Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er en grei pris på Ioniq i dag?

Startet av niram, onsdag 26. april 2017, klokken 20:20

« forrige - neste »

xHPHx

Ble lagt ut en hvit ioniq på finn med teknikkpakke for 248 000,- i dag.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95784154&fks=95784154

Virker som en bra pris med tanke på at bilkonfiguratoren hos hyundai.no oppgir 264 900,- for samme type.

moby666

Ser ut som den mangler det meste av utsyr. Har ikke teknikkpakke eller skinn.

rolandvg99

#17
Sitat fra: moby666 på torsdag 04. mai 2017, klokken 21:14
Ser ut som den mangler det meste av utsyr. Har ikke teknikkpakke eller skinn.

Har da varmepumpe. men virker ikke "norsk". 

PS. Ecocar driver primært med import av biler fra EU og USA.
"I like soul with a capital S"

Goggen123


lenny36

Sitat fra: Goggen123 på torsdag 04. mai 2017, klokken 23:38
Det der var jo direkte stygge seter

Skinn er et must i Ioniq. Stoffsetene ser ut som de kommer fra Accent 1995-modell


Sent from my iPhone using Tapatalk

JPV

Har fått tilbud på en bil jeg har problemer å takke nei til. Vurdere derfor å selge min Ioniq. Hvit, teknikk, skinn. Helt strøken, som ny. Registrert 23/12, kjørt 4500 km. 270.000 kr med vinterdekk på originalfelger, en noenlunde fornuftig pris?
Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016

gigafactory

Den tror jeg du får solgt raskt, for å si det sånn

JPV

Sitat fra: gigafactory på fredag 05. mai 2017, klokken 09:22
Den tror jeg du får solgt raskt, for å si det sånn

Kanskje jeg kan legge på litt til da, 280.000,- :)
Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016

Crown

Sitat fra: JPV på fredag 05. mai 2017, klokken 09:40
Sitat fra: gigafactory på fredag 05. mai 2017, klokken 09:22
Den tror jeg du får solgt raskt, for å si det sånn

Kanskje jeg kan legge på litt til da, 280.000,- :)

Er en på Facebookgruppen for Ioniq som er på jakt etter akkurat en sånn, med litt hast. Og ja, 270k så er du snill og blir nedringt :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

hausky

#24
Har mulighet til å kjøpe en importert Hyundai Ioniq hvit 2017 basis modell for 248 000,- Eneste jeg synes er kjipt er  at den ikke har varmepumpe. Noen som vet sånn ca hvor mye rekkevidde jeg mister på vinteren uten varmepumpe?
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

sven erik

Sitat fra: hausky på fredag 05. mai 2017, klokken 18:00
Har mulighet til å kjøpe en importert Hyundai Ioniq hvit 2017 basis modell for 248 000,- Eneste jeg synes er kjipt er  at den ikke har varmepumpe. Noen som vet sånn ca hvor mye rekkevidde jeg mister på vinteren uten varmepumpe?

styr unda  uten varme pumpe vil du kansje få 10 til 12 mil på vintern  jeg får ca 18 med min på vintern med varme pumpe

geear

#26
Sitat fra: sven erik på lørdag 06. mai 2017, klokken 00:44
Sitat fra: hausky på fredag 05. mai 2017, klokken 18:00
Har mulighet til å kjøpe en importert Hyundai Ioniq hvit 2017 basis modell for 248 000,- Eneste jeg synes er kjipt er  at den ikke har varmepumpe. Noen som vet sånn ca hvor mye rekkevidde jeg mister på vinteren uten varmepumpe?

styr unda  uten varme pumpe vil du kansje få 10 til 12 mil på vintern  jeg får ca 18 med min på vintern med varme pumpe
Forum er så herlig...

Når du sammenligner slik må vi anta at du snakker om ved samme forhold/samme temperaturer. Du har altså forbruk på 15,5kWh/100km og mener at uten varmepumpe så tilnærmet dobler du dette forbruket til 28kWh/100km i samme forhold. Hvis vi antar at varmepumpe drar 1kW, så betyr det at du har brukt 13,5kW til oppvarming i bilen uten varmepumpe. Dette vil i så fall være et SVÆRT ineffektivt varmeapparat, og det desidert største effektmessig av alle elbiler på markedet. Litt merkelig i så fall, ettersom en varmekolbe og væskeoppvarming pleier å være rimelig enkelt regnestykke effektmessig.

Edit: Måtte bare legge til at for sammenligning så mener jeg at varmekolben i min e-Golf uten varmepumpe er 5 og noe kW...

eivhelle

Sitat fra: sven erik på lørdag 06. mai 2017, klokken 00:44
Sitat fra: hausky på fredag 05. mai 2017, klokken 18:00
Har mulighet til å kjøpe en importert Hyundai Ioniq hvit 2017 basis modell for 248 000,- Eneste jeg synes er kjipt er  at den ikke har varmepumpe. Noen som vet sånn ca hvor mye rekkevidde jeg mister på vinteren uten varmepumpe?

styr unda  uten varme pumpe vil du kansje få 10 til 12 mil på vintern  jeg får ca 18 med min på vintern med varme pumpe
Med varmepumpe sparer du ca. 1.5kW når temperaturen ligger rundt 2-5 minus. Hvis man klarer 180 km og kjører rundt 60 i snitt vil man bruke rundt 4.5kWh ekstra av tilgjengelig kapasitet. Altså vil rekkevidden bli i området 23,5kWh/0,155 som gir 150 km rekkevidde. Så du mister da rundt 30 km rekkevidde om du ikke har varmepumpe.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Kårepåsporet

Sitat fra: eivhelle på tirsdag 09. mai 2017, klokken 17:20
Sitat fra: sven erik på lørdag 06. mai 2017, klokken 00:44
Sitat fra: hausky på fredag 05. mai 2017, klokken 18:00
Har mulighet til å kjøpe en importert Hyundai Ioniq hvit 2017 basis modell for 248 000,- Eneste jeg synes er kjipt er  at den ikke har varmepumpe. Noen som vet sånn ca hvor mye rekkevidde jeg mister på vinteren uten varmepumpe?

styr unda  uten varme pumpe vil du kansje få 10 til 12 mil på vintern  jeg får ca 18 med min på vintern med varme pumpe
Med varmepumpe sparer du ca. 1.5kW når temperaturen ligger rundt 2-5 minus. Hvis man klarer 180 km og kjører rundt 60 i snitt vil man bruke rundt 4.5kWh ekstra av tilgjengelig kapasitet. Altså vil rekkevidden bli i området 23,5kWh/0,155 som gir 150 km rekkevidde. Så du mister da rundt 30 km rekkevidde om du ikke har varmepumpe.

Nå har du bil uten varmepumpe, har du erfaring med Ioniq med og uten varmepumpe?

Jeg har erfaring med Ioniq med varmepumpe, har kjørt Ioniq siden februar på Vestlandet, rekkevidde i området 200 km, da med mange start/stopp ila dagen, ikke langkjøring.
Det er gjerne ved småkjøring varmepumpe virkelig lønner seg, da bilen skal varmes opp hyppig, ved langkjøring varmer en opp bilen og vedlikeholder temperaturen etterpå.
I tillegg er bilen tildels mye mer energieffektiv med varmepumpe enn uten.
Jeg må tilføye at jeg stort sett reiser daglig med ferje og tilbringer mye tid på ferjekaien, på tomgang med varme på. Dessverre blir det mindre bruk for kjøling....

Til dere som vurderer elbil med varmepumpe som tilvalg: Spar penger på andre ting enn varmepumpen, dropp met lakk og velg om mulig lavere utstyrsnivå hvis rekkevidde og komfort er vesentlig.

moby666

Husk også at det er forskjell på varmepumpene. Kia og Hyundai har veldig effektive varmepumper. I3 vet jeg ikke så mye om, men Leaf og egolf har ikke like effektiv varmepumper som soul og IONIQ. Mulig at mangelen av batterivarne gjør Leaf og egolf såpass dårlig på vinterføre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA