Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Airbag lys

Startet av mohpet, torsdag 27. april 2017, klokken 23:01

« forrige - neste »

mohpet

Airbag lyset begynte å lyse plutselig, og det har lyst nå en ukes tid. Hva kan dette være? Jeg husker jeg hadde dette for lenge siden, da var det en feil i beltelåsen så den måtte skiftes.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Sitat fra: mohpet på torsdag 27. april 2017, klokken 23:01
Airbag lyset begynte å lyse plutselig, og det har lyst nå en ukes tid. Hva kan dette være? Jeg husker jeg hadde dette for lenge siden, da var det en feil i beltelåsen så den måtte skiftes.

Jøss - akkurat det samme skjedde med meg i dag tidlig. Hvordan fant du ut hva som var feilen sist?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Orla Pedersen

Sitat fra: Go-carter på fredag 28. april 2017, klokken 09:34
Jøss - akkurat det samme skjedde med meg i dag tidlig. Hvordan fant du ut hva som var feilen sist?

Jeg ville give stikkene under sæderne et eftersyn, du kan komme til dem når sæderne er kørt helt frem.

Det er en typisk fejl på stortset alle bilmærker.
Mvh
Orla Pedersen

mohpet

Det var Fredrik som fant feilen hos R&S den gang, det er visstnok en sensor i belte låsen (de bak håndbrekket), den ene var gåen. Måtte skifte låsen så var det ok.
Kan jo være at den andre er gåen nå.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Sitat fra: mohpet på fredag 28. april 2017, klokken 11:39
Det var Fredrik som fant feilen hos R&S den gang, det er visstnok en sensor i belte låsen (de bak håndbrekket), den ene var gåen. Måtte skifte låsen så var det ok.
Kan jo være at den andre er gåen nå.

OK, jeg tror jeg har noen ekstra liggende så jeg kan jo prøve å plugge inn de.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Sitat fra: Orla Pedersen på fredag 28. april 2017, klokken 11:18
Sitat fra: Go-carter på fredag 28. april 2017, klokken 09:34
Jøss - akkurat det samme skjedde med meg i dag tidlig. Hvordan fant du ut hva som var feilen sist?

Jeg ville give stikkene under sæderne et eftersyn, du kan komme til dem når sæderne er kørt helt frem.

Det er en typisk fejl på stortset alle bilmærker.
Bull's-eye!! Rotet litt med ledningene under setene, og voila! airbag lyset slukker.
Takk for hjelpen!
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

mohpet

#6
Jeg har problemer med airbag lampen igjen, den lyser nå konstant. Noen tips? Kan lampen deaktiveres på et vis, gjerne med en timer, som f eks denne.
https://www.dx.com/p/dc-12v-delay-relay-shield-ne555-timer-switch-adjustable-module-0-10s-2071121#.XBQhApmUmdM

Think 2011.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

worry

Det er, så vidt jeg har forstått, Ford Focus-deler som er brukt i airbag-systemet. Brukte controlmoduler skal være lette å finne. Kanskje må de omprogrammeres? Vet ikke.
Kan jo søke etter informasjon her f.eks:
https://www.focusfanatics.com/forum/#ford-focus-tech-discussions
Think lithium

mohpet

Takk, idag slukket lyset uten at jeg klarer å forklare hvorfor. Mulig jeg bør sjekke alle koblinger under begge setene, om dette skjer igjen.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA