Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva kommer?

Startet av Troald, fredag 17. mars 2017, klokken 17:34

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: doldis1 på onsdag 22. mars 2017, klokken 13:32
https://www.tu.no/artikler/bmw-satser-pa-a-selge-mange-suv-er-for-a-fa-rad-til-a-bygge-nye-elbiler/378390

Yippi ! Ser man det ! Den nye strategien fra BMW ......

Dette er grunnen til at jeg ikke stoler altfor mye på det Tyske elbileventyret, de er stein fulle av bullshit,
Skjønner hva du mener, men med lettvekt i3 i Carbon  med "pizzahjul" så har de laget en forfriskende anderledes elbil. Til og med på en miljøvennlig fabrikk!
Morsom å kjøre er den også

Counterpointer

Sitat fra: sylwester på onsdag 22. mars 2017, klokken 13:43
@knut.aulie Jeg tviler på at du har rett med tanke på at de som har 400+ NEDC utenom tesla er lansert nylig og vil ikke få oppgradering med det første. Hvis Volvo er lure så planlegger de en batterioppgradering, dvs. lager plass til et større batteri med en gang, før de slipper biler med 400+km NEDC slik at de kan ha større batteri som opsjon med en gang eller en gang etter lansering eller klare til å møte en eventuell konkurranse på rekkevidde om det måtte komme 2019. Det er vel det Nissan gjorde med 2. generasjon. 30kW var sikkert planlagt allerede ved lansering.
Kan hende du har rett. Men fatter solgte Volvo i 25 år og de er ganske trege.
Vet ikke helt om kineserne som eier Volvo nå er mer offensive. De er lovlig sent ute.

Men Volvo interiør og sikkerhet, ja takk

doldis1

#17
Sitat fra: tiger`n på onsdag 22. mars 2017, klokken 17:58
Sitat fra: doldis1 på onsdag 22. mars 2017, klokken 13:32
https://www.tu.no/artikler/bmw-satser-pa-a-selge-mange-suv-er-for-a-fa-rad-til-a-bygge-nye-elbiler/378390

Det er en uthalingstaktikk de driver med, intet annet. De kjøper seg tid og har overhodet ikke hastverk med noe som helst. De vil helst bare ha det sånn det er nå, de selger biler de har lagd cirka samme i flere 10-år og tjener grovt på det. Hvorfor forandre en vinnende oppskrift som det.

Riktig, hverken BMW, VW eller Daimler har noen som helst planer om å forhaste seg, og bare for å være
på den sikre siden og holde seg inne med potensielle kunder, kommer det stadig ut slikt pisspreik og
nye konseptbiler. Som jeg allerede har sagt, jeg tror på det Tyske elbileventyret .......når jeg kan se det !

SitatSkjønner hva du mener, men med lettvekt i3 i Carbon  med "pizzahjul" så har de laget en forfriskende anderledes elbil. Til og med på en miljøvennlig fabrikk!
Morsom å kjøre er den også

Kan langt på vei være enig i at det er en morsom bil, men den siste utgaven er faktisk alt for dyr. Vi snakker
om en 4 seters golfbil med trillebårhjul der bakre dører må lukkes før fremre ......?
Bilen gir jo ordet "kompromiss" et helt nytt innhold !
Jeg tror du er enig med meg i at Tyskerne kan så mye, mye bedre enn dette-hvis de vil..

doldis1

#18
 Bør vel ikke glemme de andre tyskerne heller. Mercedes leverer et lite hundehus uten mulighet for hurtiglading,
mens VW har byggd om en vanlig fossilgolf med billig kinesisk hyllevare...!
Mot dette har du Teslas kompromissløse kjøremaskiner, jeg er ærlig talt skuffet over Tyskerne. Vet ikke hvor
mange Tyske biler jeg har hatt, men jeg har nok trolig hatt den siste...
Det av elbil som er annonsert å komme innen 12 mnd. holder jeg for sannsynlig, alt det andre er science fiction

SitatKia Nero 2018?
Mercedes EQ
Sitat2108
Lucid Air 2019?
Tesla Model 3 2018
BMW X3 2019

Ser at surfturf har skjønt tegninga her  ;D

Counterpointer

Sitat fra: doldis1 på torsdag 23. mars 2017, klokken 09:31
Jeg tror du er enig med meg i at Tyskerne kan så mye, mye bedre enn dette-hvis de vil..
Absolutt.

Foreløpig ligger BMW langt foran Mercedes og det er helt usaklig, spesielt med tanke på samarbeidet med Tesla.

02jan

Etter 60.000km med i3 , kan jeg ikke finne noe som ligner på kompromiss.

er det egentlig slik at alle andre småbilmodeller er fantastisk mye bedre , biler på 4 meter lengde (type vw polo, Toyota yaris etc.

De er raskere , ser særs stilige ut, stor plass innvendig, stort bagasjerom, ruster mindre, bråker mindre, billigere å kjøre, forurenser mindre, feite-brede hjul, mere avansert utstyr, plass til masse mere mennesker, billigere servicekostnader, mer kjøreglede, lettere å kjøre osv , osv.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

doldis1

Sitat fra: 02jan på torsdag 23. mars 2017, klokken 17:22
Etter 60.000km med i3 , kan jeg ikke finne noe som ligner på kompromiss.

er det egentlig slik at alle andre småbilmodeller er fantastisk mye bedre , biler på 4 meter lengde (type vw polo, Toyota yaris etc.

De er raskere , ser særs stilige ut, stor plass innvendig, stort bagasjerom, ruster mindre, bråker mindre, billigere å kjøre, forurenser mindre, feite-brede hjul, mere avansert utstyr, plass til masse mere mennesker, billigere servicekostnader, mer kjøreglede, lettere å kjøre osv , osv.

Ha,ha, jeg skal gi deg en ting, i3 er nok en god bil... Ingenting som tyder på noe annet, men- mangelen
av B stolpe med påfølgende dørlukkeanordning er ikke en god løsning når okkupantene i baksetet er mindreårige. At det er en 4 seter er iallefall ikke en god løsning. Prisen for 94ah er alt for stiv, hva ville denne
kostet UTEN elbilfordelene ?
Men ok, det er feil å rakke ned på i3, skuffelsen ligger nok mer i tanken på hva de kunne ha lagd, hvis de bare
ville ....

tomrh

Kia Stonic EV kommer neste år. Eller Strontic eller Stonik.., PushEVs presterer å skrive i mange varianter.. :D
http://pushevs.com/2017/03/24/kia-stonic-electric-released-next-year/
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Counterpointer

Sitat fra: tomrh på fredag 24. mars 2017, klokken 19:16
Kia Stonic EV kommer neste år. Eller Strontic eller Stonik.., PushEVs presterer å skrive i mange varianter.. :D
http://pushevs.com/2017/03/24/kia-stonic-electric-released-next-year/
Høres ut som Niro og Ioniq kommer med samme 44 kWh batteri. Det er litt interessant  om det stemmer

tomrh

Ja, en 44 kWh Ioniq vil bli nesten så god som Ampera-e, med 1 kWh/mil sommerforbruk rekker den jo 440 km.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

doldis1

 
SitatTwitter: Elon Musk on Twitter
"First drive of a release candidate version of Model 3 https://t.co/zcs6j1YRa4"
Fra i går. TM3 kommer i allefall, jeg er overbevist om at Elon Musk allerede har startet en innisittegethode
planlegging av Gigafactory 10 + Samme antall lisensprodusert i Kina + etablering i den tredje verden
( snart Afrikas tur vel  ;) )
Jeg tror Elon Musk er den nye Henry Ford , og TM3 kan godt være den nye T-forden, men det jeg er sikker
på ,er at om denne tråden lever en stund bør den skifte navn til " Hva kom for sent"  ;D
( Henry Ford brukte vel en sånn 12-14 år fra oppstart til å ha formidable 50% av bilmarkedet )


tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km


erikf

Kan ikke noen snart lage en litt større, stasjonsvogn, slik at familier ikke har noen unnskyldning for å kjøre fossilt lenger?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Ketill Jacobsen

Sitat fra: erikf på søndag 26. mars 2017, klokken 12:48
Kan ikke noen snart lage en litt større, stasjonsvogn, slik at familier ikke har noen unnskyldning for å kjøre fossilt lenger?

Alt tyder på at alle slags typer biler kommer. Det tar bare litt tid (før batteriene og elbilene blir billige nok)! Det nytter ikke å lage biler som ingen kjøper. Elbiler har stått i stampe flere år og det er nå først med Bolt/Ampera-e og Modell 3 at elbiler ser ut til å få sitt gjennombrudd på verdensbasis.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA