Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rød varseltrekant-høyspenning

Startet av Arild69, mandag 15. mai 2017, klokken 12:58

« forrige - neste »

Arild69

Heisan
Det hele startet etter at jeg vasket elbilen med høytrykk. På vei fra vaskehallen begynte den røde varseltrekanten å lyse og bilen stoppet. Dette gjentok seg et par tre ganger før bilen begynte å gå normalt igjen. Det samme skjedde senere da jeg brukte bilen fra Vestfold til Oslo i øsende pøsende regn. Bilen signaliserte med rød varseltrekant og igjen stoppet bilen før jeg fikk kjørt den til et tørt parkeringshus. Etter at bilen var tørr igjen fungerte normalt. Siste gangen dette skjedde var i går kveld. Da hadde jeg lånt bort bilen og da bilen ble levert tilbake lyste den fantastiske røde varseltrekanten igjen og bilen tok heller ikke mot noe lading. Jeg fikk satt bilen i garasjen for tørking og bilen kjørte og ladingen virket normalt igjen etter en liten stund. Er det noen har noen ideer om hvor jeg kan begynne å feilsøke for å finne feilen. Sannsynligvis tenker jeg at det skyldes noe fukt ett eller annet sted i motorrommet? Kan det være dårlig kontakt et sted. Bilen har tidligere vært på elbilmek som har forseglet batterikassen. Tips og råd ønskes.

Hilsen
Arild
Think City Litium 2011 modell. Bosatt på Nøtterøy i Vestfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA