Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Troald på lørdag 13. mai 2017, klokken 09:50
Jeg var opprinnelig nr 776 i køen, men ramlet ned til nr 800. Da jeg sjekket i dag var jeg nr 794. Begynner noen å trekke seg?
Tydeligvis jeg har nå gått fra 259 til 258

Ikke noe rush akkurat

Stikkkontakt

Er det noen som har kontaktet Møller for dette "eksklusive personlige tilbudet"?
Jeg har, men er ikke blitt kontaktet tilbake. Lurte bare på hva det går i. Jeg er åpen for et supertilbud på leasing av Q7 e-tron frem til jeg får elbilen min.

Cral

Godt mulig at enkle rettelser i køen også kommer av forhandlere som bestiller (ekstra) demobiler. At de prioriterer demobiler forstår jeg.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Trond.m

Sitat fra: Cral på lørdag 20. mai 2017, klokken 21:27
Godt mulig at enkle rettelser i køen også kommer av forhandlere som bestiller (ekstra) demobiler. At de prioriterer demobiler forstår jeg.
Demobiler går nok utenom kundereservasjonene uansett, så det fører nok ikke til endring av rekkefølgen i listen.

hemi

enda 4 bakover i køen, ref lav 200, snart ikke så lav 200 ;)

Counterpointer

Sitat fra: hemi på mandag 22. mai 2017, klokken 10:15
enda 4 bakover i køen, ref lav 200, snart ikke så lav 200 ;)
Rart, jeg står rolig på 258 har gjort det i noen uker og sjekket nå igjen

alagerqv

Har stått ganske stødig på 523 en ukes tid nå. Var nede på 511 som min "bestenotering"...

Crown

Hey, 1403 nå, snart kommet tilbake til min første plassering. Er det noen som trengte mer feriepenger og måtte trekke seg? :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Counterpointer


Red_Harvest

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Model X innen kort tid. Det store spørsmålet jeg stiller meg selv er, Model X 100D nå, eller vente til e-tron quattro kommer? Jeg har ingen hastverk ift behov osv, men ønsker meg en premium elektrisk bil med god rekkevidde og mulighet for tilhengerfeste. Hadde vært interessant å hørt folks argumenter for og i mot... Har for øvrig reservasjonsnr 1203.

Espen Hugaas Andersen

#190
Sitat fra: Red_Harvest på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:14
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Model X innen kort tid. Det store spørsmålet jeg stiller meg selv er, Model X 100D nå, eller vente til e-tron quattro kommer? Jeg har ingen hastverk ift behov osv, men ønsker meg en premium elektrisk bil med god rekkevidde og mulighet for tilhengerfeste. Hadde vært interessant å hørt folks argumenter for og i mot... Har for øvrig reservasjonsnr 1203.
Jeg har nylig kjøpt X100D, og den største faktoren som gjør at Audi var ganske uaktuell er superladernettverket. Hva er vitsen med en elbil med god rekkevidde, når man må stå to timer for fullt batteri på langtur?

Jeg kom nettopp hjem fra bilferie Oslo - Trondheim - Bodø - Skellefteå - Stockholm - Oslo. Dette hadde blitt svært ubehagelig med CHadeMO eller CCS. Vi endte opp med å stoppe ~20 minutter hver 1,5-2 timer, der noen etapper gikk i ~130 km/t. Da fikk vi gått på do, kjøpt litt drikke og bilmat. Med CCS ville vi måtte planlagt hele turen i detalj, i stedet planla vi turen etappevis. Etter å ha kjørt til en superlader la vi inn neste superlader i navigasjonen, og vurderte om vi skulle hoppe over den nærmeste eller ikke. (Som regel hoppet vi ikke over superladere, da kona syns det var greit å stoppe oftere.) En ting planla jeg litt i forkant, og det var etappen Bodø - Skellefteå. Her er gapet mellom superladerne i overkant langt, så jeg hadde orientert meg om ett alternativ for lading på Type 2 i Arvidsjaur, hvis behovet skulle oppstå. Men det gikk greit når jeg ladet til 95% i Storjord og hold litt under fartsgrensen. (Planen var ikke å måtte kjøre under fartsgrensen - om jeg skulle gjort turen i dag ville jeg ladet helt til 100%. Vi kom riktignok frem med 7% igjen, kona nektet å la meg bruke de nederste 5%.)

VAG sier de skal rulle ut ett raskt ladenett - men hvor mange år vil det gå før dette nettverket har i nærheten av samme dekning som superladerne? Og har man noen garantier for at dekningen noen gang vil bli god nok for sine formål?

Det som også er bra med superladernettverket er at det er latterlig enkelt. Du plugger inn, og så lader du. Du trenger ikke bry deg med RFID, app, SMS betaling, abonnementer, e.l. Og så er det fortsatt gratis, om du bestiller med referral link, pluss at man får 8k NOK i avslag (send PM hvis du trenger en link). I tillegg er det mange ladere på ett sted, så selv om en lader er nede har du et utvalg andre ladere. I de nærmeste månedene skal Tesla rulle ut superladere med 40 ladeplasser. Ingenting er i nærheten.

Når det gjelder bilen ellers, jeg er storfornøyd. Jeg har ikke fått med 16,5 kW lading som jeg skulle, så bilen må en tur innom verksted for å fikse dette, men ellers er bilen perfekt. Setene er de beste setene jeg har hatt, interiøret er veldig fint, bakdørene er ett innslag av morsom galskap, som får meg til å smile hver dag. Fjæringen er myk nok for komfortkjøring, men fast nok til å oppføre seg bra i svinger. Som ingeniør elsker jeg touchskjermen og alle mulighetene til å stille ting inn slik man ønsker. Ytelsene er latterlige. Hver gang jeg trykker gassen i bunn føles det som jeg bryter naturlovene. En stor SUV skal ikke kunne gjøre 0-100 km/t på 5 sekunder!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Red_Harvest

Takk for rask respons og et meget godt perspektiv. Skal låne meg en X senere i dag og skal ha den over natten. Gleder meg :)

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk


Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Red_Harvest på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:55
Takk for rask respons og et meget godt perspektiv. Skal låne meg en X senere i dag og skal ha den over natten. Gleder meg :)

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Jeg tror du vil like det. :)

For full åpenhet, jeg har også funnet ett par ting jeg ikke liker. Det ene er litt mye dekkstøy, spesielt på dårlig asfalt. Det er bedre enn de fleste andre biler, men jeg syns fortsatt det kunne vært bedre. Det andre er en del "ghosting" på frontruten. Du får vurdere om dette er noe som vil kunne plage deg. Akkurat det er ganske subjektivt.

(Hvis du ikke vet hva ghosting er, vurder å *ikke* google det. Once you see it - you can't unsee it...)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:40
Sitat fra: Red_Harvest på onsdag 19. juli 2017, klokken 10:14
Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Model X innen kort tid. Det store spørsmålet jeg stiller meg selv er, Model X 100D nå, eller vente til e-tron quattro kommer? Jeg har ingen hastverk ift behov osv, men ønsker meg en premium elektrisk bil med god rekkevidde og mulighet for tilhengerfeste. Hadde vært interessant å hørt folks argumenter for og i mot... Har for øvrig reservasjonsnr 1203.
Jeg har nylig kjøpt X100D, og den største faktoren som gjør at Audi var ganske uaktuell er superladernettverket. Hva er vitsen med en elbil med god rekkevidde, når man må stå to timer for fullt batteri på langtur

Du skriver om at det bygges ut ladenettverk, men du mer eller mindre ignorerer at det noensinne vil skje at det bygges ut. Jeg er ganske sikker på at man kan krysse Europa med bruk av 150kw ladere den dagen første e-Tron leveres. Og det er vel strengt tatt ikke håpløst tungvint å sende en sms for å starte ladingen? Det tar ikke lengre tid enn å åpne bakdørene på en model x.
Personlig spiller det liten rolle for meg. Det er 8 år siden sist jeg kjørte så langt at jeg ville hatt behov for hurtiglading i en bil med 100kwh.

Red_Harvest

Bare så det er sagt, slik at tråden ikke skal spore helt av, jeg er i utgangspunktet en Audi-fan og er veldig glad for at e-tron quattro kommer, men synes at det er noe sent. Synes på samme tid at det er relevant å veie opp e-tron quattro opp mot både det Tesla leverer av S og X i dag. Det jeg er "redd" for er at e-tron quattro ikke leverer noe ekstra utover det Tesla leverer i dag. Med Tesla så vet man i alle fall hva man får... Audi er noe vage synes jeg, da alt de kan vise til er en konseptbil og den nye Audi A8.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA