Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste forsikring?

Startet av stashman, torsdag 06. april 2017, klokken 18:12

« forrige - neste »

stashman

Hei,

jeg venter en GLC 350e om noen dager. Bilen leases og jeg lurer litt hvilken forsikring dere har valgt. Jeg flirter med DNB, som inkluderer parkeringsskader uten bonustap når 3dje parten stikker fra ansvaret, noe som jeg har dessverre en del erfaring med. Samtidig så står det forbausende nok en særskilt paragraf om skade på batteripakke ved hybridbiler, hvor det beregnes en separat egenandel av 10% reparasjonskostander per annum, dvs. f.eks 20% etter to år.
Hos mercedes ligger pakken i bagasjeromsgulv og strømmen kobles inn bak til på høyre side. Jeg kan godt tenke meg at en enkel men saftig fender-bender bakfra kan føre til ikke uvesentlige skader på oppkobling/pakken og jeg har egentlig ikke lyst å sitte med så mye egenandel.

Dette er ikke tilfellet hos f.eks. storebrand, men her taper man bonus ved parkeringsskader.

Har noen av dere erfaring med slike ting, evt. erfaring med prisnivå ved skade på batteripakken, eller en forsikring dere kan anbefale?

Takk!

knud

Hei
Klart beste pris hos Enter forsikring.(6500,-)
Halv pris av Gjensidige.

Djur1

#2
Gjensidige er 13900 kroner.
GLC/leasing.

Jeg fikk tilbud på 12000 kr via Enter, hvordan klarte du den prisen?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA