Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ikke App?

Startet av krskrs, torsdag 13. april 2017, klokken 16:15

« forrige - neste »

krskrs

Ioniq har ikke appstyring for forvarming tydeligvis .Men kan ikke dette settes i bilens meny??
krskrs

stiglj

Det stemmer. Kan programmeres på tidspunkter.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


krskrs

Ok gjør jo samme nytten når man vet når man kjører..

noen som vet om ioniq få appstyring?

krskrs.

fredriks

Ikke i Europa. Hyundai har ikke infrastruktur til det og det er heller ikke hardware for det i bilene som blir sendt hit.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Cowboystrekk

Noen som vet om det er planlagt at Ioniq skal få appstøtte senere? Det er en dealbreaker uten app for vår del med små barn etc.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Crown

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 24. april 2017, klokken 10:48
Noen som vet om det er planlagt at Ioniq skal få appstøtte senere? Det er en dealbreaker uten app for vår del med små barn etc.

Ingen som vet, så hvis det betyr alt må du nok finne en annen bil. Men jeg har både bil med app og bil uten, savnet etter app har blitt mye mindre enn jeg hadde trodd, for bilen blir så utrolig fort varm, med varme i ratt og kanaler til baksetet, så jeg tror ikke barna dine heller vil lide noen nød. ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

geear

Sitat fra: Crown på mandag 24. april 2017, klokken 12:41
Ingen som vet, så hvis det betyr alt må du nok finne en annen bil. Men jeg har både bil med app og bil uten, savnet etter app har blitt mye mindre enn jeg hadde trodd, for bilen blir så utrolig fort varm, med varme i ratt og kanaler til baksetet, så jeg tror ikke barna dine heller vil lide noen nød. ;)
Jeg bruker app mest til å sjekke ladestatus og kjørehistorikk, men så er det heller aldri så forferdelig kaldt her jeg bor..

Hadde klart meg uten, men det er mye i en bil man kunne klart seg uten.

Cowboystrekk

Sitat fra: Crown på mandag 24. april 2017, klokken 12:41
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 24. april 2017, klokken 10:48
Noen som vet om det er planlagt at Ioniq skal få appstøtte senere? Det er en dealbreaker uten app for vår del med små barn etc.

Ingen som vet, så hvis det betyr alt må du nok finne en annen bil. Men jeg har både bil med app og bil uten, savnet etter app har blitt mye mindre enn jeg hadde trodd, for bilen blir så utrolig fort varm, med varme i ratt og kanaler til baksetet, så jeg tror ikke barna dine heller vil lide noen nød. ;)
periodevis 15-20 minus og vi vet sjelden akkurat når vi skal dra. Da er app tingen :) Høres kanskje teit ut men er svært viktig for samboeren.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

gigafactory

Alle biler som selges i EU etter april 2018 skal ha eCall (nødanrop ved ulykke). I denne forbindelse skal Hyundai etter sigende opprette telematikksenter i Europa, som de allerede har i USA f.eks, og da bør virkelig europeiske Kia og Hyundai få app også. Men som sagt tidligere er det vel ingenting som tyder på at biler solgt i dag har hardware for det?

Crown

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 24. april 2017, klokken 15:03
Sitat fra: Crown på mandag 24. april 2017, klokken 12:41
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 24. april 2017, klokken 10:48
Noen som vet om det er planlagt at Ioniq skal få appstøtte senere? Det er en dealbreaker uten app for vår del med små barn etc.

Ingen som vet, så hvis det betyr alt må du nok finne en annen bil. Men jeg har både bil med app og bil uten, savnet etter app har blitt mye mindre enn jeg hadde trodd, for bilen blir så utrolig fort varm, med varme i ratt og kanaler til baksetet, så jeg tror ikke barna dine heller vil lide noen nød. ;)
periodevis 15-20 minus og vi vet sjelden akkurat når vi skal dra. Da er app tingen :) Høres kanskje teit ut men er svært viktig for samboeren.

Ok, så kaldt blir det bare hvert jubelår her, er kjekt med app da, ser den, selv om det bare er å gå ut og slå på bilen 5 minutter før man skal kjøre også :) Ikke noe eksos og dritt som plager noen for det.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

nr1rayner

Joda, greit med app i -15C, men når jeg helst vil ha forvarming er dager som i dag.
-3/4C og alle ruter full av is. Ofte er det da hard og tynn is som er nærmest håpløs å skrape.
Da er det utrolig kjekt å klikke på mobilen 5-10 min før man drar (håpe at appen funker) og tusle ut til isfri bil  :D

Eller ved stort snøfall, gjerne i temp rundt 0C hvorpå tempen har falt kraftig iløpet av natten, eller at det har regnet litt for så å fryse på  :+1:
Da kan det være et sant mareritt å få bilen kjøreklar.
Joda, man kan gå ut i bilen, starte opp og sitte der og vente, men det har ikke jeg tålmodighet til  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Kårepåsporet

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 24. april 2017, klokken 10:48
Noen som vet om det er planlagt at Ioniq skal få appstøtte senere? Det er en dealbreaker uten app for vår del med små barn etc.

Da tror jeg du skal finne en annen bil som har APP per i dag. Eller så kan du vente og se om Ioniq kommer med App i -18 eller -19...

Men som flere skriver her, så har klarer jeg meg også veldig greit uten app. Noen ganger plugger jeg i lader, og forvarmer bil, andre ganger gir jeg balla. Forrige uke var frontruta glasert. Starta bilen, på med defroster, gikk ut og sjekket at viskerbladene var løse, kjørte på med vindusspyler, kjørte etter 1-2 minutt....
Til sammenligning så hadde jeg en gang Nissan Qasqai (?) diesel som lånebil når bil var på verksted, den begynte å bli varm når jeg skulle levere den etter 15 km....

aek

Sitat fra: stiglj på torsdag 13. april 2017, klokken 20:48
Det stemmer. Kan programmeres på tidspunkter.
Nybegynnerspørsmål her: Betyr det at den kan forhåndsprogrammeres til å varme til et gitt avreisetidspunkt, og at det vil fungere selv når bilen ikke er tilkoblet lading?

stiglj

Må dessverre stå i lading

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Stav

Har Hyundai lansert app for iPhone/Android nå? Evt finnes det rykter om at dette kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA