Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

oland

Et annet problem som jeg og andre har, er at fotgjengersikkerhetssignalet ikke virker.  Selv om dette er aktivert, lager bilen aldri noen lyd.
2017 Opel Ampera-e

zbk

Sitat fra: oland på onsdag 28. juni 2017, klokken 10:19
Et annet problem som jeg og andre har, er at fotgjengersikkerhetssignalet ikke virker.  Selv om dette er aktivert, lager bilen aldri noen lyd.

Ville betrakta dette som en heldig feature, ikke en feil  8)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Como

Sitat fra: oland på onsdag 28. juni 2017, klokken 10:05
Sitat fra: bno på onsdag 28. juni 2017, klokken 09:28
Har opplevd at skifte mellom dagmodus og nattmodus er treg i begge "retninger". I det siste synes jeg den lever sitt eget liv. Eksempelvis i morges kl.: 06:30 i skyfri himmel og sola skein. Så skiftet denne ikke til dagmodus (på vei til Stord) før jeg hadde kjørt og ferget over til Haugalandet. Dette er ikke bra med alt for mange "tullefeil". Mulig produsenten har et stort kvalitetskontroll problem.

Samme erfaring her, beskrivelsen din er nøyaktig som i min bil.
Jeg ble så lei dette at jeg har satt display i konstant nattmodus.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

bno

Har laget en analyse av en feil med infotainment anlegget. Sendt til Opel forhandler. Skal inn med bilen 5 juli. Kommer til å ta dette opp med dem. Kan ikke ha det slik.

Counterpointer

Sitat fra: zbk på onsdag 28. juni 2017, klokken 11:51
Sitat fra: oland på onsdag 28. juni 2017, klokken 10:19
Et annet problem som jeg og andre har, er at fotgjengersikkerhetssignalet ikke virker.  Selv om dette er aktivert, lager bilen aldri noen lyd.

Ville betrakta dette som en heldig feature, ikke en feil  8)
+1.   

3irikur

#50
Jeg har problemer med at appen ofte sier at bilen er langt fra ladestasjon og trenger lading. Dette skjer via notification på tilfeldige tider...

Når jeg går inn skjønner jeg beskjeden, men hvorfor tror den at bilen er i havet utenfor Afrika?!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

zbk

Posisjon (0,0) er default når telefonen ikke vet hvor den er, gjetter jeg.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

dudeldei

Min første feil på bilen. Deksel som er løst på førersiden. Ser fint ut på andre passasjersiden.


bno

Har samme feilen oppdaget i går i tilleg er det dårlig passform dashbord på samme sted og hull nederste på deksel hvit. Tatt opp sammen med 7 andre feil på interiøret. Mange deksler skal skiftes. En stygg feil er i taktrekket opp i hjørnet på frontvindu på passasjersiden. Her bør flere sjekke for skade ved monteringen. Hos meg er det ganske merbart. Har sjekket ut 7 biler og disse hadde og taktrekkskade men ikke så fremtredende som egen bil.

3irikur

Sitat fra: zbk på torsdag 06. juli 2017, klokken 00:13
Posisjon (0,0) er default når telefonen ikke vet hvor den er, gjetter jeg.
Det høres logisk ut, men en veldig teit feil  :P

Forøvrig har jeg også feilen på dashbordet... Får melde fra til selger og se hva som skjer.

Kan du poste bilde av taktrekkfeilen, bno?

Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Como

Sitat fra: bno på torsdag 06. juli 2017, klokken 00:28
En stygg feil er i taktrekket opp i hjørnet på frontvindu på passasjersiden. Her bør flere sjekke for skade ved monteringen. Hos meg er det ganske merbart. Har sjekket ut 7 biler og disse hadde og taktrekkskade men ikke så fremtredende som egen bil.
Har samme taktrekk-skade i den ene kroken hvor solskjerm er innfelt i taket. Dette virker som litt slapp etterkontroll fra fabrikk.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Counterpointer

Hmm
Har ikke sjekket taket spesielt hos meg, det skal gjøres nå.
Dashbordet og dørpaneler er derimot helt strøkne hos meg. Det så jeg over etter at flere hadde postet om merker.

bno

Sitat fra: Como på torsdag 06. juli 2017, klokken 10:16
Sitat fra: bno på torsdag 06. juli 2017, klokken 00:28
En stygg feil er i taktrekket opp i hjørnet på frontvindu på passasjersiden. Her bør flere sjekke for skade ved monteringen. Hos meg er det ganske merbart. Har sjekket ut 7 biler og disse hadde og taktrekkskade men ikke så fremtredende som egen bil.
Har samme taktrekk-skade i den ene kroken hvor solskjerm er innfelt i taket. Dette virker som litt slapp etterkontroll fra fabrikk.
Hos meg er det så mange feil at jeg hadde forlangt ny bil. Slapp etterkontrol... bare fornavnet. Min første og siste Opel tenker jeg

Olemann

Kan virke som dette er mindre (tysk) Opel og mer (US) GM når jeg leser om montering og slurv.....får bare håpe det ikke er levering av deler også mot slutten av 2018...... ;D

Counterpointer

Sitat fra: bno på torsdag 06. juli 2017, klokken 00:28
...... En stygg feil er i taktrekket opp i hjørnet på frontvindu på passasjersiden. Her bør flere sjekke for skade ved monteringen. Hos meg er det ganske merbart.
Helt strøkent hos meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA