Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Treig forhandler - eller bare meg?

Startet av ChrBjorgen, torsdag 27. april 2017, klokken 08:20

« forrige - neste »

ChrBjorgen

Bestilte mandag 10. april en Renault Zoe på kampanje. Hadde vurdert elbil i lengre tid, og kombinasjonen av tilgjengelighet, lokal forhandler, god pris og gode tilbakemeldinger gjorde at jeg slo til. Siden den tid føler jeg forhandler har tatt seg veldig god tid - og lurer derfor på; er forhandler unormalt treig, eller er det bare meg?

Bestilte som sagt mandag 10. april. Signerte kontrakt med forhandler ca. 14:00, og ordnet del 1 med BankID meg en gang jeg kom hjem. Del 2 av kontrakt fra bank skulle komme når selger hadde sendt inn skiltnummer osv. til banken. Når jeg spurte om leveringsdato fikk jeg beskjed om at han "trodde ikke de rakk det før påske, men så snart som mulig rett etter påske". Når jeg slengte ut 25. april som en "siste frist" var det ingen tvil fra forhandler om at det skulle gå.

Siden den gang har jeg ventet, og fått lite informasjon. Datoer kommer og går, og når jeg spør forhandler om han vet noe mer får jeg diffuse svar og beskjed om at "prosessen er i gang". Personlig forstår jeg ikke hva som tar så lang tid. Den fysiske bilen jeg har kjøpt står på gulvet hos forhandler, men mangler skilt og vinterdekk. Disse ventet forhandler helt til denne uken med å bestille. Ladestasjon ble montert for over ei uke siden.

Litt frustrasjon fra min side, uten tvil, men er det jeg som er kresen eller forhandler som er treig her? Bør det virkelig ta snart tre uker å levere en bil som står der ute?

Barskog

Vet ikke hvilken versjon av ZOE du har bestilt. Vet det er funnet en feil på en splint som holder bilen stille når den står i park på den nye modellen, R90. Derfor er utlevering av nye biler stoppet til de har fått byttet del. Det var i alle fall forklaringen jeg fikk siden bilen min ikke var klar som avtalt uka før påske.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

ChrBjorgen

Jeg har bestilt 240-versjonen. Godt mulig det er problemet, men da synest jeg at forhandler kunne tatt seg tiden til å ringt. Sitter ikke igjen med et fantastisk inntrykk.

Barskog

Ser den! Uansett er det visst bare den nye modellen dette er et problem på, ifølge infoen de ga meg.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA