Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i-Pace får ikke hengerfeste

Startet av bmw2002, mandag 22. mai 2017, klokken 19:58

« forrige - neste »

turfsurf

Vi bruker hengerfeste ganske ofte, men det er hovedsakelig for å frakte sykler. Så takstativ fyller mye samme behovet. Men ikke like praktisk. Så får oss er det enten eller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mariowing

Hvis du trekker henger hver 14. dag så er det klart du vil ha det på din egen bil. Det forstår jeg veldig godt. Jeg håper for din skyld at det kommer mange og fine elbiler med hengerfeste så raskt som mulig :-)

Det eneste jeg sier at jeg ikke trenger det (det vet jeg best selv) og basert på samtaler og observasjoner blant venner, familie og naboer så virker det som om mange klarer seg uten i hverdagen. Når jeg kaller det en "hellig gral" så mener jeg at hengerfeste fremstår som det nye argumentet mot elbil, slik rekkevidde og mangel på lademuligheter var før.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

moderator 2

#32
Kan dere stoppe å bruke sitatfunksjonen, hvis dere ikke greier å bruke den?

Har slettet diverse innlegg som bare er sitat, uten noe ny tekst.

Og når vi først er i gang, kan dere ta bort "Sent from my iPhone using Tapatalk" under innstillinger i tapatalk. Det er lite interessant for oss andre hvilken telefon du har...

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Counterpointer

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 30. august 2017, klokken 12:58
Kan dere stoppe å bruke sitatfunksjonen, hvis dere ikke greier å bruke den?

Har slettet diverse innlegg som bare er sitat, uten noe ny tekst.

Og når vi først er i gang, kan dere ta bort "Sent from my iPhone using Tapatalk" under innstillinger i tapatalk. Det er lite interessant for oss andre hvilken telefon du har...

Lars
Forum admin
I den samme ånden, jeg er helt enig btw.

Men din underskrift med Lars forum admin er temmelig overflødig da du har en bruker som heter "forum admin"

Lepet65

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 30. august 2017, klokken 16:52
Sitat fra: Forum Admin på onsdag 30. august 2017, klokken 12:58
Kan dere stoppe å bruke sitatfunksjonen, hvis dere ikke greier å bruke den?

Har slettet diverse innlegg som bare er sitat, uten noe ny tekst.

Og når vi først er i gang, kan dere ta bort "Sent from my iPhone using Tapatalk" under innstillinger i tapatalk. Det er lite interessant for oss andre hvilken telefon du har...

Lars
Forum admin
I den samme ånden, jeg er helt enig btw.

Men din underskrift med Lars forum admin er temmelig overflødig da du har en bruker som heter "forum admin"

+11

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk


Lepet65

Sitat fra: Lepet65 på onsdag 30. august 2017, klokken 17:18
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 30. august 2017, klokken 16:52
Sitat fra: Forum Admin på onsdag 30. august 2017, klokken 12:58
Kan dere stoppe å bruke sitatfunksjonen, hvis dere ikke greier å bruke den?

Har slettet diverse innlegg som bare er sitat, uten noe ny tekst.

Og når vi først er i gang, kan dere ta bort "Sent from my iPhone using Tapatalk" under innstillinger i tapatalk. Det er lite interessant for oss andre hvilken telefon du har...

Lars
Forum admin
I den samme ånden, jeg er helt enig btw.

Men din underskrift med Lars forum admin er temmelig overflødig da du har en bruker som heter "forum admin"

+11

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Ups...Tapatalk signaturen

mariowing

#36
Sitat fra: Forum Admin på onsdag 30. august 2017, klokken 12:58
Kan dere stoppe å bruke sitatfunksjonen, hvis dere ikke greier å bruke den?

Har slettet diverse innlegg som bare er sitat, uten noe ny tekst.

Og når vi først er i gang, kan dere ta bort "Sent from my iPhone using Tapatalk" under innstillinger i tapatalk. Det er lite interessant for oss andre hvilken telefon du har...

Lars
Forum admin

Du har faktisk slettet innlegg som innholdt ny tekst inne i sitatet. Men forstår at form er viktigere enn innhold her så om en kar ved en feil har skrevet svaret sitt inne i sitatet så fortjener det å slettes. For det han skrev inni der var langt mindre interessant enn hvordan det var formatert på en pc. På mobil så var det nemlig ikke inne i et sitat. Men antar jo at det å lese og skrive på forumet her med mobil også er uverdig og ikke godt nok.

Hyggelig stemning her inne, kos dere videre i en sitatløs hverdag. Godt at det finnes andre steder å finne informasjon om I-PACE og diskutere den


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Autowinder

Diskene blir fortere fulle, vettu, med alle sitatene av sitatene, og diskene med backup blir også fortere fulle vettu ! Og harddisker har aldri vært så billige som nå  :laugh:  ;D
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

oll1954

Hva er egentlig status når det gjelder dette?

I et annet forum her inne (tror det var Audi) er det noen som skriver noe sånt som at "nå som det vel er bekreftet at i-Pace ikke får hengerfeste", men selger som jeg har kontakt sier det motsatte: At Jaguar virkelig har fått øynene opp for hvor viktig hengerfeste er for det norske markedet, og at første bil ut til ordinær kunde /dvs eksklusive demo- og utstillingsbiler) vil kunne leveres med hengerfeste. Dette har jeg imidlertid ikke sett noe annet sted.

Nå når det ser ut som om Audi faktisk kan være i stand til å konkurrere med Jaguar om å være først, bør Jaguar passe seg: Om Audi Eq kommer med hengerfeste og hurtiglading til en fornuftig pris og i-Pace ikke har spec & pris klar når vi som står på begge reservasjonslistene må bestemme oss for om vi skal opprettholde reservasjonen av Audi Eq, kan det hende mange av oss faller ned på Audis side av gjerdet ...
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

samotholt

Sitat fra: turfsurf på søndag 15. oktober 2017, klokken 16:51
Audi etron, Mercedes EQ.
Audi e-tron quattro = eq. Hm, lurer på hvem som var først ute her...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

TorAtle

Sitat fra: samotholt på mandag 16. oktober 2017, klokken 23:47
Audi e-tron quattro = eq. Hm, lurer på hvem som var først ute her...
Det er god tradisjon her på elbilforum for å forkorte i hytt & gevær. Et par eksempler er FWD (som jeg har skjønt er disse bakdørene til Tesla og ikke fremhjulsdrift) og M3 (som tydeligvis ikke er den legendariske familieraceren til BMW men den nye modellen til Tesla som alle venter på).
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

turfsurf

Men den heter vel kort og godt Audi etron?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer


oll1954

En liten oppdatering:

Snakket med "min selger" i dag og da var historien en litt annen :-1-:: Iallfall "de første bilene som bestilles av kunde" (hvor mange det nå er) kan ikke bestilles med hengerfeste som originalt tilleggsutstyr. Men man jobber hardt med å kunne tilby demonterbart hengerfeste som (ikke originalt) ekstrautstyr, dvs at
- noen må kunne tilby et hengerfeste som passer
- bilen må være godkjent for det

Det ville selvfølgelig vært fancy å hatt et som kunne styres elektrisk, men gitt et tross alt ganske begrensa behov (skal ikke bruke i-Pace'n som fraktebil, men likevel et absolutt behov) er et hengerfeste som kan demonteres manuelt fortsatt innafor.  :)
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA