser, enten for kaldt eller varmt
- blindsone sensor lyser ofte hele tiden når den ikke skal
- infotainmentanlegg: virker billig og er tungvint

Ipadjove

Ja siste dagene har blindsonelyset i høgre speil lyst en del mer enn nødvendig også.

Counterpointer

Hadde en stein/grus i venstre forhjul i dag. Satt i en lang periode til tross for hard bremsing i N og rygging.  Falt til slutt ut etter kjøring på brostein. Har ikke opplevd dette på noen ny bil de siste 20 årene.
Håper det er engangstilfelle!

Knut Røe

Opplevd det mange ganger på diverse VAG. Flere ganger har de ikke falt ut men måttet ta av hjulet og pirke den bort fra mellom caliper og skive. Ikke noe unikt fenomen dette.

Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på søndag 25. juni 2017, klokken 16:30
Opplevd det mange ganger på diverse VAG. Flere ganger har de ikke falt ut men måttet ta av hjulet og pirke den bort fra mellom caliper og skive. Ikke noe unikt fenomen dette.
Har ikke hatt dette siste 20 år.

Vet Tesla S er plaget med dette. Lurer på om amerikanerne har litt bremser som er mer disponert?

Er ikke meningen å lage stor sak av dette, det er en bagatell (men utrolig skjærende lyd)

bmw2002

Prøvde varmeseter i dag, skinnseter blir fort kaldt.

Veldig dårlig effekt, her er BMW langt bedre.

Tom E.

Var ute på en lengre jobbtur i dag og ble forbikjørt av en Kia soul på ei slette på en fjellovergang her i sør Norge. Min umiddelbare respons var; " Denne gutten blir ikke forbikjørt av en Elbil".

Så gikk det plutselig opp for meg i min Ampera E at jeg også satt i en Elbil.......

Kia Soulen kjørte som en gal mann i svingene og nedoverbakkene, men min mektige Ampera E og jeg fant en meget bratt motbakke og viste soul gutten hvor mye hestekrefter som bor i en Ampera E. Bilen er helt rå. Han så ut som han var parkert når jeg fosset forbi ham.

Hvorfor kjøpe en Soul når en Ampera E er så meget bedre?

Stigzy

* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA