Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt Outlander Phev

Startet av Gjedda, tirsdag 09. mai 2017, klokken 22:27

« forrige - neste »

Gjedda

Trenger ny bil, og ønsker en SUV. Var tidligere i tenkeboksen på en ny bil, men har besluttet å holde meg til nyere brukt. Mellom 200 000,- og 330 000,-.

Tenkte i utgangspunktet en Subaru Forester eller Mitsubishi Outlander diesel eller bensin. Ser at det er mange Outlander Phev til salgs. De er også lavere priset en tilsvarende Outlander Diesel.

1) Er det noe jeg bør være ekstra oppmerksom på dersom jeg kjøper en brukt Outlander Phev?

2) Tror jeg blir å holde meg til 2014-utgaven. Er det mye feil på denne, eller er det et trygt kjøp?

2) Hvordan er 4x4-systemet på denne? Fungerer det godt? Trenger noe på dårlig brøyta vinterveier.




blazius

Ta gjerne en grundig kikk på ladekabelen. Om denne er slitt kan det hende den må repareres eller du nå ha ny, begge deler er dyrt.

TB

#2
Har ikkje noko erfaring med PHEV, men forstår det går ein del bensin på langkjøyring.

Stor fordel med PHEV er at du ikkje går tom for strøm. Ulempen er at rekkevidden på batteri er kort, opp til ca 5 mil har eg forstått. På vinterstid mindre.

Slik eg har lest:
Om du har mykje småkjøyring, og er flink å lade vil du spare drivstoff.
Har du mykje langkjøyring / ikkje lader går det meir drivstoff enn for dieselvarianten.
Ved at det går mange liter, og bensin kostar meir enn diesel blir det kostbart på lange turar.
(Men, likevel mindre enn å bruke hurtiglader.)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Niff123

Jeg har en 2015 og har fulgt nøye med på dette forumet. Erfaringen og inntrykket er at bilen er et solid japansk produkt som er verdt hver krone.
Men to ting: Du må ha en del småkjøring og enkel tilgang på lading. Har du bare langkjøring, er en ikke ladbar Toyota hybrid bedre på grunn av lavere vekt og derved lavere bensinforbruk. Dernest er det en del importerte PHEVer i markedet. Mange av disse har ikke forvarmer dvs. varmeapparat du kopler inn på forhånd. Vi som har vendt oss til varm bil og derved også mindre bensinmotorbruk vinterstid, kan ikke tenke oss annet. Lykke til med kjøpet.

aaa3

#4
Jeg har en 2014 PHEV, og er veldig fornøyd. Kjørt ca 50.000 km, og har et totalt gjennomsnittlig bensinforbruk på 0,4 l/mil. Hurtigalder aldri, men normallader (16 A - 3,5 kW) så mye som mulig. 20 mil til hytta, mye småkjøring hjemme.
Enig med de andre - bilen er perfekt hvis du har mye småkjøring og har lademulighet. Ikke et godt valg hvis du kjører mye langtur, eller tauer mye på henger.
Og VELDIG VIKTIG - kjøper du bruktimport må du sjekke at den har mulighet for forvarming via app!

leafnor

Har importert 2014, og fornøyd. Det jeg ikke hadde fått med meg var at den kunne være uten forvarming, noe den altså er. Så har montert kupevifte på ordinært vis. Litt "bittert", men eller innfrir bilen.
Perfekt for meg, da jeg skjelden kjører mer enn 30 km på normaldager, og da rekker batteri.
4WD er flott  på veg. Offroad skal du ikke kjøre med den, den er ikke et terrengkjøretøy.
Skulle jeg ønsket meg noe, så måtte det være litt mykere fjæring.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Abenjaminsen

Heisann

Har du fått kjøpt en PHEV? La akkurat ut min for salg. Håper den kan være av interesse?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97471893

Kjøpte den i Larvik(import) Med 8000 km på telleren.. Kjørt under 45500 nå. Føler den ligger til en grei pris?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA