Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan går det med leveringen?

Startet av skaumann, fredag 28. januar 2011, klokken 12:03

« forrige - neste »

skaumann

Noen som vet? Jeg har smurt meg med en god dose tålmodighet etter å ha bestilt ny Think i november. Skulle være klar månedskifte nå, men Røhne S. er uklare i sin tilbakemelding. Har noen forum-medlemmer nylig fått ny Think? Var den mye forsinket?
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Go-carter

Jeg snakket med min selger senest i dag, og jeg har fremdeles fått lovet levering i uke 8-10 på min 4-seter(min bestilling havnet i andre "batch"). Jeg bestilte i slutten av desember, og får min med ESP. Slik jeg har forstått det, har det vært noe trøbbel med leveringen av ESP-systemet, slik at de første bilene kom uten. Når jeg var innom RS Sandvika i går så sa de at de allerede hadde fått noen, men disse var uten ESP.

Gleder meg som en unge, forøvrig :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

skaumann

Det høres bra ut. Får jeg ikke bil i løpet av 2 uker må jeg leie. Men jeg er også i batch 2 (tror jeg). Det er klart man gleder seg. Ny bil, og den sannsynligvis kuleste måten å bite i det sure eplet på. Jeg føler det sånn, å måtte kjøpe bil #2. Selvfølgelig kjøper man El-bil  ;)
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Go-carter

Blir en nr1# bil i mitt tilfelle, og en FANTASTISK pendlebil! :D Gleder meg noe så uendelig mye :) Og et fryktelig pes å koordinere, og sitte på med andre til skolen... Måtte faktisk ta tog i dag, for første gang på en god stund  ::)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

commiesoft

Hei.. Vi skrev kontrakt 20.november for levering i Januar 2011.

Vi gleder oss stort, og regner med at Høiden Autosenter i Moss ringer oss om etpar dager.

skaumann

Fikk beskjed i dag. Bilen er sendt fra landet med 1000 sjøer. Jeg får den ganske sikkert i løpet av 1-2 uker, noe som passer glimrende. Uten antiskrens vel og merke. Tror ikke det er noe problem, jeg er enig med innleggene i en annen tråd her på forumet. Jeg foretrekker å ha styringa selv, tilpasser kjøringen etter forholdene. Og det er ikke akkurat snakk om racerbil  ;)
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Lunde

#6
Høhh ingen racebil? Når hundredelene teller skal du være en sabla god sjåfør i en sprek sportsbil om du skal henge med en TH!NK i Autoslalom  ;D  Spiser Tesla, Porsche, BMW, iMiev med flere  til frokost om de ikke hyrer inn proffe sjåfører, men selv de kan ikke utføre mirakler fra tid til annen ;-)

Bli med på konkuranse en dag da vel å se selv ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

elektrolux

Stemmer det.

Tesla og alle andre hadde ikke tjangs i slalomen her f.eks


http://www.youtube.com/watch?v=WEo5eNvopbc

Desverre ble der noe kluss med resultatlisten. Thunderteam skulle vært mye høyere oppe enn sluttlisten tilsier.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

skaumann

Hehe. Du har sikkert rett. Men jeg liker ikke den typiske, middelaldrende, mannemåten å kjøre bil på. Det værste er at jeg gjør det selv noen ganger. Nå blir sporten å kjøre så mykt som mulig. Det blir som påtvunget yoga.
Har kjørt værsting MC i endel år. Når man lærer seg å ha kontrollerte hjulslipp (på bane!) blir ABS og slikt bare forstyrrende. Misforstå meg rett. Det er garantert gode hjelpmidler, men det viktigste ulykkespreventive tiltak er å ta det pent. Sånn man gjør i El-bil.....
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Lunde

GUBBEKJØRING? Kjøre fort rett frem er vel ingen kunst. Nå veiene kroker seg eller det dukker opp en rundkjøring er det få om noen som følger. Fart er energi å den må man ta godt vare på  ;D.

Autoslalom er faktisk en særdeles effektiv måte å lære seg optimal svingteknikk g ikek minst riktig sporvalg. I konkuranser blir man straffet på tiden om man kjører lite optimalt. Faktum er at dårlig flyt i autoslalom ikke bare gir dårligere tid, men også mer energiforbruk.

By the way.... Noen som kunne tenke seg å delta på denne konkuranseformen? Kan love hvem som helst en opplevelse som gir høy puls og svært nyttige erfaringer i pressede situasjoner og ikek minst energiriktige svingteknikker  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

commiesoft

Hei Hei

Fikk Thinken sist Lørdag, og idag var vi tre voksne på tur i østerled (Harry-tur) over grensa for å handle 0.2 tonn flesk + diverse  :D

Vel hjemme var det 40% energi tilovers etter 77km i -1C, og det er bra.

Ellers må jeg bare si at bilen er mer konge enn jeg hadde håpet på, på alle vis.  :)


Gogs

Så fantastisk! :-D

Nå gleder jeg meg enda mer til vår lithium-Think kommer i slutten av måneden!
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Go-carter

Er det noen som har hørt noe mere, evt. fått levert bilen sin?

Iflg. kontrakt bør jo min være rett rundt hjørnet snart, skal en tur innom forhandler i morgen og høre :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

skaumann

Fra og med ... Nå!... er jeg El-bilist. Fikk den idag, som lovet:))
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Gogs

Kult! :-)

Gratulerer med ny bil! Er det versjonen med ESP?
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA