Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 4 AC, Grønn Kontakt, Storo

Startet av bositron, søndag 02. april 2017, klokken 07:46

« forrige - neste »

bositron

Flott at det kommer DC Hurtigladerere for de som trenger det!

Hva er tilbudet på AC hurtigladning for de biler som trenger dette?
Hvilket AC lader tilbud er det på denne lokalisasjonen?

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Speeder

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 02. april 2017, klokken 09:15
Begynner å høre ekkoet av v-i-c....
Det er det vel liten tvil om ja. som sist, like slitsomt selv for oss med 43kW Zoe
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Panduck

Sitat fra: bositron på søndag 02. april 2017, klokken 07:46
Hva er tilbudet på AC hurtigladning for de biler som trenger dette?
Hvilket AC lader tilbud er det på denne lokalisasjonen?

Jeg så ingen AC ladere. Det var veefil lader der, den har iallefall ikke AC. De litt større boksene kan muligens ha en kontakt for 22kW lading, det så jeg ikke etter.

Panduck

Sitat fra: bositron på søndag 02. april 2017, klokken 07:46
Hvilket AC lader tilbud er det på denne lokalisasjonen?

Storo senter har en del 3.3kW AC. Bjølsen, like borti gata, har 3x22kW. Av alle de gangene jeg har DC-ladet i Oslo har jeg knapt sett en bil koblet til 22kW AC, selv med kø på DC-laderene, det er mulig behovet ikke er det største.

inverter

Veldig bra at det også kommer AC muligheter. Lader gjerne Teslaen min på 22 kw om DC er opptatt.

Ser gjerne at det bygges ut 44 kw AC om det ikke går på bekostning av DC siden dette er billig og åpner for framtidige modeller med kraftig AC lader, slik som varebiler, lastebiler og sånne kjøretøy der vekten på den innebygde laderen ikke er vesentlig.

gigafactory

Da tror jeg heller en bør fokusere på 100+ kW DC på ladeplasser egnet for større kjøretøy

moderator 2

#7
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 02. april 2017, klokken 09:15
Begynner å høre ekkoet av v-i-c....

Tror nok det.

bositron er nå utestengt...
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Rasmus.B

#8
Sitat
Tror nok det.
Bosonic er nå utestengt...
Er ikke det litt urettferdig ovenfor Bosonic?
Det er vel Bositron som burde stenges ute eller?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

moderator 2

Bosonic er hjertelig velkommen.  ;)
Har rettet opp dette....

bositron er utestengt.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA