Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Ansjosfilet på søndag 02. april 2017, klokken 19:32
Kortere, lavere og smalere.

Mulig. I real life virker den på ingen måte liten, men 23"-hjulene og den ekstreme akselavstanden gir bilen litt spesielle proporsjoner.

Tellus

Tviler på at 23 blir å finne på utstyrslisten. Tipper hjuldimensjonen blir identisk med F-Pace. 20 blir mer enn greit nok. Må man ha 22 så skal det fungere rimelig OK da det fortsatt er en del gummi igjen.  Mulig jeg går under 20 på vinterhjulene selv om det kanskje blir vel mye gummi rent utseendemessig.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på søndag 02. april 2017, klokken 21:55
Tviler på at 23 blir å finne på utstyrslisten. Tipper hjuldimensjonen blir identisk med F-Pace. 20 blir mer enn greit nok. Må man ha 22 så skal det fungere rimelig OK da det fortsatt er en del gummi igjen.  Mulig jeg går under 20 på vinterhjulene selv om det kanskje blir vel mye gummi rent utseendemessig.

Sandven sier 22" blir maks.


Tellus

https://recombu.com/cars/article/the-jaguar-i-pace-just-hit-the-streets-of-london-for-the-first-time#

But we do know the Jaguar I-Pace will be a rival to the forthcoming US$35,000 Tesla Model 3 and potentially the Model S, although we have been told it will cost less than the £50,000 needed for a basic version of the latter so the I-Pace will likely sit somewhere between the two.


Espen Hugaas Andersen

Altså, utifra de siste to linkene: I-Pace er en konkurrent til Model 3, Model S *og* Model X? Kjekt å vite...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 15. mai 2017, klokken 22:26
Altså, utifra de siste to linkene: I-Pace er en konkurrent til Model 3, Model S *og* Model X? Kjekt å vite...

Om det stemmer så er vel viktigste infoen her at i-Pace blir billigere enn Model S.
Om den blir billigere enn billigste Model S er det positivt.
Jeg frykter de skal legge seg under "tilsvarende Model S" Da snakker vi vel om 90D som har ca samme ytelser og batteristørrelse.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 16. mai 2017, klokken 09:41
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 15. mai 2017, klokken 22:26
Altså, utifra de siste to linkene: I-Pace er en konkurrent til Model 3, Model S *og* Model X? Kjekt å vite...

Om det stemmer så er vel viktigste infoen her at i-Pace blir billigere enn Model S.
Om den blir billigere enn billigste Model S er det positivt.
Jeg frykter de skal legge seg under "tilsvarende Model S" Da snakker vi vel om 90D som har ca samme ytelser og batteristørrelse.
Når jeg snakket med selger på Insignia forrige uke så var det "tilsvarende Model X".

Det er lov å tro på julenissen, påskeharen, spaghettimonsteret og at i-Pace kommer til å koste 500 tusen.
Hyggelig alt sammen, men lite trolig.

turfsurf

Insignia vet vel ikke mere enn noen andre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 16. mai 2017, klokken 10:57
Insignia vet vel ikke mere enn noen andre.
Det er jo riktig, men er kanskje like informert som journalisten som har foreslått 500 tusen.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 16. mai 2017, klokken 11:11
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 16. mai 2017, klokken 10:57
Insignia vet vel ikke mere enn noen andre.
Det er jo riktig, men er kanskje like informert som journalisten som har foreslått 500 tusen.

Om i-Pace koster like mye som TMX vil den være komplett uselgelig i alle andreland enn Norge. Da snakker man om +100.000euro med litt utstyr. Lukter compliance car dersom Insignia har rett.

turfsurf

Legger seg nok litt under X, det er jo en klasse eller to mindre bil. Mere som GLC vs GLS.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer


bmw2002

Alle forhandlere som uttaler seg om pris gjør det på ren spekulasjon, akkurat som alle her inne.

Personlig tror jeg at de største engelske bilbladene som har gått ut med en pris på 60 000 pund vet mer enn en norsk forhandler.

Men det kan være ren gjetting fra disse også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA