Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hyundai Ioniq versjon 2

Startet av Hebb74, søndag 07. mai 2017, klokken 07:56

« forrige - neste »

Hebb74

Når trur dere denne kommer til å se dagens lys? Slutten av 2018 ? Hvor langt kommer den til å gå , med den neste versjon av batteripakka?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Counterpointer

Jeg lurer litt på om Kia og Hyundai har litt "annhver gang" strategi. Først kom Soul så gikk det en stund før Ioniq kom og da har de ikke gjort mye med Soul. Nå kommer muligens en liten oppgradering av Soul, men spørsmålet blir; kommer først Niro med ren elbil og stort batteri og rett etterpå Ioniq med 40 kWh (helst større)? Eller omvendt ?

Tidsrammer er utrolig vanskelig å si noe sikkert om!

Hebb74

Skjønner. 2018 blir veldig spennende


Sent from my iPhone using Tapatalk

telcontar

Får forhåpentligvis mer info om 2018 Ioniq om to-tre uker. Muligens også mer om Kona, som sannsynligvis kommer i el-utgave samtidig med Ioniq. Begge skal få større batteripakke enn dagens Ioniq og selvfølgelig til høyere pris.

Hebb74

Spennende


Sent from my iPhone using Tapatalk

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Med de varslede nye 40/60kWh batteripakkene til Kona electric og tilsvarende for Kia Niro EV må vi vel forvente at som minimum finner den minste av disse til Ioniq electric siden denne som kjent deler plattform med Niro.

Dersom Hyundai holder på sin uttalelse
Sitat"124 is not enough, and we have a plan to extend that to more than 200 by 2018."
(altså fra dagens 124 EPA miles til over 200 EPA miles i 2018) må de faktisk bruke den største batteripakken.

Med all oppmerksomheten Kona har fått er det blitt stille om batterioppgraderingene til Ioniq.
Dessverre er vel produksjonstakten fortsatt for lav selv om den visstnok skal ha blitt øket til 1800 Ioniq electric i måneden og interessen vil ikke akkurat minke med større batteripakker.

Hansi

Er det noe nytt om dette? Jeg vil anta det blir mot slutten av 2018 som 2019-modell?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

AppleKnocker

Forhandlerne mumler om slutten av 2018, men veldig lite konkret.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

hsa77

Jeg klarer ikke å finne noe nyere info enn fra 2016, da ble det sagt at ny Ioniq skulle komme i 2018. Vel, nå er 2018 her....

Hyundai klarer jo ikke levere nok biler til å møte etterspørselen, så da er det kanskje ingen hast med å oppgradere bilen?
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)


Oddaa

Denne testen må være irriterende for alle som elsker å kritisere e-Golf for å være "compliance car" også...
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

AppleKnocker

Sitat fra: tuono på fredag 23. februar 2018, klokken 12:18
Ser ut til at Hyundai foreløpig bare kan lene seg tilbake

https://www.tu.no/artikler/bilen-med-minst-batteri-har-samme-rekkevidde-som-ny-nissan-leaf/431095
Enig.

Jeg prøvde den nye Leafen, men skrev heller kontrakt på en 2018 Ionic. Ionic er bedre og billigere enn Leaf.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

rmon

Hva er leveringstiden på IONIQ nå? Noen som vet det? Finner ikke så mye "ny" info om at det kommer 40 kwh batteri ila. 2018.

AppleKnocker

6 mnd fikk jeg oppgitt når jeg bestilte i nå i februar
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA