Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ønsker kjøp av ladekabelpose til Nissan Leaf

Startet av Okies, torsdag 25. mai 2017, klokken 09:39

« forrige - neste »

Okies

Kjøpte en USA importert Leaf, og ja, jeg fant ut at det var mye mere forskjell mellom Amerikansk og Norsk versjon men nok om det.

Da de amerikanske laderne ikke funker i Europa så hadde importøren lagt med en flonke ny Siemens lader som gjør jobben meget bra, men den kom kun i en pappeske og den ligger og slenger i bagasjerommet. Nissans kabelbag har feste for å henge den fast slik at den står stødig.

Jeg lurer på om det er noen som har dette i overskudd, eller som evt. eier en Leaf, men ikke bruker å kjøre med reiseladeren ombord som kunne være interessert i å selge deres.

OneMore

Kan være jeg har en.. skal finne ut av det!
Har du den Amerikanske laderen?

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Rav4_EV

Denne står og venter på deg på Nøtterøy utenfor Tønsberg om du trenger ;D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Okies

Hei begge to!
OneMore, nei, importøren gav meg en ny Europeisk Siemenslader på kjøpet, men ikke med noe veske til den. Si ifra om du finner den.

Rav4_EV, Hei! Tønsberg er et lite stykke unna Bodø for en Leaf :P men betaler gjærne for frakt pluss litt til dersom ønskelig.

OneMore

Men vi kan vel sparke liv i den som ikke virker?

Legg ut bilde av den!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Bileier har nok kun fått med Siemens kabelen, da Sørimport lar US ladekablene være igjen i USA.

Disse kladdene trenger noen endringer på elektronikken for å fungere på 230V. I beste fall kun en varistor, men sannsynligvis også ny trafo. Siden alt er støpt inn i epoxy blir fix arbeidsintensivt og med mindre en gjør det selv, kostbart.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Det er kun oppgradering av SW, har gjort dett twice :-) Men må se boksen først!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Okies

Stemmer at USA kabelen ikke fulgte med bilen da det er både forskjellig plugg og strømverdi.

Fikk kun en ny Siemenskabel, og er derfor interessert i å ha en kabelbag til å ha denne i.

Trekkoppbil

Sitat fra: Okies på torsdag 25. mai 2017, klokken 09:39
Da de amerikanske laderne ikke funker i Europa så hadde importøren lagt med en flonke ny Siemens lader som gjør jobben meget bra,
Det du spør etter er originalt standardutstyr til bilen. Jeg ville ha spurt bilforhandleren etter dette.

Den originale EVSEn burde du ha fått med. Dersom du skal til USA, kan du ta den med deg og oppgradere den til nivå 2 der borte. Den er gull verdt og den er en av grunnene til å kjøpe usa-Leaf. Er det 2013 eller nyere kan den justeres fra 6-25A, og setter man på industristikk og man har med overganger til ulike støpsler, er man godt rusta på tur.

Okies

Ikke helt sikker på hva du mener der, skal ikke til USA eller har USA laderen.

vesken som jeg leter etter er relativt vanskelig å få tak i, da den egentlig kun kommer sammens med bilen, som jeg ikke fikk. å finne den på eBay så har man folk som selger den til en lattelig pris fra alt mellom 900 til hele 2.000 kroner, og det er ikke medregnet tollavgiften.

Det jeg kun er ute etter er selve baggen, ikke den originale USA laderen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA