Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av i-Pace i Oslo

Startet av bmw2002, lørdag 20. mai 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Orbit

#30
Pressedekning hos TV2 Broom, DN og E24
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Sponzo

Sitat fra: No_pilot på mandag 19. juni 2017, klokken 15:19
Inte lov provsitta bil.
  8)

På bildene ser det ut som at folk får lov å åpne dører og sette seg i bilen?

No_pilot

Noen kom seg inn for de ble bedt om å gå ut,
foruten Trine Skei Grande og journalister da...
Uansett, produktionsbilene får andre seter.
S P85 sep-13, solgt mar-17
S 85D nov-15
Polestar 2 August -20, solgt

Orbit

#33
Det var lite nye fakta å få ut av dette (utover det som allerede er ute f.eks her), men kjekt å få sett bilen live. Den virket for meg som en lavere og mer kupé-formet bil enn på bildene (som nok prøver å forsterke et SUV-inntrykk). Høyden utvendig er nok noe under 160 cm.

Noen ting jeg plukket opp, som ikke nødvendigvis er 100% korrekte:

  • Visningsbilen er ikke fra førproduksjon, men et rent konseptbilbygg. Utvendig er den veldig nær produksjonsmodellen, men drivverket er ikke representativt (men den kan kjøre....bortsett fra at den har en SW-feil som gjør at den for tiden må dyttes).
  • Innvendig blir det en del endringer, men hovedsaklig praktiske ting som setebelter, splittet og nedfellbart baksete. Baksetet blir 3-seter, men med fokus på at de to ytterplassene er best mulig. Beinplass bak blir veldig bra. Skulderlinjen bak er veldig høy, men det var ikke mulig å prøvesitte for å se hvordan utsynet til siden blir.
  • Det var ikke noen innvendig blending av glasstaket, men dette er nok noe som må på plass.
  • Høyde under åpen bakluke var veldig lav (ca 160 cm), får håpe dette blir bedre på produksjonsmodell
  • Det blir mulighet for takstativ, mest sannsynlig med rails. Skiboks og sykler skal ikke være noe problem
  • Visningsbilen var helt flat under (bortsett fra fire festekroker som nok er for å spenne den fast under transport)
  • Det er en liten frunk foran (ca 50L), men mindre enn størrelsen på snuten gir inntrykk av da mye av plassen er tatt av en gjennomføringskanal for luftstrømmen over bilen.
  • Baggasjerom bak er stort (530L), men den skrå bakluken gir noen begrensninger
  • Batteri blir 36 moduler med 12 pouch-celler, men ikke offentlig om dette blir et 400V eller 800V-system.
  • Ombordlader for AC blir bare 32A 1-fase (7.2kW). Holder normalt til daglig, men jeg hadde håpet på kraftigere (11-22kW) for å være en bedre reserve ved utfall eller kø på hurtiglader. En del nettleverandører tillater ikke 32A 1-fase, så da må man i praksis opp med et 22kW-punkt hjemme, for å kunne lade med 7.2kW.
  • Pris blir i området 700k+ NOK, og med tre forskjellige utstyrspakker til Norge (ukjent pris). Det blir relativ godt utvalg i utvendige farger (10+ ??).
  • Hjul blir mindre enn 23" (som på visningsbilen), hintet var å se mer mot hva som leveres på F-pace (20-22")
  • Levering fra siste halvdel av 2018, og med håp om å ha ryddet unna reservasjonskøen en gang litt inn i 2019, Produksjonen kan til en viss grad oppskaleres ved å redusere produksjonen av andre biler Jaguar har reservert kapasitet for hos Magna (som ingen helt ville bekrefte var produksjonssted, selv om CEO i Jaguar allerede har gått ut med dette)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TorAtle

Sitat fra: Orbit på mandag 19. juni 2017, klokken 23:39

  • Levering fra siste halvdel av 2018, og med håp om å ha ryddet unna reservasjonskøen en gang litt inn i 2019, Produksjonen kan til en viss grad oppskaleres ved å redusere produksjonen av andre biler Jaguar har reservert kapasitet for hos Magna (som ingen helt ville bekrefte var produksjonssted, selv om CEO i Jaguar allerede har gått ut med dette)
Hmm, så det går mot sen høst-leveranse, altså. Eller julepresang. Ble det sagt noe om vekta på kjerra? Er den fortsatt anslått til 2100kg?
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Orbit

Tenkte beklageligvis ikke på å spørre om vekt.........
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

turfsurf

Sitat fra: Orbit på mandag 19. juni 2017, klokken 23:39
Baksetet blir 3-seter, men med fokus på at de to ytterplassene er best mulig. Beinplass bak blir veldig bra. Skulderlinjen bak er veldig høy, men det var ikke mulig å prøvesitte for å se hvordan utsynet til siden blir.
Som jeg regnet med, en bil for en familie på maks fire, og helst store barn.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer





Hva er mer passende på en elbilvisning enn å parkere i den nye elbilparkeringen på Akershus festning masse plasser og alt gratis.

P.S. kan se om jeg husker å spørre om vekt

Counterpointer



bmw2002

#40
Det ble også sagt at bestilling og opsjoner blir tilgjengelig Q1 eller Q2 neste år. Produksjonsbiilen vil ikke bli utstilt i Frankfurt i høst.

Bilen kommer i 3 utstyrsnivåer, men man kan også velge enkeltopsjoner fritt.

18 tommer felger er standard, kan velge opp til 22 tommer. Samme design på felger som er konseptutgaven blir tilgjengelig.

Navigasjon, 4G, alle skjermene, ryggekamera etc blir standardutstyr.

Counterpointer


Counterpointer

Av ting som ikke er nevnt før vil app få avreisetidspunktbasert alternativ.
Dvs bilen sørger for at den ikke lades helt opp før rett før satt avreise.

I det hele tatt virker bilen veldig gjennomtenkt.

De ser også seriøst på mulighetene for hengerfeste til liten/lett henger. Her er norsk påvirkning en viktig faktor.

Blir mulig med interiør i premium med alcantara og en type stoff Giles hadde glemt navnet på.

Kuriosa er at Jaguar i England har sikkert 20 Teslaer som de har for å sammenligne med og hente erfaring fra.

mariowing

Sitat fra: Orbit på mandag 19. juni 2017, klokken 23:39
Det var ikke noen innvendig blending av glasstaket, men dette er nok noe som må på plass.

Det ble sagt i dag at de eksperimenterte med et helt nytt belegg som de mente hadde fantastiske egenskaper på å holde varmen ute. Så de jobber i alle fall med det.

Sitat fra: Orbit på mandag 19. juni 2017, klokken 23:39
Ombordlader for AC blir bare 32A 1-fase (7.2kW). Holder normalt til daglig, men jeg hadde håpet på kraftigere (11-22kW) for å være en bedre reserve ved utfall eller kø på hurtiglader. En del nettleverandører tillater ikke 32A 1-fase, så da må man i praksis opp med et 22kW-punkt hjemme, for å kunne lade med 7.2kW.

Dette håper jeg virkelig ikke stemmer eller at det blir forandret. 400 volt 3-fase (11 kw) bør i alle fall på plass slik at de (jeg) som er så heldig å ha dette hjemme kan lade bilen fra 0-100% i løpet av natten!

Ellers må jeg si at jeg er imponert over hvor mye "de" tydeligvis har gjort av research omkring elbiler, veldig mange av løsningen som ble skissert virket bra. Og med en mengde luksusutstyr tilgjengelig så vil jeg si at dette blir den første ekte premium elbilen på markedet ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

daktari

Bilen var flott. Vesentlig større enn forventet, og penere i virkeligheten enn på bilder. Romslig innvendig, baksetet så bredt ut (innvendig plass) selv om det var konsept-seter i denne modellen. Bagasjerommet var også ganske så dypt og bredt, og ikke særlig mye kortere enn Model S. Det virket å være god plass opp til bakruta selv om denne skrår endel. Iflg designeren ville gulvet i bagasjerommet senkes i produksjonsmodellen. Det ble også sagt fra scenen at alle som stod på lista nå ville garantert motta sin bil i løpet av 2. halvdel 2018.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA