Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye Car-Net

Startet av Ove, mandag 29. mai 2017, klokken 23:12

« forrige - neste »

Ove

Ny Car-Net i dag. Hva syns vi? Er det en forbedring? Ser den har helt ny layout. Nå er hovedlayouten kart med posisjon i stedet for meny. Usikker på om det er en fordel. Syns stabiliteten har blitt mye bedre siste året og kanskje blir den enda bedre nå.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Ecinnaj

Nå har jo ikke jeg bil enda men har jo kjika på demo utgavene å vil si at den gamle var lettere å forstå seg på. Men sikkert en vanesak

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

geear

Forferdelig layout. Alt er en vanesak, men hva i all verden skal jeg med kart som hovedlayout? Ikke virker det å importere mål til min bil engang.

Får heller ikke endret nedre ladegrense for eksempel. Det bare hopper tilbake til 30%. Har ikke bilen her nå, men mener den står på 90%.

Noen som har reklamert på Car-Net og manglende/buggy funksjoner?

vitcho

Jeg synes faktisk, UI er en forbedring. Det er rigtigt, kort er lidt fjollet som hovedbillede, men det er pænt, og jeg kan godt lide alle funktionerne er rykket tættere på gennem den nye menu i stedet for at være delt op på faneblade. Om den virker har jeg så ikke testet endnu :-)

Prebb

Er det mulig å låse opp eller igjen bilen i denne versjonen?

Jeg ser forøvrig at en kan stille A/C temperatur i app nå. Det gikk ikke før, da måtte man stille den inn i bilen.

geear

Temperaturen på klimaen får jeg justert, men har ikke sjekket at den faktisk endres i bilen.

Jeg får IKKE:
- justert ladestyrke (feilmelding)
- låst/låst opp (ser heller ikke funksjon/valg for det)
- satt avgangstider (oppdater appdata sier den, hva nå det betyr)
- satt nedre ladegrense for batteri (feilmelding)

Fortsatt nysgjerrig på om noen har dratt garantikortet på appen. Tenker å klage selv.

stefse

Ser ut som SW utviklerne ikke helt har skjønt gangen i å opprette kontakt med bilen. De har implementert en funksjon for å bestille en "nå" oppdatering av bilens status, men den er veldig treg og virker tilsynelatende ikke i det hele tatt.
Igjen er spørsmålet hva bilen har. Er det et vanlig 3G modem med tildelt ny random IP adresse for hver gang den kobler seg på nett, er eneste måte å få kommunikasjonen i gang på med oppkall eller SMS, eller vente til bilen kobler til server på et gitt tidsintervall. (Har jobbet en god del med den typen kommunikasjon)

Ellers, tja, kart som hovedmeny, vel. Burde kanskje vært valgbart hva man har som hovedmeny. Selv ville jeg nok valgt følgende om det var tilgjengelig:
Totalisert effekt ladet, totalisert effekt brukt, totalisert effektforbruk pr time tenningen er på og pr km bilen har kjørt.
Helst 2 totalisatorer, en "forever" og en som resetes for hver tur.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Ove

Nå må jeg logge på for hver gang, dog med fingeravtrykk, mot at jeg tidligere var inne med en gang jeg trykket på appen.
Skjønner ikke poenget med å fjerne en godt visuelle batterikapasiteten. Nå er det kun en halvmåne med km-anvisning uten å se hvor mye lading det er på batteriet. Jeg pleide å stoppe lading på ca. 90%, men nå blir det helst gjetting.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

geear

Jeg har også brukt batterivisningen mye, også til å manuelt stoppe lading på 90-95% når bilen skal stå til uviss oppstart. I fra å vise hele batteriet i TO skjermer før har de nå gått over til ingen.. håpløst.

Vet heller ikke hvordan mobiloppkoblingen og pollingen virker, men den er særdeles lite imponerende.

e-curious

Det er jo for så vidt en (liten) batterivisning i den nye appen, tilsvarende nett-siden.  På sett å vis trolig en mer nøyaktig framstilling, men stiller meg uforstående hvorfor en ikke bare kan gi ladeprosenten i tall.

Det jeg bruker appen til er bilstatus, starte/stoppe lading/klima osv.  Hvor jeg har satt bilen holder jeg stort sett styr på, og er en funksjon som jeg synes med fordel kunne vært mindre fremtredende.

Lassiiboiii

Dette med fingeravtrykk ser jeg på som positivt! Det er kanskje første steg i at låsing kommer inn i appen! Ref volvo sin. Der må du bruke fingeravtrykk får å kunne gjøre ting som å starte bilen, og  låse opp/igjen!
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Chivas

Fingeravtrykk er det forsåvidt på den gamle versjonen også (v3.7.6)

Tafsern

Jeg liker den nye Car-Net appen. Synes den fungerer bedre når man har brukt den litt. Et sveip til siden så får man menyen, den fremstår mer moderne og har ingenting imot at jeg ser kartet med en gang (selv om jeg sjeldent bruker det).

Den virker også vesentlig mer stabil! :)  :+1:

geear

Sitat fra: gr på tirsdag 30. mai 2017, klokken 21:09
Jeg får IKKE:
- justert ladestyrke (feilmelding)
- låst/låst opp (ser heller ikke funksjon/valg for det)
- satt avgangstider (oppdater appdata sier den, hva nå det betyr)
- satt nedre ladegrense for batteri (feilmelding)
Må legge til et punkt jeg glemte.

Jeg får IKKE:
- justert ladestyrke (feilmelding)
- låst/låst opp (ser heller ikke funksjon/valg for det)
- satt avgangstider (oppdater appdata sier den, hva nå det betyr)
- satt nedre ladegrense for batteri (feilmelding)
- overført rute til bilen

Det er flere ting som ikke virker enn ting som virker i appen. Noen andre som har større suksess?

ReneM

Hele appen er helt tragisk.

- det tar 2 minutter å bytte mellom bilene (før tok det 10 sekunder), dette fordi jeg må vente til feil bil har hentet inn alt av data.

- batteristrekene er borte. Nå er det kun en ministatus som er umulig å tolke riktig.

- utetemperatur er vekke.

Slik skulle hovedskjermen ser ut (og da med følgende ekstra funksjoner: utetemperatur, ladeprocent, låse opp/luke døren, aktivere lysene/horn):



Forresten stor pluss at det nå er mulig å søke et mål og sende den direkte til bilen. Kjempeenkelt å finne et mål og etterpå er det 1 klikk så er den i bilen.





2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA