Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tazzari Ny BMS software

Startet av Erland, mandag 07. februar 2011, klokken 13:32

« forrige - neste »

Erland

Hei.
Min bil har nå fått oppdatert software til BMS. Det har virket som om bilene har vært plaget med en noe overivrig BMS. Dette resulterte i blinkende varsellys for batteri både titt og ofte.

Batterimåleren var også veldig ustabil og ikke til å stole på. Det ser ut som om softwareoppdateringen har løst problemene.
Jeg har kjørt 64 km på en lading siden i går og jeg har fremdeles ca 50% batterikapasitet igjen. Dette virker lovende.
Må legge til at jeg har brukt bilen hele tiden siden problemene oppstod, dog bare til småkjøring.

Bilen er kjapp og ligger godt på veien. Kanskje jeg skal prøve meg på bilslalom?

Tazzari
Nissan Leaf 2013
Tazzari (avskrevet)

ElDino

Min stoppet i ca -12 grader etter at jeg hentet den fra Enviro med ny BMS og software...  Var vel i siste uken i januar. Har fått hevet opp kjøpet nå..

I-Miev funker nok mye bedre i kulden og er myeeeee varmere :)
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA