Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fylle vann på batteriene.

Startet av Citrusen, onsdag 12. april 2017, klokken 12:18

« forrige - neste »

Grumle

Det hjalp! Tusen takk! :) Fant utløpsslangen å alt så greit ut. Må nok ned med den kassen da skjønner jeg.

Har du noe bilde av modifiseringen du utfører ? :)

Elmo

Sitat fra: Grumle på mandag 22. mai 2017, klokken 22:31
Har du noe bilde av modifiseringen du utfører ? :)

Ja, men jeg har tatt bilder for en god stund siden. Må lete litt.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

#17
Fant ikke i farten dataljbildene jeg har tatt for å dokumentere lange-modifiseringenslangen :-[
Men jeg fant ett bilde at en kasse med originalslangen og ett med modifisert slange.
Som du ser har jeg markert problemslangen med rød ring. Det jeg har gjort er å kutte bort den flatklemte delen av slangen og skjøtet den med ca halvparten av en sånn slange som er merket med gul ring.
Skjøtingen har jeg gjort ved å dytte en tynnere plastlange (8mm ?) og så surret på litt tape. Hvis du forstørrer etter-bildet litt så ser du skjøtene. Husk at her er det hverken trykk eller nevneverdig varmt.

PS: ikke spør meg hvorfor "etter" bilder snur seg når man klikker på det for å se det større :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

Takker for info! :) Men om det er den slangen som er problemet så kan det jo kanskje fungere å sette litt trykk på tanken man fyller vannet fra, eller hva tror du ? Så kan man modifisere slangen en gang man uansett må ta ned 11 kassen.

Elmo

Sitat fra: Grumle på tirsdag 23. mai 2017, klokken 22:55
. .  om det er den slangen som er problemet så kan det jo kanskje fungere å sette litt trykk på tanken man fyller vannet fra . .
Ja, blir vel omtrent det jeg sa om mye vann i tanken og løfte den veldig høyt (det øker trykket).

MEN . . det kan jo også hende at det er fyllingspluggen/nippelen som er defekt ??  Det kan du sjekke ved å bytte om to slanger under pluggene.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Sitat fra: Grumle på tirsdag 23. mai 2017, klokken 22:55
Takker for info! :) Men om det er den slangen som er problemet så kan det jo kanskje fungere å sette litt trykk på tanken man fyller vannet fra, eller hva tror du ? Så kan man modifisere slangen en gang man uansett må ta ned 11 kassen.

Tror ikke mer trykk er en god løsning for å oppnå passasje forbi en slik kollaps. SAFT oppgir maks trykk fyllesysytemet er bygget for. Trykk over det kan medføre overfylling.

Før bygde PSA kassene med annen vannføring. Vi har fått laget noen slanger som kan brukes til å bygge tilbake til original vanmnføring slik bildet viser.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Robert Sund

Støtter elektrolux i at trykk skal man være forsiktig med. Luft lar seg klemme sammen, og det gjelder luft over battericeller også. (Uten at jeg vet hvordan dette systemet er laget spesifikt)

Grumle

Takker for innspill! Da blir det demontering av kasse 11 :)

Elmo

Men igjen, sjekk først at det ikke er fylle-nippelen som er problemet ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Grumle på torsdag 25. mai 2017, klokken 16:17
Da blir det demontering av kasse 11 :)
11'er kassa på Berlingo er litt ekstra dritt å demontere :(
Du må (eller iallefall bør) hekta av brekkvirene inni bakhjula før du starter. Og så er skruene til kanalene som går under kassa ofte rustet fast >:(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

På Berlingo irrer gjerne venstre side strømskinne fra sikringsholder til batteriblokk av grunnet galvanisk korrosjon.

Sjekk dette med det samme, og skjær av litt av kassen for å gi mer avstand for krypstrøm.

Grunnet til at dette er et Berlingo spesifikt problem kan skyldes høyere drivspenning, og/eller plasseringen av 11er kassen
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

torle

Sitat fra: Elmo på torsdag 25. mai 2017, klokken 20:34
Sitat fra: Grumle på torsdag 25. mai 2017, klokken 16:17
Da blir det demontering av kasse 11 :)
11'er kassa på Berlingo er litt ekstra dritt å demontere :(
Du må (eller iallefall bør) hekta av brekkvirene inni bakhjula før du starter. Og så er skruene til kanalene som går under kassa ofte rustet fast >:(

..Eller ut med konsollet bak girspaken (skrudd fast T20 tror jeg det var), løse strammeren til brekkwire T'en vippe utav kulene og dra Wiren under bilen og vekk fra 11'er kassen. Foretrekker denne metoden da wirehylsen kan sitte fast i bremseskjoldet.
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

Elmo

#27
Sitat fra: torle på fredag 26. mai 2017, klokken 17:34
..Eller ut med konsollet bak girspaken (skrudd fast T20 tror jeg det var), løse strammeren til brekkwire T'en vippe utav kulene og dra Wiren under bilen og vekk fra 11'er kassen. Foretrekker denne metoden da wirehylsen kan sitte fast i bremseskjoldet.
Helt sikkert lurere det ja  :+1:
Jeg har bare tatt ned Partner 11'er 2 ganger så jeg har ikke perfeksjonert det.
Hovedbudskapet var å få fortalt at de må av ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA