Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Troald

Ser i bekreftelsesbrevet fra Møller at de åpner for bestilling høsten 2018 og at det avhenger av geografi, valg av utstyr m.m. når bilen blir levert. Er derfor forberedt at den blir levert med vinterdekk....
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

SuperPG

Sitat fra: Meldola på fredag 21. april 2017, klokken 12:08
Hvor er det dere reserverer? Ingen betenkeligheter med å reservere bilen uten å engang ha sett den?

Vi reserverer plass i køen for å bestille bilen når den lanseres så en kan være blant de første som får denne

En får jo ikke renter på penger i banken, så å binde opp et lite beløp en kan få tilbake på tre dager er jo ikke veldig stor risiko, om ikke Audi går konk det neste året da, noe jeg ikke tror.
VW ID.3 1st plus

Troald

iflg Møller blir pengene plassert på egen konto. Skal ikke banne på det juridiske, men antagelig regnes det som en depositumskonto så i verste fall får vi pengene tilbake. Men som du sier, lite sannsynlig med konkurs...
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Stikkkontakt

Sitat fra: SuperPG på fredag 21. april 2017, klokken 13:29
Sitat fra: Meldola på fredag 21. april 2017, klokken 12:08
Hvor er det dere reserverer? Ingen betenkeligheter med å reservere bilen uten å engang ha sett den?

Vi reserverer plass i køen for å bestille bilen når den lanseres så en kan være blant de første som får denne

En får jo ikke renter på penger i banken, så å binde opp et lite beløp en kan få tilbake på tre dager er jo ikke veldig stor risiko, om ikke Audi går konk det neste året da, noe jeg ikke tror.

Det kan godt hende at det blir veldig viktig å få den i 2018.
Eventuelle avgifter og moms vil nok bli faset inn fra nyttår når det en gang kommer.

Counterpointer

Sitat fra: Orbit på fredag 21. april 2017, klokken 13:23
Snakket med Møller tidligere denne uken, og det var angivelig bare noen få hundre biler allokert til Norge i 2018. Dersom det stemmer, er det allerede levering godt inn i 2019 for de som reserverer nå......
Definer noen hundre ?

Hilsen nr 250

schcar

Sitat fra: Orbit på fredag 21. april 2017, klokken 13:23
Snakket med Møller tidligere denne uken, og det var angivelig bare noen få hundre biler allokert til Norge i 2018. Dersom det stemmer, er det allerede levering godt inn i 2019 for de som reserverer nå......

Da jeg pratet med min forhandler tidligere i dag fikk jeg beskjed om at det skal være bestilt 4.000 biler.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

SurSnasen

Står stabilt på nummer 168 her. Så da krysser jeg fingrene for at det blir en 2018-bil på meg! Og at bilen i seg selv lever opp til forhåpningene!

Trond.m

Jeg tipper at minst 50 % trekker seg før bestilling. Så plassen 168 burde tilsi en uke senere teoretisk levering enn nr 1. Flaks eller uflaks med produksjonsplass på bakgrunn av utstyrsvalg vil nok gjøre mye større utslag.

Trond.m

#38
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 21. april 2017, klokken 13:33
Det kan godt hende at det blir veldig viktig å få den i 2018.
Eventuelle avgifter og moms vil nok bli faset inn fra nyttår når det en gang kommer.
Mva fritaket skal vel være fredet til 2020. Men det er jo ingen garanti. Hvis det er tilfelle vil jeg tro at det er bedre å vente og heller kjøpe en 2020 modell høsten 2019.

http://www.aftenposten.no/norge/Regjeringen-freder-elbil-moms-til-2020-608508b.html

hemi

Blir det samme regjering tror jeg på 2020, blir det regjeringskifte tror jeg 0 på de.

Den som sitter med nyeste når mva slår til evnt er vinnern, kan man få en slik i 2018 sent er det nok kult, kommet noe annet til 2019/2020 uansett.

Stikkkontakt

Sitat fra: hemi på fredag 21. april 2017, klokken 16:23
Blir det samme regjering tror jeg på 2020, blir det regjeringskifte tror jeg 0 på de.

AP har vel sagt at de vil fase inn avgifter ganske kjapt.
Personlig syns jeg moms på alle elbiler, men et fast beløp i sponsing er ok. ET beløp mellom 50 og 100.000 slik at elbiler for folk flest ikke blir dyrere . Da kommer man også unna det at ekstrautstyr er momsfritt. Jeg syns det er helt totalt vanvittig at et BOSE-anlegg er momsfritt dersom det er originalmontert i en elbil. Det har jo 0 og niks med den utslippsfrie kjøringen å gjøre.

Counterpointer



Torz

#43
Den norske reservasjonsløsningen åpner for alle norske kunder mandag 24. april klokken 12.00. Slik står det i pressemeldingen fra Audi. https://www.audi.no/no/web/no/pressemeldinger.html#page=/no/web/no/pressemeldinger/2017/04/Audi_Apner_forhandsreservasjon_av_elektrisk_SUV.html

Ikke bare står det at det er mandag som er åpningsdagen, det står også at det gjelder for alle. Pressemedlingen er altså feilaktig høres det ut som siden bestilling allerede er åpnet for noen få.

gal

Ved regjeringsskifte til en Ap/Sp/?-regjering i høst kan nye avgifter på elbiler med "tak" på verdi og/eller utelukking av ekstrautstyr fra avgiftsfritak komme allerede i revidert statsbudsjett på våren i 2018 dvs. lenge før Audi Quattro e-tron kan bestilles langt mindre leveres.

Så tror nok det er god grunn til å vente med noen konklusjoner mhp. hva denne bilen vil koste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA