Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor viktig er et Bms system

Startet av geirgust, onsdag 31. mai 2017, klokken 20:36

« forrige - neste »

geirgust

Hei
lurte på og kjøpe elbilbatterier fra hoggeren og sette dem sammen til en pakke til elbilen min
men jeg har ikke noe Bms system til dem, noen som vet hvor du for kjøpt dem eller er det ikke nødvendig
og ha et slikt system da levetiden på batterien bare vil bli noe kortere. Er også usikker på brannfare og eksplosjon
av batterie pakken
Håper noen har noen gode svar
På forhånd takk
Geir


jkirkebo

#1
Sitat fra: geirgust på onsdag 31. mai 2017, klokken 20:36
Hei
lurte på og kjøpe elbilbatterier fra hoggeren og sette dem sammen til en pakke til elbilen min
men jeg har ikke noe Bms system til dem, noen som vet hvor du for kjøpt dem eller er det ikke nødvendig
og ha et slikt system da levetiden på batterien bare vil bli noe kortere. Er også usikker på brannfare og eksplosjon
av batterie pakken
Håper noen har noen gode svar
På forhånd takk
Geir

Du er helt avhengig av BMS for å gi deg sikkerhet mot overopplading og overutlading, Overutlading ødelegger bare batteriet, overopplading kan ødelegge hele bilen...

Jeg har hørt he bra om REC BMS.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

EVlithium.net

#2
BMS har vi i massevis av :)

www.evlithium.net

Mvh Ronny
Webstore: www.evlithium.net

elektrolux

Vi har spesialtilpasset BMS for Leaf celler:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/cellekort-for-nissan-leaf-celler?tm=tilbehor-til-utvalgte-biler/nissan-leaf

Meget enkel å montere og bruke, og gir full kontroll med enkeltcellers spenning og temperatur, og releutgang til lader, ev. canbus og kjørestopp.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA