Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i-Pace får ikke hengerfeste

Startet av bmw2002, mandag 22. mai 2017, klokken 19:58

« forrige - neste »

Counterpointer

Ikke overraskende (desverre).

Tesla får merkelig nok lov til å ha monopol på en del ting veldig lenge.......

Mao

Da ryker nok dessverre reservasjonen for mange av oss.

Rekkevidden med henger blir selvsagt redusert, men til korte hverdagsturer med henger er ikke rekkevidde noe problem uansett. Så til mitt bruk holder ikke det argumentet.

Håper Jaguar snur, men tviler sterkt på det  :(
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Trond.m

Ja, nå er det vel bare Audi igjen for oss som har bestemt oss for aldri å kjøpe Tesla  8)

Dexter


jlan

Da er det vel bare å få igjen reservasjonspengene ja. Jeg tror Jaguar gjør en feil her. Når  f-pace har hengerfeste, så er det vel få grunner til at i-pace ikke skal ha.

Vi har nettopp vært på tur med en liten campingvogn. Praktisk rekkevidde med batteriet mellom 90% og 10% er ca 200 km. Det holder fint til kjøring rundt om i Norge (unntatt Finnmark), med lading stort sett på superladere. Et ekstra pluss er det at vi er uavhenging av å koble campingvognen til 220V, Teslaen leverer 12V på hengerkontakten selv når den er parkert. Vi brukte vel 1% på en natt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

mariowing

Hengefeste er helt uinteressant for meg. Regner med at enda flere trekker seg når det viser seg at også takboks blir vanskelig å få til ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

jkirkebo

Sitat fra: jlan på tirsdag 23. mai 2017, klokken 19:39
Da er det vel bare å få igjen reservasjonspengene ja. Jeg tror Jaguar gjør en feil her. Når  f-pace har hengerfeste, så er det vel få grunner til at i-pace ikke skal ha.

Vi har nettopp vært på tur med en liten campingvogn. Praktisk rekkevidde med batteriet mellom 90% og 10% er ca 200 km. Det holder fint til kjøring rundt om i Norge (unntatt Finnmark), med lading stort sett på superladere. Et ekstra pluss er det at vi er uavhenging av å koble campingvognen til 220V, Teslaen leverer 12V på hengerkontakten selv når den er parkert. Vi brukte vel 1% på en natt.

Takk for nyttig info. Jeg trenger 12V kontinuerlig i bilen til en kjøleboks, det kan virke som det enkleste er å lage en skjøteledning med hengerplugg i ene enden og 12V sigarettennerstøpsel i andre enden. Lurer bare på om det er mulig å trekke den inn i bilen fra der hengerfestet er på en enkel måte? Greit å gjøre slikt uten å gripe inn i bilens ledningsnett tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.m

Sitat fra: bmw2002 på mandag 22. mai 2017, klokken 19:58
Dessverre får ikke i-Pace hengerfeste.

http://insideevs.com/jaguar-pace-wont-rated-tow-says-ceo/
Håper i det minste det blir mulig å få levert / ettermontert "hengerfeste" for sykkelstativ.

Counterpointer

Sitat fra: TM på tirsdag 30. mai 2017, klokken 06:06
Sitat fra: bmw2002 på mandag 22. mai 2017, klokken 19:58
Dessverre får ikke i-Pace hengerfeste.

http://insideevs.com/jaguar-pace-wont-rated-tow-says-ceo/
Håper i det minste det blir mulig å få levert / ettermontert "hengerfeste" for sykkelstativ.
Skulle vel være mulig å finne noen bolter det kan festes i, men siden dette er elbil bygget fra bunn er det ingen garanti.

Kvark

Noen bør lage en underskriftsaksjon. Det er kanskje ikke for sent å få dem til å ombestemme seg.
S85D

Mao

Sitat fra: Kvark på søndag 11. juni 2017, klokken 01:57
Noen bør lage en underskriftsaksjon. Det er kanskje ikke for sent å få dem til å ombestemme seg.

Jeg nevnte det for forhandleren min at min bestiling (og trolig mange andres) fort kan avhenge av muligheten for hengerfeste. Fikk inntrykk av at forhandlerne i Norge for tiden presser hardt på for at fabrikken skal legge til hengerfeste som en opsjon på I-Pace. Får håpe det virker i så fall.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

No_pilot

Tog upp betydelsen av dragkrok med Jaguar Manager, Product Strategy Lenthall, på dagens visning av I-pace.
Han var väl informerad om önskemål om dragkrok från Norge.
Men avkräftade, ingen dragkrok de första två-tre årens produktion.
Men de arbetade men någon form av möjlighet att fästa cykelstativ, ev boks.

Tyvärr en deal breaker för många av oss som redan har en elbil vi är nöjda med...
S P85 sep-13, solgt mar-17
S 85D nov-15
Polestar 2 August -20, solgt

TorAtle

Kanskje dere bør se til utlandet og finne ut hvordan resten av verden klarer seg uten hengerfeste ;-)
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

mariowing

Sitat fra: TorAtle på tirsdag 20. juni 2017, klokken 23:14
Kanskje dere bør se til utlandet og finne ut hvordan resten av verden klarer seg uten hengerfeste ;-)

Min mening er at hengerfeste på elbil har blitt "den hellige gral". De aller fleste kan finne andre løsninger de 2-3 gangene i året de trenger å trekke en henger. Særlig hvis man tenker på sparte utgifter ved å kjøre elbil tror jeg mange fint kan få låne en bil av noen eller leie en bil noen timer. Men det er klart - litt styr er det jo så skjønner at noen gjerne vil ha muligheten å kunne dra avgårde (no pun intended) på impuls.

Dersom de kommer med et lastestativ bak som kan holde sykler så dekkes i alle fall en del av behovet for en del mennesker så det hadde vært positivt. De sa også at takstativ og skiboks ikke ville være noe problem og at setene kunne legges ned og splittes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA