Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye Car-Net

Startet av Ove, mandag 29. mai 2017, klokken 23:12

« forrige - neste »

J@x

Det beste hadde nok vært om der hadde funnest en kanal inn til utvikling hos VW. Blant annet et sterkt ønske fra mange om prosentvisning av batterinivå, både i BIL og APP...

regner ikke med at kundeservice er beste veien å gå med slikt, de håndterer vel mest feilsituasjoner...
Men i mangel på annet.. så er vel det veien en må gå.


Sitat fra: gr på onsdag 07. juni 2017, klokken 13:34
Jeg har klaget til kundeservice@moller.no. De har iallfall "håndtert" en tidligere Car-Net klage fra meg og tok det videre til Tyskland, så det er sikkert fordelaktig om de får mange klager og kan samle dette i stedet for at alle klager til hver sin forhandler.

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

RS

Har hentet bilen idag. Bilen er registrert. Men får ikke bruke appen. Får ikke bruke appen. Har noen opplevd den? Trist synes jeg.

Oddaa

Sitat fra: RS på onsdag 07. juni 2017, klokken 19:02
Har hentet bilen idag. Bilen er registrert. Men får ikke bruke appen. Får ikke bruke appen. Har noen opplevd den? Trist synes jeg.
Det tok noen dager før alt virket hos meg. Til gjengjeld har det vært meget stabilt etterpå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

RS

Appen virker ikke fortsatt etter 280 km.

Haakon21

Den funket ikke hos meg heller,før jeg tok ut sikring som skal resette konktakt med car net. Lot den sto ute i ca 10-20 min, så nå funker den! Test det ut :+1: er en veileding her på forumet på hvordan man gjør det.

sap_2000

Det er sikring nummer 17.
Andre rad ovenfra og tredje slot fra venstre (sikringen er ute på bildet). 

Gjorde det senest i går på den nye Dresden eGolfen, og for et par måneder siden på opphavets nye 2017 gen1. 

La sikringen være ute i 10 minutter. 


Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

e-curious

#36
Sitat fra: J@x på onsdag 07. juni 2017, klokken 15:14
Det beste hadde nok vært om der hadde funnest en kanal inn til utvikling hos VW. Blant annet et sterkt ønske fra mange om prosentvisning av batterinivå, både i BIL og APP...

regner ikke med at kundeservice er beste veien å gå med slikt, de håndterer vel mest feilsituasjoner...
Men i mangel på annet.. så er vel det veien en må gå.


Sitat fra: gr på onsdag 07. juni 2017, klokken 13:34
Jeg har klaget til kundeservice@moller.no. De har iallfall "håndtert" en tidligere Car-Net klage fra meg og tok det videre til Tyskland, så det er sikkert fordelaktig om de får mange klager og kan samle dette i stedet for at alle klager til hver sin forhandler.

Utvikler av Car-net appen (hentet fra google play):
e-post: apps@volkswagen.de

Noen som vet om det går an å "degradere" til forrige versjon?

timingbeltkiller

Nye car-net en gedigen skuffelse.
Når gamle e-Golf var ute og kjørte mens jeg satt hjemme,
kunne jeg holde meg orientert om bilen hele tiden, eksempelvis:
- nøyaktig posisjon til enhver tid
- forbruk, ladeøkning nedover bakke og det motsatte oppover.

Når nye e-Golf er ute og kjører,
får jeg beskjed om at kontakt er umulig
fordi bilen muligens er ute og kjører.
Med andre ord kun kontaktmulighet med stillestående bil!

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

RS

Hentet bilen på onsdagen. Jeg får ikke kontakt med bilen. Car net fungerer ikke på bilen min.

SteinarSun

Sitat fra: RS på søndag 11. juni 2017, klokken 20:21
Hentet bilen på onsdagen. Jeg får ikke kontakt med bilen. Car net fungerer ikke på bilen min.
Ta ut sikringen som i tråden over..
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

RS

Er den sikringsboksen i bilen? Åpnet panseret men den ser ikke lik ut på bilde over.

geear

Sitat fra: RS på søndag 11. juni 2017, klokken 22:02
Er den sikringsboksen i bilen? Åpnet panseret men den ser ikke lik ut på bilde over.
Til venstre under rattet, bak oppbevaringsrommet.

RS


grime

Den nye versjonen av Car-Net ser riktignok til å fungere, noe den gamle bare tidvis gjorde. Men jeg foretrakk så absolutt layout og funksjonalitet på den gamle. Den nye har også enkelte merksnodigheter. Forleden stod eGolfen plassert foan garasjen - ca 25 m fra huset. I følge Car-Net stod den ca 150 m i luftlinje fra huset og i nesten 180 graders feil vinkel. Den ville så ha meg til å kjøre ca 450 m for å komme dit (kjøre med hva?). Det var riktignok den ene gangen.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

geear

Jeg har fått svar fra kundeservice@moller.no om at de tar henvendelsene tilbake til utviklerne. Måtte ta en titt i manualen og ser at det står beskrevet bortimot INGENTING om forventet funksjonalitet, så det er trist, men har allikevel lyst til å ta det videre til en reklamasjon. Fra å være et STORT pluss (over f.eks. Ioniq) har Car-Net nå blitt ganske likegyldig for meg.

Jeg har en følelse av at det er utviklet for fossilbiler, og det er i og for seg ikke veldig rart med tanke på at e-Golf sikkert knapt utgjør en prosent av Car-Net kapable biler fra VW, men de må få gjort justeringer slik at batteri og så videre får større fokus. Pluss at alle funksjonene som er tilgjengelige må VIRKE, og alle som IKKE er tilgjengelige på grunn av utstyrsnivå på bilen også skjules i appen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA