Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Deler til forstilling - PSA

Startet av jonastr, torsdag 09. mars 2017, klokken 18:40

« forrige - neste »

jonastr

Hei,

Hadde akkurat bilen på EU-kontroll og fikk feil pga. slitasje i forstillingen.

"Kringbolt og/eller foringer eller opphengsskrue/ledd. Høyre nede foran og venstre nede foran"

Bilen er en 2001 P106. Noen som vet hvor man får tak i slitedelene til forstillingen?
Er det i ovennevnte tilfelle de samme delene som sitter på bensinutgaven av P106?
(det ville i isåfall gjøre delesøket litt lettere)

mhv

Jonas


Trygve B

Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

Elmo

#2
Kuleleddet ytterst på nedre bærebru er en meget vanlig feil på disse bilene. Samme deler som fossibil.

Selv demonterte jeg bærebruene å fikk et lokalt verksted til å bytte kulene. Det kostet mindre enn om jeg skulle kjøpe delene selv på Mekonomen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

#3
Det er enda enklere å bytte in situ.

Et solid sjokk på siden av armen ( Med mothold på motsatt side ) så bør kuleleddet komme lett ut.

Ny kule presses inn. Vi har bygget en jigg og bruker en 10T hydraulisk jekk for å presse ut/inn kuleleddet. Gjort på 15 min, og delen fås fra ca 70 kr på Ebay:

http://www.ebay.com/itm/CITROEN-AX-SAXO-PEUGEOT-106-NEW-FIRST-LINE-LOWER-BALL-JOINT-FBJ5258-/262451240869?hash=item3d1b501fa5:g:6wQAAOSwNsdXQ3ED&vxp=mtr
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jonastr


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA