Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fornøyd,fremdeles

Startet av larsif, fredag 24. mars 2017, klokken 14:49

« forrige - neste »

larsif

Kjørt 2 uker og fruen er svært så fornøyd.
Ingen problemer eller ulyder.
Varm bil om morgen og ettermiddag når hun skal hjem.
For det meste nedoverbakke til jobb og da opp hjem,ca. 3 mil totalt.
Har "fylt" 120 kWt på disse to ukene.

Lader med type B jordvern og kWt måler,16A,med mulighet for enfase 32A.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-ladestasjon-5m-rett-kabel-t2?tm=ladestasjoner

Jeg tar av regenerering og lar den rulle mest mulig,utrolig hvor langt den ruller.
Den bremser for mye selv i mod1 slik veiene er her.Da er det bedre å la den rulle
og ikke bruke noe fremfor å måtte "gi gass" hele tiden.
Aktiv bruk av regenerering har gitt 5 kW inn nedover,
men det minker raskt når vi skal hjem.

Gleder meg til "joggeskoene" kommer på.
Fruen er litt tilbakeholden med å ta av vinterhjulene for tidlig.

Bare velstand så langt altså :) :+1:

J@x

Sitat fra: larsif på fredag 24. mars 2017, klokken 14:49
Kjørt 2 uker og fruen er svært så fornøyd.
Ingen problemer eller ulyder.
Varm bil om morgen og ettermiddag når hun skal hjem.
For det meste nedoverbakke til jobb og da opp hjem,ca. 3 mil totalt.
Har "fylt" 120 kWt på disse to ukene.

Lader med type B jordvern og kWt måler,16A,med mulighet for enfase 32A.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-ladestasjon-5m-rett-kabel-t2?tm=ladestasjoner

Jeg tar av regenerering og lar den rulle mest mulig,utrolig hvor langt den ruller.
Den bremser for mye selv i mod1 slik veiene er her.Da er det bedre å la den rulle
og ikke bruke noe fremfor å måtte "gi gass" hele tiden.
Aktiv bruk av regenerering har gitt 5 kW inn nedover,
men det minker raskt når vi skal hjem.

Gleder meg til "joggeskoene" kommer på.
Fruen er litt tilbakeholden med å ta av vinterhjulene for tidlig.

Bare velstand så langt altså :) :+1:


Samme her, har hatt bilen i 15 dager og bikket 1000km på vei til jobb idag. Hadde en liten ulyd fra bremsene en gang for en uke siden, har ikke hørt noe etter det. Kjempefornøyd så langt.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

moby666

Oh Yeah. Bilen imponerer mer dag for dag. Har hatt noen elbiler tidligere og kjører mange elbiler via jobben, men ingen er i nærheten med å levere en like god pakke som IONIQ. Well done Hyundai!
I dag var forbruket mitt fra Ås-Skøyen(2,5 mil) på 8.9 kwh! I vinter har jeg ligget på 12-14kwh. Hjemover ligger jeg ca 1 kwh høyere


larsif

Nå får jeg ikke kjørt den så mye da den er fruens jobb bil.
Eneste minus er etter å ha kjørt Citroen i 20 år,er fjæringen.
Jeg bruker sport modus hjem,og fruen kjører i eco modus hjem.
Foreslo å la det gå sport i å kjøre økonomisk,men det vil hun ikke.

Crown

Veldig fornøyd her også, en bil å stresse ned i :) Kjørt 3500km nå, hadde bremselyden som er fikset, har fått ny software og kart, lånebil parat hver gang så har ikke kostet meg mange minuttene.  Føler at jeg har fått utrolig mye bil for pengene. Gleder meg til å få på sommerhjulene og dra på litt lengre turer.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Kjetil1986

Godt å høre at folk er fornøyd med bilen  :D :+1: Gleder meg veldig til å få min i juni!
Model 3 long range 2021

RS

Høres bra ut. Vi gleder oss til vår ioniqen. Håper den kommer snart.

larsif

Satte på sommerhjulene i dag, Michelin Energy Saver.
Ble vel litt skuffet over støynivået som ikke ble nevneverdig redusert.
Min gamle Citroen C5 hadde mindre støy i kupeen med sommerhjul.
Vinterhjulene er Nokian piggfrie.

Crown

Sitat fra: larsif på lørdag 25. mars 2017, klokken 18:08
Satte på sommerhjulene i dag, Michelin Energy Saver.
Ble vel litt skuffet over støynivået som ikke ble nevneverdig redusert.
Min gamle Citroen C5 hadde mindre støy i kupeen med sommerhjul.
Vinterhjulene er Nokian piggfrie.

Piggfrie vinterhjul er jo myke og noe av det mest stillegående som er, så der skal man ikke forvente mye. Mye mer givende å skifte fra piggdekk til sommerdekk slik sett :) Hovedforskjellen er jo at veigrepet på bar asfalt blir mye bedre, styringen mindre ullen / bilen sporer mindre, og at rullemotstanden blir lavere slik at man bruker mindre strøm. C5 er jo dessuten en stor komfortbil :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

jkirkebo

Sitat fra: larsif på lørdag 25. mars 2017, klokken 18:08
Satte på sommerhjulene i dag, Michelin Energy Saver.
Ble vel litt skuffet over støynivået som ikke ble nevneverdig redusert.
Min gamle Citroen C5 hadde mindre støy i kupeen med sommerhjul.
Vinterhjulene er Nokian piggfrie.

Du finner ikke mange dekk som er mer stillegående enn Nokian Hakka R2. Dessuten er det for kaldt for sommerdekkene ennå, gummien er hard og bråker mer. Støynivået vil bli lavere når temperaturen øker og dekkene mykner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kårepåsporet

Jeg tenkte på det samme, sommerdekk støyer mye mer enn silkemyke piggfrie vinterdekk....
Hadde vært bedre hvis vi fikk bort piggdekkene som ødelegger nylagt asfalt etter noen uker, samt griser til veier og biler, men det blir som å tro på julenissen.

Knallipadden

Fortsatt fornøyd, 7500 km på telleren i dag, fikk bilen 19 desember 2016.
Skal inn for oppgradering av SW og legge om til sommerdekk i neste uke.
Har brukt bilen på "langtur" t/r Sunnfjord og t/r Haugesundstraktene fra Askøy - begge strekningene er på rett over 20 mil og har valgt å lade 1 gang på veien, bortsett fra sist tur og det gikk strålende, hadde 65 km rekkevidde når bilen ble parkert hjemme så rekkeviddeangsten er nå bortreist på ubestemt tid..
Det som trekker litt ned er mangel på mobilapp og litt kjip innstilling av pre-varming samt manglende kobling til Android mobiltelefoner. Nå er jeg godt kjent med at det går an å installere sw på mobilen slik at den virker via usb men det betyr at den må reinstalleres hver gang Android kommer med en oppgradering. Vi i Norge er rimelig langt fremme når det gjelder adopsjon av teknologi så det er litt fornærmende at vi må ta til takke med en slik løsning i 2017 - lurer på hvor det selges flest el-varianter av denne bilen.. :)

stiglj

Android er lovet i forbindelse med lanseringen av Ampera-e. Prøvekjørte Ioniq og fikk Android auto fint inn da.

Sent fra min SM-T713 via Tapatalk


Inop

+1 på veldig fornøyd med bilen! Storveis faktisk :)

SitatNå er jeg godt kjent med at det går an å installere sw på mobilen slik at den virker via usb men det betyr at den må reinstalleres hver gang Android kommer med en oppgradering

Neida, du bare installerer Android Auto appen på telefonen og plugger inn USB ledning fra bilen og så skal det fungere fint. Android Auto er ikke tilgjengelig i Norge enda av en eller annen grunn så derfor må man laste ned programmet og installere selv.

Har selv lastet ned herifra. For hver versjon er flere varianter tilgjengelig, men "arm" versjonen er nok den som passer de aller fleste telefoner.
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA