Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

GPS navigasjon EV S Edition

Startet av knutset, søndag 07. mai 2017, klokken 20:22

« forrige - neste »

knutset

Har hatt den siste S edition 3 dager nå, litt å sette seg inn i.
Finner ikke kart og navigasjon? Noen som vet, bilen skal fortrinnsvis kommunisere med iphone 5S som jeg ikke får koblet til. Samsung galaxy A3 får jeg koblet til, men en får da ikke alle mulighetene som mmcs gir.

RayBomb

Den har ikke kart og navi...


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Jørund

S edition har ikke navigasjon på bilen. Du må bruke mobilen mot bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RayBomb

Men den burde kunne koble til iPhonen din. Du må selvfølgelig da bruke kabel, siden Apple CarPlay ikke funker uten. Du må også koble kabelen til en av USB utgangene under armlenet (kun 1 av disse funker med Apple CarPlay)


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

knutset

Takker for alle svar. Litt skuffende at navigasjon mangler, at en må ha Iphone tilkoblet med kabel er noe tungvindt, så da blir det den gamle oppdaterte TomTom som skal være med på lengre turer.
Ellers vil bilen få fult utbytte av batteriet da over 90 % av kjøringen blir under 3-4 mil daglig. Slik jeg ser det så blir det bensinfylling hver 3 mnd. da dette vist nok er forlangt av systemet at bensinen ikke skal bli for gammel.

RayBomb

Jeg har selv bestilt denne bilen, får den senere denne mnd(05.2017).
Helt enig at det er irriterende at bilen ikke har egen navi på denne utgaven, men så skal det også sies at navien som er på de andre versjonene er nesten ubrukelig, den er treg og hakkete - milevis fra andre merker som f.eks. Volkswagen.
Jeg har også iPhone, og Apple har bestemt at kun deres (elendige) kart program kan brukes. Apple maps er så ufattelig utdatert. Jeg kommer fra Herøy, som for ca 6 år siden fikk husnummer og gatenavn, dette har enda ikke Apple fått med seg! 6 år! HALLO!
Hvis android telefoner fungere OK på denne bilen, kommer jeg muligens til å gå over til kanskje Samsung (Google maps har fått med seg endringene på Herøy)


- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

aaa3

Prøve også "Here maps" (tidligere Nokia maps). Gratis, oppdatert, og full offline funksjonalitet. Kan synkroniseres mot PC for planlegging.
Kan installeres både på iPhone og Android.

moby666

Men Here Maps fungerer ikke på AA og Carplay. Waze skal "snart" kommer på AA

euphoria

Sitat fra: RayBomb på søndag 07. mai 2017, klokken 23:23
Hvis android telefoner fungere OK på denne bilen, kommer jeg muligens til å gå over til kanskje Samsung (Google maps har fått med seg endringene på Herøy)

Android Auto er ikke lansert i Norge, men det er ikke noe problem å laste ned denne manuelt. Jeg prøvekjørte S Edition nylig, plugget inn min mobil med Android Auto, og denne fungerte utmerket.

RayBomb

Sitat fra: euphoria på tirsdag 09. mai 2017, klokken 17:08
Android Auto er ikke lansert i Norge, men det er ikke noe problem å laste ned denne manuelt. Jeg prøvekjørte S Edition nylig, plugget inn min mobil med Android Auto, og denne fungerte utmerket.
Nice, google maps er Ikke bare mer oppdatert enn apple maps, men den er også vakrere og har flere nyttige funksjoner (f.eks. trafikk-info).

Edit:typos
- Skrevet med Tapatalk på iPad
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JSound

Sitat fra: RayBomb på søndag 07. mai 2017, klokken 23:23

Jeg har også iPhone, og Apple har bestemt at kun deres (elendige) kart program kan brukes. Apple maps er så ufattelig utdatert.


- Skrevet med Tapatalk på iPad

Feil... du kan bruke Google Maps eller så og si hvilken som helst app på din iPhone med Apple CarPlay.
PHEV S edition 2017

RayBomb

Sitat fra: JSound på lørdag 29. juli 2017, klokken 07:46

Feil... du kan bruke Google Maps eller så og si hvilken som helst app på din iPhone med Apple CarPlay.
Vel, det går ikke hos meg. Nå oppdaterte jeg ios til 10.3.3 i går, har ikke sjekke siden siste oppdatering.


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Bjornlon

Du kan IKKE bruke annet enn de appene som Apple har frigitt for bruk.Her er en god oversikt over systemet. Har brukt det fra Oslo via Wittenberg og München til Salzburg og rundt her. Maps fungerer greit men er litt for rask til å rerute pga trafikk.

Man kan bruke LYDEN av Google Maps. Kobl opp carplay, start en rute på Google og du får lyden via høyttalerne. Men ikke på skjermen.

Jeg får opp 9 apper, de vanlige + TuneIn, MLB at Bat og Spotify.
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

Bjornlon

Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

JSound

#14
Sitat fra: Bjornlon på lørdag 29. juli 2017, klokken 23:17
Du kan IKKE bruke annet enn de appene som Apple har frigitt for bruk.Her er en god oversikt over systemet.

Selvfølgelig kan man det, og mange gjør det! Du kan til og med spille film via Netflix app om man ønsker det (selv om det er idioti under kjøring)
Er bare å installere appen NGXPlay på iPhone og gjøre noen innstillinger, hvilken apper du vil ha opp på CarPlay!
PHEV S edition 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA