Skrevet av Emne: Kjøring i kollektivfeltet nordover på E6 ut av Oslo  (Lest 1558 ganger)

thawi

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Kjøring i kollektivfeltet nordover på E6 ut av Oslo
« på: Onsdag 31. Mai 2017, klokken 12:24 »
Jeg kjører daglig ut av Oslo på E6 nordover, og stusser litt over avkjøringen til Lindeberg etter Alna. Her er det en liten vei som ifølge min tolkning bare er for busser (Se kartlenke nedenfor). Slik jeg har forstått det så har hverken elbiler eller taxier lov til å svinge inn og benytte denne snarveien tilbake ned til E6. Men jeg ser hver dag at det er veldig mange som ikke har denne oppfatningen, kan dette potensielt bli dyrt for dem eller er det jeg som har misforstått?

En gang jeg passerte der stod det som så ut som en politimann og hindret elbiler fra å svinge inn her, og vinket dem videre opp avkjørselen. 

https://www.google.no/maps/@59.9356814,10.8788842,422a,35y,84.79h,45.93t/data=!3m1!1e3

Elmo

• Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: Kjøring i kollektivfeltet nordover på E6 ut av Oslo
« Svar #1 på: Onsdag 31. Mai 2017, klokken 23:18 »
Med den skiltingen så er det bare busser som har lov til å kjøre på venstre side av det skiltet.

Tilsvarende "problem" før Lysakerlokket på E18 vestfra (bildet).  Mange elbilister som liker å snike her :(  En sjeden gang i blant får noen av dem en real smekk ;)
« Siste redigering: Onsdag 31. Mai 2017, klokken 23:24 av Elmo »
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic. eUp 2015. 49.000 km hittil.

JonHB

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: Onsdag 26. Juli 2017, klokken 10:29 »
Det er også en slik snarvei i Skulleruddumpa retning nord.   :angel:
Datsun Leaf 2014, utelukkende for å spare penger.

Caspar

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: I går kl. 10:13 »
Det er også en slik snarvei i Skulleruddumpa retning nord.   :angel:
Hvor jeg ble stoppet med motorsykkel for noen uker siden og forsøkt bøtelagt, fordi politimannen mente at "alle" motorsykler kjørte gjennom der
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn